LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheekofferte niet op tijd verlengd

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
M.W.

Hypotheekofferte niet op tijd verlengd

Ongelezen bericht door M.W. »

Ik heb het volgende probleem. Op 1 april 2009 zal het transport plaatsvinden van een door mij gekochte woning. Echter per 18 februari is mijn jaarcontract niet verlengd - terwijl ik wel een intentieverklaring heb -. Nu blijkt dat de hypotheekverstrekker mijn offerte van de hypotheek niet op tijd heeft verlengd en nu is er dan ook geen hypotheek. Ik wordt een beetje van het kastje naar de muur gestuurd. De hypotheekverstrekker heb ik aansprakelijk gesteld voor het feit dat ze de offerte niet op tijd hebben verlengd en wil dan ook dat zij de 10% boete die boven mijn hoofd hangt vergoeden. Ook stel ik ze aansprakelijk voor de overige schade die de verkoper zal proberen bij mij te verhalen zoals dubbele lasten aangezien ze per 1 april dan 2 woningen hebben. Het ziet er nu in deze financiele crisis niet naar uit dat ik per 1 april een baan heb en zal dus de woning niet af kunnen nemen. De verkopers zullen mij dan om de 10% boete vragen die ik ook niet heb. Wat moet ik nu doen!!??

een vraag, een antwoord

Re: Hypotheekofferte niet op tijd verlengd

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

De procedure voor verlenging verschilt per geldverstrekker.
Nuttig te weten dus om welke club het gaat.

Heb je trouwens geen adviseur die dat voor je in de gaten houdt?

Verder kan het natuurlijk maar zo zijn, dat de geldverstrekker niet wilde verlengen omdat je inkomen is weggevallen.

__oi__

Re: Hypotheekofferte niet op tijd verlengd

Ongelezen bericht door __oi__ »

De vraag is dus:
- heb je zelf wel een verzoek tot verlenging ingediend? (gaat uiteraard niet vanzelf)
- en zo ja, wat waren de voorwaarden om te mogen verlengen? ( zoals hierboven al werd gesuggereerd, werden er nieuwe inkomensbescheiden opgevraagd die je vervolgens niet kon aanleveren?)

Overigens ben je verplicht de aanbieder te melden indien er essentiele zaken wijzigen die van belang waren voor het tot stand komen van de offerte.

Gesloten