in 2009 heb ik mijn hypotheek afgesloten bij de Hypotheekshop
met een daarbij bijbehorende levensverzekering en NHG
na anderhalf jaar werd ik gebeld door (later bleek) een call center dat werkt voor de Hypotheekshop , dat mijn levensverzekering omlaag kon per maand qua premie
en dat hij een afspraak wilde maken , met de adviseur die mijn begeleid heeft
echter moest ik volgende dag bellen om deze afspraak te verzetten i.v.m. werk
op dat moment vertelde de adviseur dat ie zich nog moest verdiepen , en er ook een beetje van stond te kijken , want dat bellen ging uit van zijn hoofdkantoor
na 1 dag belde hij mij terug wat het verschil zou zijn in maandelijkse kosten
dit zou ongeveer 10 euro per maand zijn , echter koste die wijziging mij 3 werk uren a 125 euro dus 375 euro totaal
een wijziging is meegenomen voor mij als cliënt , maar eer dat ik die 10 euro terug verdient heb , ben ik 37 maanden verder , maar volgens heb is dit normaal omdat daarna nog 25 jaar lang ongeveer 10 euro minder betaal
mijn vraag ? mogen deze kosten weer berekend worden ? hoort zoiets niet bij het pakket waar ik ze toen der tijd al voor betaalt heb ?
de verzekering maatschappij die verwijst mij terug naar de tussenpersoon en kan zelf niks doen !!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten Aanpassen Levensverzekering
-
Re: Kosten Aanpassen Levensverzekering
Hoe heb je in 2009 je adviseur betaald? D.m.v. provisie van geldverstrekker en verzekeraar, of d.m.v. een nota aan de adviseur?
@een vraag, een antwoord
Ik heb toendertijd het meegenomen in het totaal plaatje
achteraf (werd wel van te voren gemeld) bleef er een rekening van 300 over
wat ik nog moest betalen aan mijn adviseur
is dat wat je bedoelt ?
Ik heb toendertijd het meegenomen in het totaal plaatje
achteraf (werd wel van te voren gemeld) bleef er een rekening van 300 over
wat ik nog moest betalen aan mijn adviseur
is dat wat je bedoelt ?
-
Ja, ik denk het wel.
Dat zou kunnen betekenen dat je ook in 2009 de uren van de adviseur hebt betaald. En hij, zoals ik het nu zie, ook weer een nota neer kan leggen voor zijn uren.
Als hij op provisiebasis zou werken zouden de maandpremies hoger zijn, die van de huidige verzekering, maar ook die van de nieuwe.
Bij welke verzekeraar zat je en kom je nu terecht?
Dat zou kunnen betekenen dat je ook in 2009 de uren van de adviseur hebt betaald. En hij, zoals ik het nu zie, ook weer een nota neer kan leggen voor zijn uren.
Als hij op provisiebasis zou werken zouden de maandpremies hoger zijn, die van de huidige verzekering, maar ook die van de nieuwe.
Bij welke verzekeraar zat je en kom je nu terecht?
ik zit bij Cardif en daar zou ik blijven denk ik , dat weet ik niet zeker is verder niet uitgelegd eigenlijk omdat ik niet bereid was dat uur tarief te betalen
dus ik ging het nabellen bij Cardif , maar bij Cardif verwijzen ze terug naar de tussenpersoon.
dus ik ging het nabellen bij Cardif , maar bij Cardif verwijzen ze terug naar de tussenpersoon.
-
Als het goed is heb je indertijd een beloningsoverzicht van de adviseur gehad en een dienstverleningsdocument en nu weer trouwens. Zoek dat nog eens op en kijk het na. Ik neem aan dat je zelf ook niet gratis werkt. Maar de juistheid van de betalingen moet blijken uit de stukken die je hebt gehad.