Hallo
Ik heb 5 jaar geleden een Hypotheek van 485.000 afgesloten bij de ABN.
Een deel was een meegroei hypotheek waarvoor een verzekering afgesloten moest worden.
Na 5 jaar ben ik er achter gekomen dat de maandelijkse premie (116 Euro) nooit is afgeschreven van mijn bankrekening. De rente (inclusief de opslag van 0,2%) is wel maandelijks afgeschreven.
Heb ik nou ten onrechte 5 jaar lang de opslag van 0,2 % te veel betaald? Immers is er op papier alleen sprake geweest van een meegroei hypotheek maar niet ten uitvoering gebracht.
Ik ben benieuwd wat ik hiermee kan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meegroei hyptheek ABN
-
Re: Meegroei hyptheek ABN
De meegroei hypotheek gedeelte was voor een totaalwaarde van 100.000 euro
-
Wat u ermee kunt? .... ik denk alsnog uw portemonnee trekken? .... 116x12x5,... is het mooie bedrag van € 6960.-
Wat denkt u nu zelf, ik denk niet dat u er 'iets mee kunt' in UW voordeel!
Die verzekering heeft u niet voor niets afgesloten en is mogelijk een vaststaande afspraak om de totale hypotheek rond te krijgen en bepaalde doelen te behalen.
De bank gaat u echt geen 100.000 kado geven.
Overigens vind ik het knap dat u afspraken maakt voor een verzekering die u maandelijks moet betalen (de € 116.-) en u er pas 5 jaar later achter komt dat deze nooit voldaan is.
Edit:
Wat denkt u nu zelf, ik denk niet dat u er 'iets mee kunt' in UW voordeel!
Die verzekering heeft u niet voor niets afgesloten en is mogelijk een vaststaande afspraak om de totale hypotheek rond te krijgen en bepaalde doelen te behalen.
De bank gaat u echt geen 100.000 kado geven.
Overigens vind ik het knap dat u afspraken maakt voor een verzekering die u maandelijks moet betalen (de € 116.-) en u er pas 5 jaar later achter komt dat deze nooit voldaan is.
Edit:
jjzandbergen schreef:Hallo
Ik heb 5 jaar geleden een Hypotheek van 485.000 afgesloten bij de ABN.
Een deel was een meegroei hypotheek waarvoor een verzekering afgesloten moest worden.
Na 5 jaar ben ik er achter gekomen dat de maandelijkse premie (116 Euro) nooit is afgeschreven van mijn bankrekening. De rente (inclusief de opslag van 0,2%) is wel maandelijks afgeschreven.
Heb ik nou ten onrechte 5 jaar lang de opslag van 0,2 % te veel betaald? Immers is er op papier alleen sprake geweest van een meegroei hypotheek maar niet ten uitvoering gebracht.
Ik ben benieuwd wat ik hiermee kan.
Geachte heer, mevrouw Zandbergen,
Uw klacht heb ik gelezen. Ik kan mij goed voorstellen dat u graag duidelijkheid wilt.
Graag neem ik telefonisch contact met u op. Op deze manier kan ik uw gegevens controleren en een navraag voor u indienen. Deze navraag wordt vervolgens opgepakt door de afdeling Hypotheken.
U kunt uw telefoonnummer in een privébericht sturen. Hierbij kunt u ook aangegeven op welk tijdstip u het beste bereikbaar bent.
Ik zie uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
Uw klacht heb ik gelezen. Ik kan mij goed voorstellen dat u graag duidelijkheid wilt.
Graag neem ik telefonisch contact met u op. Op deze manier kan ik uw gegevens controleren en een navraag voor u indienen. Deze navraag wordt vervolgens opgepakt door de afdeling Hypotheken.
U kunt uw telefoonnummer in een privébericht sturen. Hierbij kunt u ook aangegeven op welk tijdstip u het beste bereikbaar bent.
Ik zie uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
Wij hebben iets soortgelijks gehad, alleen bij ons heeft het maar een paar maanden geduurd. Wij konden vervolgens kiezen uit 2 opties: of het gemiste bedrag in 1 keer betalen, of een verhoging van de premie over de resterende looptijd.