LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koopcontract huis ontbinden BKR melding

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
marcovg

koopcontract huis ontbinden BKR melding

Ongelezen bericht door marcovg »

hallo wij hebben ons huis verkocht met ontbindende voorwaarden finaciering, echter kregen we een telefoontje dat de finaciering niet rond te krijgen is wegens een BKR melding en dat ze niet een andere offerte willen opvragen omdat de rente gestegen is

Vraag zijn ze verplicht om andere offerte's op te vragen of na verstreken van de datum de boete van 10% koopwaarde te betalen

kweenie

Re: koopcontract huis ontbinden BKR melding

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moeten er minstens 2 (serieuze) offertes zijn aangevraagd en afgewezen. Als dat binnen de tijd van het voorbehoud is gebeurd, dan mogen ze de koop inderdaad zonder kosten ontbinden.

Na de termijn van het voorbehoud moeten ze natuurlijk wel de boete betalen en dat de rente gestegen is is op zich natuurlijk geen reden tot ontbinding. Wel kan het zo zijn dat kopers door een gestegen rente minder kunnen lenen en daardoor de financiering niet rond kunnen krijgen.

hypotheekadviseurs

Re: koopcontract huis ontbinden BKR melding

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Is een telefoontje voldoende voor jou? Ik vind een mondelinge opgave wat mager.

Ik zou een schriftelijke bevestiging opvragen van de geldverstrekker met de reden van afwijzing van de offerte door koper.

Zijn de termijnen verstreken dan is de koper gewoon te laart en zou ik deze in gebreke stellen.

Maar van bij kale kip valt moeilijk geld te verhalen.

Maar hoe is de ontbindingclausule in je koopakte geformuleerd?
Wanneer er geen rentetarief is vermeld dan zal de koper een tweede offerte moeten aanvragen tegen een iets hogere rente.

Gesloten