LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek verlengen??

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
johankazza

hypotheek verlengen??

Ongelezen bericht door johankazza »

Beste mensen,
Ik heb 5 jaar geleden een hypotheek afgesloten bij Rabobank.
De grotendeel van het bedrag was in vorm van spaarzeker hypotheek met een vaste rente voor 15 jaar. De andere deel van het bedrag was in vorm van aflossingvrij hypotheek met een vaste rente voor 5 jaar en die loopt straks af. Mijn huis staat nu te koop wegens mijn werk. Heeft iemand een advies wat betreft verlengen/overstappen naar een andere bank?
Alvast bedankt,
Johan

kweenie

Re: hypotheek verlengen??

Ongelezen bericht door kweenie »

Na afloop van de rentevaste periode krijg je automatisch een nieuw rentevoorstel. Je hoeft dan dus niet opnieuw een hypotheek af te sluiten. Zou je overstappen naar een andere geldverstrekker, dan kost je dat weer een paar duizend euro (afsluitprovisie, taxatie, notaris..). Als je toch je huis al wilt verkopen, en de hypotheek dus nog maar een paar maanden zal lopen, dan heb je er door die kosten geen voordeel aan om nu over te sluiten.

Bij de verlenging kun je waarschijnlijk opnieuw kiezen uit verschillende rentevaste termijnen. Wil je bij je bank blijven, met de zelfde hypotheek, dan kun je kijken wat de lange termijn rente is, maar als je na de verhuizing toch naar een andere geldverstrekker zou willen gaan, dan kun je wellicht beter een korte (goedkope) rentevaste periode kiezen.

Gesloten