LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kun je na kanker toch nog een levensverzekering afsluiten?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
marlenneke1962

Kun je na kanker toch nog een levensverzekering afsluiten?

Ongelezen bericht door marlenneke1962 »

Wie ow Wie kan me helpen????
Ik ben een Vrouw van 46 jaar heb in 2002 borstkanker gehad.Nu gaat alles goed met me. :D .Nu willen mijn vriend en ik graag een huis kopen maar niemand wil me een levensverzekering geven voor de hypotheek.Heeft iemand een idee of weet iemend een verzekering die daar niet moeilijk over doet.Ik hoor graag van jullie.
Groetjes Marlene

een vraag, een antwoord

Re: Kun je na kanker toch nog een levensverzekering afsluiten?

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Hoi Marlenneke,

Gelukkig maar dat het nu goed gaat en jullie plannen maken :D

Als je al een overlijdensrisico kunt krijgen zal er wel een forse premietoeslag gevraagd worden. Ik denk dat je jezelf eerst moet afvragen hoe belangrijk zo'n verzekering precies voor jullie is (ken het, heb een dergelijk "probleem"). Kijk daarbij vooral wat er nodig is om de hypotheek nog te kunnen betalen in het geval één van jullie beiden onverhoopt komt te overlijden.

Gezien je leeftijd: let ook op de hypotheeklast voor straks als jullie met pensioen gaan.

Mcoht jullie weinig problemen zien, dan kun je altijd kiezen voor een geldverstrekker die geen overlijdensrisico verplicht stelt, b.v. Florius of ING.

Succes en sterkte met je ziekte.

Rense

Ongelezen bericht door Rense »

Je kan je aanvraag doen bij b.v. REAAL of ASR met het verzoek hem voor te leggen bij "De Hoop". Dit is als het ware de herverzekeraar voor genoemde maatschappijen.

Indien zij het risico niet wensen te verzekeren dan zie ik ook geen andere mogelijkheden.

Verder sluit ik mij aan bij eenvraageenantwoord.

Succes.....

Arjan de Boer

Ongelezen bericht door Arjan de Boer »

Laat eerst eens berekenen in hoeverre jullie deze verzekering nodig hebben. In relatie tot bv pensioen. Het is geen moeten! een overlijdensrisicoverzekering. En ING en Florius zijn dan hele goede partijen om alsnog, zonder overlijdensrisicoverzekering een hypotheek op te zetten. Veel succes

aXe

Ongelezen bericht door aXe »

Ik zit in een soortgelijke situatie. Ik heb overgewicht en krijg daardoor ook totaal geen overlijdensrisicoverzekering afgesloten. Al heel wat verzekeraars geprobeerd, maar niemand wil toehappen. Dan ben je 28 jaar, niet roker, niet druggebruiker, niet drinker, veel sporten, vaste baan, hypotheek, maar dan lukt een eenvoudige verzekering niet eens. En dat is nu juist bij veel hypotheken een vereiste geworden. En waar hebben we het over? minimaal 15000,- Lijkt mij een schijntje op al die miljoenen die daar rondgaan in de verzekeringswereld.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U kunt de gezonde persoon normaal verzekeren.

Voor de "zieke" een extra dure en na lang zoeken en soms enkele uitsluitingen zoals borst kanker word overige kanker meestal uitgesloten, dus als er iets gebeurd is oorzaak overlijden noodzakelijk en Sectie niet uitgesloten.

Dus wil je dit na overlijden om geld te vangen?

U dient bij meerdere een offerte te vragen en gelijk dit te melden, vraag of er een toeslag is of normale premie met uitzondering voor Kanker.

Bij direct dit vermelden is kans op acceptatie groter.

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Ik vraag me af hoe het zit met leeftijd. Want een ORV sluit je meestal af voro 30 jaar.
Leeftijd is nu 46 dus tot 76 geldt de verzekering. De kans dat je dus overlijdt binnen deze 30 jaar is ook vrij groot. Dus reken maar op een fikse toeslag. En dan is nog niet eens je ziektebeeld in zicht.

Dan is het bekijken of het nodig is. Helaas is het bij spaarhypotheken vaak wel verplicht.
Lastige situatie, maar veel rondvragen en zelf narekenen wat adviseurs zeggen helpt veel.

joopenmeer

Ongelezen bericht door joopenmeer »

In principe kun je altijd een levensverzekering aanvragen na kanker.
Het is niet zo dat je altijd wordt afgewezen of een te forse premieopslaag krijgt. Je kunt gewoon geaccepteerd worden en zelf zonder opslag, mits..
Er is vooraf geen ander antwoord te verzinnen dan gewoon een levensverzekering aan te vragen. Lees vooraf te voorwaarden. Daarin moet staan dat je bij een aanbieding één maand de tijd krijgt om de polis terug te sturen. Je gaat dan niet accoord met de opslag.

Als vanzelfsprekend zal de verzekeraar navraag doen bij de huisarts en specialaist. Zorg ervoor dat deze de info snel versturen.

Zie niet zonder meer af van een levensverzekering als die eigenlijk wel in je financieel plan past. Mocht je geen verzekering sluiten, gebruik de premie dan om versneld af te lossen. Voor het geval dat komen de nabestaanden in een betere positie/

sikkevanderveen

Ongelezen bericht door sikkevanderveen »

Hallo Marlenneke,

Houd er rekening mee dat je bij een aantal maatschappijen GEEN overlijdensrisico verzekering hoeft af te sluiten. Misschien is dit een oplossing , je kan eerst je woning aankopen en daarna shoppen welke voor jou nu echt de beste aanbeider gaat worden.

Het probleem is wanneer je een huis koopt je vaak maar beperkt de tijd hebt om de hypotheek rond te krijgen 2 a 3 weken. En wanneer je een medisch onderzoek gaat krijgen ivm de acceptatie van je overlijdensrisicoverzekering blijkt uit de praktijk dat dit proces veel meer tijd gaat kosten dan dat je daadwerkelijk hebt.
Een nader nadeel is vaak dat de verzekeraars erg moeilijk kunnen doen over de acceptatie ook al is er aan te tonen dat de kanker geheel verdwenen is en geen gevolgen meer kan of zal hebben.

Maatschappijen waarbij geen overlijdensrisico gevraagd wordt zijn o.a.
ING, Zwitserleven, Florius

joopenmeer

Ongelezen bericht door joopenmeer »

Helemaal met de voorganger eens.
Nog beter is om eerst te proberen een levensverzekering te sluiten en ondertussen gaan zoeken naar een woning.
Hopelijk heb je dan wel voldoende tijd. Een normale levensverzekering kun je daarna eenvoudig aan een hypotheek hangen.

Geen goede levensverzekering is niet altijd een goede optie. Zeker niet als je partner na overlijdens de hypotheek niet meer kan betalen.

appie1

Ongelezen bericht door appie1 »

Hallo Marlene
Ik weet dat er een verzekeringsmaatschappij is voor deze speciale omstandigheden, ik weet echter de naam niet meer, zat destijds in Den Haag. ( Ik weet niet of het 'De Hoop ' heette zou kunnen).
je kunt dan eventueel een verminderd bedrag laten verzekeren.
Als je een baan hebt of had informeer is of je ook een nabestaandenpensioen hebt, dat bied ook mogelijkheden. Daar heeft je partner mocht jou iets overkomen, dan recht op.

Succes

Gesloten