LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek voor beleggingspand buitenland

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
ariella

hypotheek voor beleggingspand buitenland

Ongelezen bericht door ariella »

dag, weet iemand of en waar ik een (zo mogelijk aantrekkelijke) hypotheek kan krijgen voor een beleggingspand in het buitenland (duitsland)? weet iemand ook hoeveel procent eigen geld ik erbij moet leggen en of er meer aparte dingen zijn die ik moet weten? alvast erg bedankt voor iedere info. :D

een vraag, een antwoord

Re: hypotheek voor beleggingspand buitenland

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Of het hier of in het buitenland te financieren valt hangt af van jouw financiële positie en wellicht ook het land waar je woont en je inkomen verdient. Heb je nu een eigen huis met een flinke overwaarde?

M.a.w. er is geen standaard antwoord op jouw vraag, houd er in ieder geval rekening mee dat je een flink deel met eigen geld moet financieren. Wil je zelf in dit huis gaan wonen, of is het echt een belegging, dus verhuur?

ariella

ik woon en werk in nederland, en heb een woning die volledig betaald is dus geen hypotheek meer, is 2 ton waard. ik wil een pand in duitsland kopen die volledig om te verhuren is, en die kost 4 ton. ikzelf heb momenteel anderhalf ton om daarin te investeren (samen met nog iemand die de helft mee zou betalen) en vraag mij dus af of er een mogelijkheid zou zijn dat een bank de resterende 2,5 ton zouden betalen, of dat het misschien door de crisis nu heel moeilijk zou zijn. ik zal zelf op zoek gaan, maar als iemand een tip heeft van- in deze of deze bank lukt het, en als iemand zegt dat dit uberhaupt plausibel lijkt dus te kunnen, daar zou ik wat aan hebben. ik begrijp dat het per geval verschilt maar alle info, ook over andere mensen, helpt. dank zowiezo voor uw reactie! :mrgreen:

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Zoek een plaatselijke Duitse bank. In Duitsland hebben banken vaak ook een makelaarsfunctie, waardoor ze een goed beeld van de plaatselijke huizenmarkt hebben, en of het pand wat je op het oog hebt rendabel te verhuren is.

CB

Ongelezen bericht door CB »

ING financierd hypotheken voor onderpanden in België, Duitsland en Franrijk. Ga daar eens informeren.

http://www.ing.nl/particulier/hypotheke ... ktarieven/

ABN/AMRO doet het ook zie ik na googlen op "Hypotheek buitenland".

http://www.abnamro.nl/nl/prive/hypothek ... uctie.html

ariella

dank voor de tip over duitslandse banken, ga ik denk ik ook doen. en ook verder kijken bij banken hier. maar wat CB schrijft gaat volgens mij over een 2e woning kopen waarin je zelf gaat wonen in het buitenland, niet over beleggingspanden. maar goed, nogmaals bedankt en ik ga hier dan zelf mee verder.

simoneroosen

Ongelezen bericht door simoneroosen »

Wanneer je meer wil weten over hypotheken en rendementen op beleggingspanden in Duitsland dan kun je contact opnemen met hollander-makler.com in Zell Duitsland. Hier zitten Nederlands sprekende makelaars die je alles kunnen vertellen op dit gebied.

Gesloten