| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kapitaalverzekering erasmus woonnexthypotheken
kapitaalverzekering erasmus woonnexthypotheken
Beste Lezers,
Ik zit met een groot vraagstuk. Ik hoop dat iemand mij op dit forum wat wijzer kan maken. Op dit moment heb ik een levenhypotheek, een deel aflossingsvrij en het andere deel een kapitaalverzekering verpand aan de hypotheek.
Door een bedrijf ongeval ben ik in financiële problemen beland. Vervolgens ben ik voor de Erasmus kapitaal verzekering geroyeerd en hoef geen premie meer te betalen. Het gespaarde bedrag blijft wel verpand aan de hypotheek. Van de hele constructie klopt niks dus niks meer. Ik heb Florius (woonnexthypotheken)gebeld en hun geven geen informatie over verzekeringen en kunnen mij in deze dus niet adviseren. Ik kan zelf geen polis verpanden, want dit moet via een bank ,wanneer ik deze vraag om dit voor mij af te sluiten vragen ze hier 2000 tot 3000euro voor.
Ik heb geen idee wat dit voor gevolgen heeft op de lange termijn, het gespaarde bedrag is maar 10% van wat het zou moeten zijn.
Hopelijk kan iemand mij adviseren, want ik weet niet wat ik hiermee moet.
Ik zit met een groot vraagstuk. Ik hoop dat iemand mij op dit forum wat wijzer kan maken. Op dit moment heb ik een levenhypotheek, een deel aflossingsvrij en het andere deel een kapitaalverzekering verpand aan de hypotheek.
Door een bedrijf ongeval ben ik in financiële problemen beland. Vervolgens ben ik voor de Erasmus kapitaal verzekering geroyeerd en hoef geen premie meer te betalen. Het gespaarde bedrag blijft wel verpand aan de hypotheek. Van de hele constructie klopt niks dus niks meer. Ik heb Florius (woonnexthypotheken)gebeld en hun geven geen informatie over verzekeringen en kunnen mij in deze dus niet adviseren. Ik kan zelf geen polis verpanden, want dit moet via een bank ,wanneer ik deze vraag om dit voor mij af te sluiten vragen ze hier 2000 tot 3000euro voor.
Ik heb geen idee wat dit voor gevolgen heeft op de lange termijn, het gespaarde bedrag is maar 10% van wat het zou moeten zijn.
Hopelijk kan iemand mij adviseren, want ik weet niet wat ik hiermee moet.
-
een vraag, een antwoord
Re: kapitaalverzekering erasmus woonnexthypotheken
Je levensverzekerings is dus stopgezet omdat je geen premie kon betalen.
Je geeft aan dat het al gespaarde bedrag blijft bestaan, maar je legt dus ook geen premie meer in.
Hoe gaat het met het overlijdensrisico in die levenpolis, loopt dat nog, of is dat ook stopgezet?
En wat wil Florius/Woonnexxt van jou? Dat je gaat aflossen, of dat je een overlijdensrisicoverzekering afsluit?
Of beide?
Je geeft aan dat het al gespaarde bedrag blijft bestaan, maar je legt dus ook geen premie meer in.
Hoe gaat het met het overlijdensrisico in die levenpolis, loopt dat nog, of is dat ook stopgezet?
En wat wil Florius/Woonnexxt van jou? Dat je gaat aflossen, of dat je een overlijdensrisicoverzekering afsluit?
Of beide?
Die verzekering is niet geroyeerd, maar premievrij gemaakt. En waarom zou u een nieuwe polis verpanden? Als u al een verzekering kunt afsluiten, ivm dat bedrijfsongeval, kunt u die gewoon laten lopen.
Kan de bestaande polis niet in kracht hersteld worden?
-
een vraag, een antwoord
Dat denk ik ook, het overlijdensrisico zou dan welliicht nog kunnen bestaan, maar teert de waarde van de polis snel in.tijger1 schreef:Die verzekering is niet geroyeerd, maar premievrij gemaakt. En waarom zou u een nieuwe polis verpanden? Als u al een verzekering kunt afsluiten, ivm dat bedrijfsongeval, kunt u die gewoon laten lopen.
Verder gewoon aflossen, geen polis meer.
Ze willen de polis niet herstellen. Wel heeft de adviseur een overlijdensrisicoverzekering bij Erasmus/delta Loyd afgesloten, maar hier wordt geen kapitaal opgebouwd om het leven gedeelte te aftelossen. Ik moet dus een nieuwe kapitaalverzekering ergens afsluiten en daar zou ik dan het bedrag wat nu nog staat wel naar over kunnen zetten.
Ik weet dus niet welke verzekering die ook kapitaal opbouwt ik af moet sluiten. Aangezien er veel woekerpolissen zijn en de hypotheek verstrekkers die ik gebeld heb 2000euro vragen om mijn zaken op orden te stellen en Florius me in deze niet wil adviseren om dat ze niks over verzekeringen mogen zeggen, omdat ze dergelijke polissen zelf niet afsluiten. Mijn adviseur laat het af weten en ik weet dus niet meer wat ik moet doen en waar ik moet zijn.
