LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopsubiside

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
mark_a

Koopsubiside

Ongelezen bericht door mark_a »

Heeft hier iemand ervaring met koopsubsidie?

Mijn vraag is of iemand meerwerk gefinanciërd heeft gekregen of hier ervaring mee heeft. Op de site staat wel dat het mag volgens voorwaarden NHG, maar iemand aan de telefoon daar zei dat het weer niet zo is!

ingrid69

Re: Koopsubiside

Ongelezen bericht door ingrid69 »

mark_a schreef:Heeft hier iemand ervaring met koopsubsidie?

Mijn vraag is of iemand meerwerk gefinanciërd heeft gekregen of hier ervaring mee heeft. Op de site staat wel dat het mag volgens voorwaarden NHG, maar iemand aan de telefoon daar zei dat het weer niet zo is!
koopsubsidie is alleen maar mogelijk met NHG, bij koopsubsidie komt er een bedrag boven het maximaal te lenen bedrag volgens NHG, hierdoor kan je dus meer lenen. Dit extra bedrag is dan betaalbaar door de maandelijkse koopsubsidie

mark_a

Dit snap ik maar wordt koopsubsidie verstrekt over het aankoopbedrag + meerwerk of alleen over het aankoopbedrag.

Vandaag heeft mijn bank gebeld naar senternovem en dus te horen gekregen dat meerwerk ook wordt gefinancieerd (tegenstrijdig van het bericht naarmij dus!).

Packmann

Ongelezen bericht door Packmann »

mark_a schreef: Vandaag heeft mijn bank gebeld naar senternovem en dus te horen gekregen dat meerwerk ook wordt gefinancieerd (tegenstrijdig van het bericht naarmij dus!).
Sorry maar iedere beginnende hypotheekadviseur heeft deze kennis paraat.
Misschien toch maar even op zoek gaan naar een andere bank (hypotheekadviseur).

mark_a

Rabobank lijkt mij goed genoeg?

Arjan de Boer

Ongelezen bericht door Arjan de Boer »

Kennelijk niet. Bij de Rabobank hebben de adviseur niet noodzakelijk de benodigde papieren om hypotheken te adviseren.

mark_a

Okee dit wist ik niet. Ik heb ook wat contact met de hypotheker volgens hem kon het wel.

Arjan de Boer

Zo zie je maar weer. Blij dat je een consument bent welke een goed advies ter harte neemt. Laat je ook bij de hypotheker, en ook een andere organisatie, goed adviseren. Laat je niets verkopen. Let wel beide partijen aan de spreektafel zitten er voor hun eigen portemonnee. De adviseur voor de zijne en jij voor de jouwe. Zaak is dus dat jou potemonnee overheerst in het gesprek. Ga echter wel voor een goed advies. Ga niet op de verkeerde zaken ( bv risico's welke je loopt) bezuinigen. En heel belangrijk: "Laat je advies checken door een andere partij". Op deze wijze laat je jezelf ook niets verkopen.

mark_a

Ik heb ook senternovem gebeld en volgens hen kon ik ook de koopsubsidie niet combineren met studieschuld. Deze staat echter niet geregistreerd bij BKR en hypotheekadviseurs vragen er volgens bronnen ook niet naar, ben dan ook van plan dit eigenlijk niet te zeggen anders zijn er nog geen mogelijkheden. Ik vind dat hele koopsubsidie gebeuren wel krom trouwens (de voorwaarden dan).

Arjan de Boer

Je hebt gelijk. Koopsubsidie is niet te combineren met geen enkele schuld, dus ook studiefinanciering. Een goede adviseur zal hier zeker wel naar vragen. En ja, je hebt gelijk dat de regeling krom is, zeker als je het naast de nieuwste plannen van de AFM legt.

mark_a

Uiteindelijk wel ontvangen :o.

Gesloten