Beste mensen,
Ik heb momenteel een deel aflossingsvrije hypotheek en een deel bankspaar. Die loopt nu zo`n 6 jaar. Als ik het goed begrijp geldt de renteaftrek vanaf 2013 alleen nog maar voor annuïteiten hypotheken. Zolang er niets verandert voor mij is er niets aan de hand omdat het om nieuwe hypotheken gaat. Maar ik vraag mij af wat er gebeurd als ik ga verhuizen of ik wil mijn hypotheek oversluiten naar een andere bank. Kan ik dan mijn bankspaardeel niet meer fiscaal oversluiten? Moet ik dan belasting gaan betalen over de rente-inkomsten van mijn bankspaardeel indien ik niet lang genoeg heb gespaard (15/20 jaar)? Kan iemand mij uitleggen wat de nieuwe regels betekenen voor mijn lopende bankspaarhypotheek?
Hartelijk dank
Vr. groet
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nieuwe hypotheekregels 2013
Re: nieuwe hypotheekregels 2013
Een bestaande hypotheek is gewoon over te sluiten volgens de oude regels. Mocht je extra willen lenen moet je wel over dat extra bedrag de nieuwe regels toepassen. http://www.hypotheekreminder.nl/nieuwe- ... randert-er
Hartelijk dank voor de reactie! Duidelijke uitleg ook in de bijgesloten link. Vr. groet
-
Simpele commerciële site Pompie en niet compleet.
B.v. je mag je hypotheek wel oversluiten, maar of je je SEW rekening mee kunt nemen naar een andere aanbieder is nog niet duidelijk.
B.v. je mag je hypotheek wel oversluiten, maar of je je SEW rekening mee kunt nemen naar een andere aanbieder is nog niet duidelijk.
Dat geldt toch altijd? Ook zonder nieuwe regels....een vraag, een antwoord schreef:Simpele commerciële site Pompie en niet compleet.
Per 1 januari 2013 is annuitair aflossen verplicht voor nieuwe hypotheken.
Nu vind ik veel sites waar je een aflossingsschema inclusief netto bedragen kunt berekenen, maar geen enkele houdt rekening met de afbouw van de maximale rente aftrek vanaf 2014, tot 38%.
Weet iemand waar ik zo'n berekening kan doen?
Nu vind ik veel sites waar je een aflossingsschema inclusief netto bedragen kunt berekenen, maar geen enkele houdt rekening met de afbouw van de maximale rente aftrek vanaf 2014, tot 38%.
Weet iemand waar ik zo'n berekening kan doen?
Toch nog gevonden, diep verstopt in google...http://www.gollie.nl .