| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING eist aflossing restant Hypotheek
ING eist aflossing restant Hypotheek
Hallo allemaal,
Mag de ING bank zonder enige aanleiding het restant van de hypotheek zomaar opeisen?
Ik heb geen achterstallige betalingen of schulden. Ik had alleen aangekaard dat ze te veel rente rekende op mijn hypotheek en deze hebben ze 5,6 % naar 3,1 gezet en vervolgens eisen ze het resterende bedrag in eens op! Wat kan ik hier tegen doen? Ze reageren niet op mijn verzoek om aan te geven waarom ik opeens mijn hypotheek afgelost moet hebben??
Met vriendelijke groet Ginger
Mag de ING bank zonder enige aanleiding het restant van de hypotheek zomaar opeisen?
Ik heb geen achterstallige betalingen of schulden. Ik had alleen aangekaard dat ze te veel rente rekende op mijn hypotheek en deze hebben ze 5,6 % naar 3,1 gezet en vervolgens eisen ze het resterende bedrag in eens op! Wat kan ik hier tegen doen? Ze reageren niet op mijn verzoek om aan te geven waarom ik opeens mijn hypotheek afgelost moet hebben??
Re: ING eist aflossing restant Hypotheek
Hoe heb je dat precies aangekaart? Het verlagen van de hypotheekrente gaat niet even zo met een mailtje naar de klantenservice, daar zit een nieuwe overeenkomst aan vast, met jouw handtekening er onder. Daar zal zeker iets in staan over wat jij het het resterende bedrag noemt, ik denk dan aan een boeterente, maar dat is op basis van je zeer summiere info niet meer dan een inschatting.Ginger70 schreef:Hallo allemaal,
Beste Sjohie,
Nee is ook niet met een mailtje gegaan, er is een medewerker van ING gekomen, hiermee hebben we de rente onder de loep genomen en alles leek prima voor elkaar. Tot ik die brief ontving met daarin de afgesproken rente en terloops even melden dat ING het gehele bedrag in ontvangst wil nemen voor 1 maart 2016. Het lijkt wel of ze pissig zijn dat ik de rente verlaagd wilde hebben, want de medewerker van de ING had hierover niks gezegd.
Allemaal heel vaag, en nog vervelender ze proberen al mijn pogingen tot contact af te houden. Ik heb in november een aangetekende brief gestuurd, waarop ik geen reactie heb ontvangen.
Nee is ook niet met een mailtje gegaan, er is een medewerker van ING gekomen, hiermee hebben we de rente onder de loep genomen en alles leek prima voor elkaar. Tot ik die brief ontving met daarin de afgesproken rente en terloops even melden dat ING het gehele bedrag in ontvangst wil nemen voor 1 maart 2016. Het lijkt wel of ze pissig zijn dat ik de rente verlaagd wilde hebben, want de medewerker van de ING had hierover niks gezegd.
Allemaal heel vaag, en nog vervelender ze proberen al mijn pogingen tot contact af te houden. Ik heb in november een aangetekende brief gestuurd, waarop ik geen reactie heb ontvangen.
Het is nu (net) Februari, waarom dan niet in december een persoonlijk gesprek aanvragen? Het gaat godbetert over een hypotheek, een levensbepalend financieel product, niet om de aanvraag van een AH bonuskaart ofzo.Ginger70 schreef:Beste Sjohie,
Maar goed, een bank kan dit niet zo even uit de hoge hoed toveren, het moet in de documenten staan waar je voor hebt getekend, mogelijk dat het een oudere hypotheek met 2 delen betreft, een aflossingsvrij deel, en iets van zeg een spaar- of beleggingshypotheek, en dat je voor het grootste deel renteverlaging hebt gekregen, met als voorwaarde dat je het kleinere deel aflost.
Ook zijn er de laatste ~5 jaar een aantal dingen veranderd op hypotheekgebied, die dit mogelijk afdwingen.
Maar even voor de beeldvorming, om wat voor bedrag gaat het?
Meestal kleeft er achter een vreemd verhaal zoals dit een logische verklaring. Daar kunnen wij naar raden of zoeken, maar u kunt wellicht ook alvast een tipje van de sluier oplichten/Ginger70 schreef:Beste Sjohie,
Als er geen sprake is van betalingsachterstand, dan is dit wel heel klant onvriendelijk. En zou ik bij alle media proberen te contacten om dit aan de kaak te stellen.
Het gaat om 100 duizend euro. Dat is wat nog aan hypotheek open staat.
Het is een bedrijfspand, ik heb daar een tijd Euribor rente op gehad, maar dat ging toen zomaar over en werd ik geconfronteerd met een belachelijke hoge rente.
Inmiddels af verschillende keren mijn contact persoon gebeld, ik word teruggebeld maar tot opheden niks.
Het is een bedrijfspand, ik heb daar een tijd Euribor rente op gehad, maar dat ging toen zomaar over en werd ik geconfronteerd met een belachelijke hoge rente.
Inmiddels af verschillende keren mijn contact persoon gebeld, ik word teruggebeld maar tot opheden niks.
Bedrijfspand, dit is eigenlijk consumentenforum....
Dat je contactpersoon zich niet meldt is wat mij betreft onderdeel van uitrookpolitiek. De tijd werkt niet in je voordeel. Lees eens wat rond op ftm.nl om te zien hoe banken met mkb omgaan..
Dat je contactpersoon zich niet meldt is wat mij betreft onderdeel van uitrookpolitiek. De tijd werkt niet in je voordeel. Lees eens wat rond op ftm.nl om te zien hoe banken met mkb omgaan..
Een zakelijke euribor hypotheek, vast met variabele rente ?
Daar willen banken graag vanaf. Ik denk dat het tijd wordt om een advocaat te raadplegen die bekend is met zakelijk onroerend goed en de financiering daarvan.
Misschien bent u lid van een branchevereniging of ander overkoepelend orgaan.
Het opzeggen van de financiering kan niet zomaar, maar banken trekken zich niet zoveel aan van wat wel of niet mag. Ze doen het eerst, en pas wanneer je op de juiste manier terugvecht, worden ze redelijk.
Daar willen banken graag vanaf. Ik denk dat het tijd wordt om een advocaat te raadplegen die bekend is met zakelijk onroerend goed en de financiering daarvan.
Misschien bent u lid van een branchevereniging of ander overkoepelend orgaan.
Het opzeggen van de financiering kan niet zomaar, maar banken trekken zich niet zoveel aan van wat wel of niet mag. Ze doen het eerst, en pas wanneer je op de juiste manier terugvecht, worden ze redelijk.
Een medewerker van de ING die thuiskomt? Was het wel een medewerker?
Voormalig RVS, bekend van de reclames met de 'adviseurs die graag bij de mensen thuis komen', valt ook onder ING. Kan dus best zijn dat zo'n adviseur is langsgekomen.
Zo gek is dat niet hoor. De laatste keer dat ik iets aan mijn hypotheek heb gedaan (ook bij ING) kwam de account manager van ING 's avonds aan huis.tijger1 schreef:Een medewerker van de ING die thuiskomt? Was het wel een medewerker?
Ik zou eerst heel goed uitzoeken wat er precies aan de hand is voordat TS zichzelf voor gek zet mocht de bank toch in z;'n recht staan.16again schreef:Als er geen sprake is van betalingsachterstand, dan is dit wel heel klant onvriendelijk. En zou ik bij alle media proberen te contacten om dit aan de kaak te stellen.