Ik weet dus niet welke verzekering die ook kapitaal opbouwt ik af moet sluiten. Aangezien er veel woekerpolissen zijn en de hypotheek verstrekkers die ik gebeld heb 2000euro vragen om mijn zaken op orden te stellen en Florius me in deze niet wil adviseren om dat ze niks over verzekeringen mogen zeggen, omdat ze dergelijke polissen zelf niet afsluiten. Mijn adviseur laat het af weten en ik weet dus niet meer wat ik moet doen en waar ik moet zijn.
Ik neem aan dat Florius eist dat er een verzekering komt, maar u kunt ook overwegen om de hypotheek te gaan aflossen in plaats van in een polis te sparen.
Bedankt voor de snelle reactie.
Nee Florius eist verder helemaal niks. Ze krijgen hun premie en vinden het verder prima denk ik ,voor hun omzet maakt het ook niks uit. Wanneer ik af ga lossen kost het mij nog eens extra geld. Minder rente aftrek en wanneer ik het bedrag dat ik aan de polis kwijt was extra ga aflossen kom ik ook lang niet aan het bedrag van het leven deel. Ik snap niet dat dit allemaal zo kan.
Nee Florius eist verder helemaal niks. Ze krijgen hun premie en vinden het verder prima denk ik ,voor hun omzet maakt het ook niks uit. Wanneer ik af ga lossen kost het mij nog eens extra geld. Minder rente aftrek en wanneer ik het bedrag dat ik aan de polis kwijt was extra ga aflossen kom ik ook lang niet aan het bedrag van het leven deel. Ik snap niet dat dit allemaal zo kan.
Welke premie krijgt Florius dan? Bij aflossen hebt u minder schuld, wel zo prettig.
U snapt niet dat dit kan? U hebt de premie niet betaald, dan wordt een verzekering premievrij gemaakt. Toch logisch?
U snapt niet dat dit kan? U hebt de premie niet betaald, dan wordt een verzekering premievrij gemaakt. Toch logisch?
Florius krijgt het totale bruto bedrag per maand niet meer en niet minder. Erasmus was op de hoogte van het bedrijfsongeval en ze wisten ook dat de verzekering mijn inkomstenderving ging vergoeden (dit heeft een halfjaar geduurd) ,maar dat mocht niet baten. De premie die nog betaald moest worden bedroeg twee of drie termijnen. Dit had gewoon geregeld kunnen worden nu zijn de financiële problemen opgelost door de schade uitkering en zit ik met dit probleem. Even voor de duidelijkheid ik heb nooit niet willen betalen en heb hier niet omgevraagd.
Ik zoek een oplossing voor deze situatie, misschien heeft iemand ervaring met een betrouwbare kapitaalverzekering wat te verpanden is aan de hypotheek en waarmee het leven gedeelte straks afgelost kan worden?
Ik heb inmiddels een offerte binnen gekregen van 's-Gravenzande onderlinge. Weet iemand of dit een deugdelijke verzekering is, deze hadden toch woekerpolissen?
Ik zoek een oplossing voor deze situatie, misschien heeft iemand ervaring met een betrouwbare kapitaalverzekering wat te verpanden is aan de hypotheek en waarmee het leven gedeelte straks afgelost kan worden?
Ik heb inmiddels een offerte binnen gekregen van 's-Gravenzande onderlinge. Weet iemand of dit een deugdelijke verzekering is, deze hadden toch woekerpolissen?
-
een vraag, een antwoord
Gewoon aflossen is momenteel beter en safer dan welke polis dan ook.
De Onderlinge 's Gravenhage keert het verzekerd bedrag uit aan het eind van de rit, maar daar bovenop een winstdeling.
Maar die winstdeling is bij deze lage rente nihil, vond ik na enige moeite op hun site.
Dan zou ik je nog eerder aanraden te beleggen. Maar tegenover een schuld wil je geen risico denk ik zo.
Dus blijft gewoon aflossen over, niks mis mee en ook geen zorgen meer over polissen.
De Onderlinge 's Gravenhage keert het verzekerd bedrag uit aan het eind van de rit, maar daar bovenop een winstdeling.
Maar die winstdeling is bij deze lage rente nihil, vond ik na enige moeite op hun site.
Dan zou ik je nog eerder aanraden te beleggen. Maar tegenover een schuld wil je geen risico denk ik zo.
Dus blijft gewoon aflossen over, niks mis mee en ook geen zorgen meer over polissen.
Florius krijgt het totale bruto bedrag schrijft u. Maar toch niet meer de premie voor de kapitaalverzekering?
nee niet van de kapitaal verzekering van de hypotheek. Wat zijn dan de consequentie van het aflossen? De rente aftrek valt dan toch weg, dat kan ik echt niet missen?
Maar de rente valt dan toch ook weg en die rente is hoger dan de renteaftrek.Bermakers schreef:nee niet van de kapitaal verzekering van de hypotheek. Wat zijn dan de consequentie van het aflossen? De rente aftrek valt dan toch weg, dat kan ik echt niet missen?
Iedereen bedankt voor de reactie ik ga dit topic sluiten. Ik ga maar weer advies vragen bij de bank.
Komisch, in uw openingstopic schrijft u dat Florius geen advies geeft.