Nou ik ben een week lang aan het lijntje gehouden door de dsb bank.
Ik kon op vrijdag avond nog langskomen voor een afspraak,ik moest de benodigde papieren meenemen en klaar.
Ik moest alleen zaterdag ochtend nog een recente salaristrook en een bankafschrift brengen en dan zou het diezelfde dag nog per koerier naar het hoofdkantoor gaan.
ik bel maandag en het is in behandeling,ok prima.
Woensdag.....het dossier ligt er nog en is nog niet ingezien terwijl ik heb aangegeven dat er enige spoed bij is.
Oh ja ik moet nog even een huurcontract van de nieuwe woning waar ik ga wonen sturen en dan moet het rond zijn.
Donderdagavond......ik bel en wat hoor ik......de bank is niet akkoord gegaan met het voorstel MAAR....ze hebben een nieuw voorstel gestuurd....hetzelfde bedrag....hetzelfde maandbedrag alleen nu tegen 15.5% rente.
Ik zit erg omhoog dus ik heb geen keus.
Of ik morgenochtend weer naar het kantoor wil gaan met alweer een loonstrook en een bankafschrift....zonder storno's van de laatste 2 maanden,niet ouder.
die heb ik dus niet.....de laatste waar geen storno's opstaan is van februari en die is niet goed.
Maar,zeg ik, die hebben ze dus de eerste keer wel geaccepteerd.
Die man wist het dus duidelijk even niet meer en zei als laatste dat we geen krediet konden verstrekken zonder een recent afschrift dus moeten we de afspraak afzeggen maar hij hoopt wel dat als ik in de toekomst nog krediet nodig hebt,dat ik dsb bel.
Sorry maar dit zijn toch meer dan onzuivere praktijken volgens mij en ik ga ook een klacht indienen bij de AFM.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kediet bij de dsb
Re: Kediet bij de dsb
Dag michel001,
Een klacht indienen bij de AFM heeft geen zin. Het is van meet af aan de bedoeling geweest om je een kontrakt aan te smeren met een veel hogere rente dan waarover in eerste instantie is gesproken. Dat deze firma nu zelf afhaakt is verwonderlijk. maar daar moet je blij mee zijn. Ga naar een gewone bank of de stadsbank en probeer daar een lening af te sluiten.
Sukses, groeten, Maxiem.
Een klacht indienen bij de AFM heeft geen zin. Het is van meet af aan de bedoeling geweest om je een kontrakt aan te smeren met een veel hogere rente dan waarover in eerste instantie is gesproken. Dat deze firma nu zelf afhaakt is verwonderlijk. maar daar moet je blij mee zijn. Ga naar een gewone bank of de stadsbank en probeer daar een lening af te sluiten.
Sukses, groeten, Maxiem.
Nee hoor, keus genoeg, je kan ook naar een andere bank gaan. Maar het vreemde verhaal over storno's doet vermoeden dat er met jouw kredietwaardigheid iets mis is ... en dan zul je overal problemen krijgen.Ik zit erg omhoog dus ik heb geen keus.
Ik denk ook dat we inderdaad niet het hele verhaal hebben gelezen.