LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheekadvies Abn-Amro veroorzaakt € 2000,- schade

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
rkivits

Hypotheekadvies Abn-Amro veroorzaakt € 2000,- schade

Ongelezen bericht door rkivits »

Ik plaats dit bericht hier als waarschuwing voor andere Abn-Amro klanten. Laat elk advies van de Abn-Amro schriftelijk vastleggen en laat dit advies controleren door een andere (hypotheek)-adviseur. Ik ging er vanuit dat advies van de Abn-Amro bank over hun eigen hypotheek producten wel zou kloppen. Niet dus. Zij hebben foutieve berekeningen gemaakt en wijzen nu elke verantwoordelijkheid van de hand.

Wat is het geval. Ik had mijn huis verkocht en had nog geen uitzicht wanneer ik weer een huis ging kopen. Twee keer ben ik naar de Abn-Amro geweest voor een uitgebreid hypotheek gesprek. Het advies was de hypotheek stoppen en de Kapitaal verzekering Eigen Woning ook stoppen. Er is nauwelijks gesproken over de looptijd van de KEW en de bedragen die ik extra zou moeten opgeven aan de belasting waren niet al te hoog (+/- € 1700,- bijtelling).

Helaas pindakaas. “De bank” is vergeten het eerste deel van de KEW mee te rekenen en kwam daarom slechts aan 10 jaar looptijd voor de vrijstelling en kwam zo dus ook uit op bovengenoemde veel lagere bijtelling. Na 5 jaar heb ik deze Abn-Amro spaarhypotheek namelijk om laten zetten naar een Abn-Amro Meegroeihypotheek (waarin ik alleen heb gespaard en niet heb belegd). De KEW is blijkbaar gewoon door blijven lopen en is nu dus op advies van de Abn Amro 2 maanden voor die 15 jaar gestopt. Resultaat is ongeveer € 5500,- extra bijtelling (i.p.v. € 1700,-) en daardoor € 2200,- onnodige kosten :evil: .

Reactie bank; “u heeft een verklaring ondertekend voor de gevolgen” en iets in de trant van “u had dit zelf kunnen weten” :( . In de door mij ondertekende algemene verklaring staan echter geen bedragen of de extreme nabijheid (2 maanden!) van de vrijstelling vermeld. De Abn-Amro ziet deze verklaring blijkbaar als een totale vrijbrief voor onzinnig en niet kloppend advies. Dat ze hun eigen adviseurs niet erg hoog hebben zitten blijkt ook uit hun tweede reden tot afwijzing van mijn klacht. Als consument behoor je blijkbaar evenveel kennis van Abn-Amro produkten te hebben als hun eigen adviseurs.

“De bank” heeft overigens geen antwoord op mijn vraag wat ik voor reden zou kunnen hebben om de KEW 2 maanden voor de vrijstelling te beëindigen. Alsof een goed geïnformeerde consument er bewust voor zou kiezen om € 2000,- meer belasting te betalen.

De klacht ligt inmiddels bij het KIFID.

Linoge

Re: Hypotheekadvies Abn-Amro veroorzaakt € 2000,- schade

Ongelezen bericht door Linoge »

rkivits schreef: De klacht ligt inmiddels bij het KIFID.
Wat moet je hier dan nog?

rkivits

rkivits schreef:Ik plaats dit bericht hier als waarschuwing voor andere Abn-Amro klanten. Laat elk advies van de Abn-Amro schriftelijk vastleggen en laat dit advies controleren door een andere (hypotheek)-adviseur.
Daarom dus..

rkivits

Laatste nieuws: Door bemiddeling van het Kifid bleek de bank uiteindelijk bereid een compromis te sluiten.

Gerardz

Ongelezen bericht door Gerardz »

Graag wil ik iedereen ook waarschuwen voor behandeling bij Centraal Beheer: toezeggingen en beloftes worden niet nagekomen: een ijskoude cultuur waarin het financieel eigenbelang van Centraal Beheer voorop staat en waarin op geen enkele wijze geprobeerd wordt om klanten behulpzaam te zijn. Ook hierbij raad ik iedereen aan om alles schriftelijk te laten vastleggen en je juridisch te laten begeleiden.
Afgelopen week opnieuw worden door Centraal Beheer toezeggingen gedaan: behandeling dossier zal met spoed gebeuren: donderdag heeft u uitsluitsel, vrijdag komt dossier weer op spoed, maandag opnieuw, vandaag: “nu wordt het dossier met spoed behandeld”. Volgende week komt er wellicht antwoord…….
Ik ben begin dat jaar plotseling invalide geworden en daarom gedwongen te verhuizen naar een aangepaste woning. Gelukkig vond ik die snel. Maar ik zit sindsdien met dubbele lasten terwijl mijn inkomen wegviel. Gevraagd aan mijn geldverstrekker (Centraal Beheer) of zij akkoord kunnen gaan met tijdelijke verhuur zodat ik de maandelijkse hypotheeklasten kan blijven betalen en in afwachting van verkoop. Sinds april betaal ik deze hoge dubbele lasten: financieel onhoudbaar voor ons gezin.
Ondanks de vraag dit dossier met spoed te behandelen, de constante uitleg van de verslechterende situatie, het aangeven dat ik de hypotheeklasten kan betalen. Bij Centraal Beheer moet ik alleen aanhoren dat dossier weliswaar volledig is maar dat ik nu eenmaal moet begrijpen dat zij geen enkel risico willen lopen en dat het nu eenmaal lang duurt om een beslissing te nemen….. Het constante uitstel, vragen om begrip bij de klant (“u móet begrijpen…”) en het niet nakomen van toezeggingen maakt Centraal Beheer een onbetrouwbare relatie. Ik kan andere klanten dan ook aanraden ver te blijven van CB: mocht je in de moeilijkheden komen dan zullen zij de laatste zijn die je helpen. Ook van anderen in mijn omgeving hoor ik klachten over Centraal Beheer: ik ga proberen deze te bundelen….

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Gerardz schreef:Graag wil ik iedereen ook waarschuwen voor behandeling bij Centraal Beheer:
Is het zo moeilijk te zien dat een dood topic over de ABN AMRO niet gaat over centraal beheer? Wat wil je bereiken met je verhaal? Mensen die problemen hebben met centraal beheer zullen niet een topic over de ABN openen omdat daar misschien wel iemand iets over centraal beheer meldt.

Gesloten