LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso bureau na mislukte automatische incasso's?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Smitju

Incasso bureau na mislukte automatische incasso's?

Ongelezen bericht door Smitju »

Hallo,

Ik zit met een probleem, ik heb een hypotheek maar ik krijg per 4 weken betaald.

Afgelopen jaar had ik een financiële tegenvaller en moest ik dus wat extra geld gebruiken. Dit had ik van mijn gewone rekening afgehaald.

Nu lopen de automatische incasso's vanaf januari niet meer, en betaal ik altijd handmatig als ik mijn salaris heb gekregen. Dus om de 4 weken (wel binnen de maand dus). Nu zijn er een aantal automatische incasso's mislukt. En dreigen ze direct met het inschakelen van een incasso bureau als het (de automatische incasso) morgen niet lukt.

Mag dit zomaar? Ze moeten toch eerst nogmaals proberen om af te boeken?
En vervolgens een brief schrijven? Of werkt het zo niet?

Bij voorbaat dank.

henk51

Re: Incasso bureau na mislukte automatische incasso's?

Ongelezen bericht door henk51 »

Nu lopen de automatische incasso's vanaf januari niet meer
Nu zijn er een aantal automatische incasso's mislukt. En dreigen ze direct met het inschakelen van een incasso bureau als het (de automatische incasso) morgen niet lukt
Ze moeten toch eerst nogmaals proberen om af te boeken?
En vervolgens een brief schrijven? Of werkt het zo niet?
Ze hebben je toch in kennis gesteld dat ze morgen gaan incasseren en als dat niet lukt wordt er een incasso bureau ingeschakeld?
Wat moet de hypotheek verstrekker nog meer doen volgens jou?

Alvorens de hypotheek verstrekker in te lichten ben je zelf maar wat gaan overboeken terwijl je contractueel afgesproken hebt om per automatische incasso te betalen.Nu loop je achter met betalen met alle negatieve gevolgen.

gr Henk

Gesloten