| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht ABN AMRO bouwdepot
Klacht ABN AMRO bouwdepot
Vorige week een verzoek tot uitbetaling uit het bouwdepot ingestuurd naar ABN AMRO. Moet per post naar een postbusnummer (niet meer van deze tijd, want voor klant niet traceerbaar). Gisteren maar eens gebeld of ze deze ontvangen hebben. Zeggen ze doodleuk geen verbouwingsspecificatie te hebben en dus geen betaling te kunnen doen. Terwijl om een offerte te krijgen uberhaupt, moeten eerst alle stukken binnen zijn en zeker om te kunnen passeren. Op het uitbetalingsformulier wordt gevraagd om een telefoonnummer waar ze je kunnen bereiken, mocht er iets mis zijn. Daar gebeurt dus niets mee omdat het bij de administratie binnenkomt en zij bellen geen klanten. Wie heeft dit verzonnen. Vervolgens is volgens de medewerker de oplossing om de hypotheekadviseur te vragen het nogmaals in te sturen. Ook belachelijk, aangezien wij zelf ook een kopie van het document hebben en deze rechtstreeks konden insturen. Maar dat mag ook niet, want je mag deze medewerkers niet mailen. Mijn adviseur heeft het opnieuw ingestuurd. Dus ik vandaag weer gebeld, hebben ze nog niets ontvangen. Want dat komt uiteraard ergens op een andere afdeling binnen. Ergo wij kunnen onze aannemer niet betalen, dus wordt er niet gewerkt en we kunnen de keuken niet betalen. De enige reactie van de medewerker: dat hij weer een e-mail stuurt naar de afdeling die de verbouwingsspecificatie heeft ontvangen. Een totale schande! Heel erg klantonvriendelijk om hun eigen fout (het kwijtraken van de verbouwingsspecificatie) zo af te wimpelen op de klant. En van hun probleem ons probleem te maken. Wij moeten nu een krediet gaan afsluiten om alles te regelen en dat is volgens mij precies wat de banken niet willen. Wij zijn al jaren klant bij ABN AMRO maar ik ga nu alles ergens anders onderbrengen!
Re: Klacht ABN AMRO bouwdepot
Stuur het aangetekend.
Stel je voor dat de klanten van het bedrijf waar je zelf werkt meteen weglopen na 1 fout...
Het is aangekomen, dus aangetekend voegt niet veel toe. En voor wat betreft het weglopen na 1 fout; in dit geval gaat het om een fout met grote financiële consequenties. Dus je hebt een foutje of een fout. Maar blijkbaar heb je dit zelf nooit meegemaakt. En ik heb altijd geleerd dat je gemaakte fouten moet oplossen. Maar blijkbaar geldt dat niet voor GjvdZ? Ik hoop dat dit jou niet overkomt. En je niet bang hoeft te zijn dat je aannemer wegloopt en je straks je reeds verkochte huis uit moet, terwijl je nieuwe niet klaar is. Maar bedankt voor het medeleven hoor...
-
een vraag, een antwoord
En wat je adviseur voor je? Of is die ook van de ABN AMRO?
Zelfs mijn adviseur komt niet door de bureaucratische muur van ABN AMRO Bank heen. We hebben al ons spaargeld al opgeofferd om dit deels proberen op te lossen. Maar onze adviseur kan het niet oplossen en ABN AMRO wil het niet oplossen. Ik heb er een officiële klacht van gemaakt, aangezien ik niet verder kom dan excuses van De Bank...
-
een vraag, een antwoord
Ik weet wel dat het binnen de ABN AMRO groep niet echt lekker loopt, maar zulke simpele zaken niet even oplossen .....
Overigens alle grote banken zitten in de problemen door afslanking hypotheekorganisaties.
Overigens alle grote banken zitten in de problemen door afslanking hypotheekorganisaties.
Ik weet het. Ik heb er zelf 10 jaar gewerkt; alleen in mijn tijd werd er nog service verleend. Nu zijn bijna bij alle grote banken het vaste personeel vervangen voor uitzendkrachten, die volgens een vast lijstje werken. Het moet zo goedkoop mogelijk ten koste van de klant. Ik heb een paar mensen gesproken, die werken volgens het standaard telefoonscript en je dus niet kunnen helpen. En ik heb 1 dame gesproken, die het wel echt geprobeerd heeft, maar ook tegen dezelfde aanliep als ik. Zeer frustrerend allemaal en financieel voor ons een drama. Ik heb zelf hele simpele oplossingen aangedragen. Zoals de verbouwingsspecificatie rechtstreeks naar de juiste afdeling mailen, maar dat mag niet. Niet conform procedure...
-
een vraag, een antwoord
Maar je adviseur heeft toch beter toegang en kan de nodige druk uitoefenen?
Het hypotheekbedrijf voor ons adviseurs is al vele jaren de weg kwijt en wisselt ook regelmatig van procedures.
Het hypotheekbedrijf voor ons adviseurs is al vele jaren de weg kwijt en wisselt ook regelmatig van procedures.
-
een vraag, een antwoord
edit, tjonge
Laatst gewijzigd door een vraag, een antwoord op 02 jun 2016 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
een vraag, een antwoord
edit, 2x geplaatst
Ook mijn adviseur heeft al contact opgenomen met zijn accountmanager bij deze bank en deze vertelde ook niets te kunnen bespoedigen. Echt niemand wil iets doen om deze fout te herstellen. Klant is al lang geen koning meer... Er klopt niets van de procedures bij ABN AMRO. Helaas wordt dat niet in de offerte vermeld...