Op mijn woonhuis rust een hypotheek van Obvion. Op dit moment heb ik een betalingsachterstand met betrekking tot bovenstaande hypotheek. Ik ben ZZP-er Op dit moment is er, gezien mijn leeftijd, geen werk, wellicht binnenkort. De markt is voor wat betreft mijn kennis en opleiding heel ruim. Ik heb dan ook op dit moment alleen als inkomsten een voorlopige teruggaaf van de belastingen en een kleine toelage/lening van mijn opdrachtgever.
Ik heb een hypotheek en een overbruggingshypotheek gehad van Obvion. Mijn vorige huis in Breda is in oktober 2016 uiteindelijk verkocht en daarmee is ook de overbruggingshypotheek afgelost, zij het dat Obvion een vergissing gemaakt heeft en niet alles wat terugbetaald moest worden juist berekend heeft. Hierdoor is meteen een achterstand ontstaan van zo’n € 1000,-.
Door toedoen van deze achterstand ben ik bij de afdeling Bijzonder Beheer van Obvion terecht gekomen en mijn contactpersoon daar bleek de heer B.te zijn. Vanaf het begin liep de communicatie met hem zeer stroef. Het begon met het feit dat ik weigerde de bankafschriften over de drie voorgaande maanden over te leggen (wel had ik het inkomsten- en uitgavenformulier ingevuld). Dit is namelijk in strijd met mijn privacy; slechts enkele organisaties hebben het recht deze in te zien. Dat nam de heer B mij bijzonder kwalijk en dat liet hij ook duidelijk merken. Ook liet hij duidelijk merken dat hij mij niet vertrouwde. Hij geloofde mij niet. De problemen die ik als ZZP-er ondervond vond hij maar een ongeloofwaardig verhaal. Met andere woorden: ik loog. Alles werd op een drammende en dreigende toon gezegd. Zou de schuld meer dan € 10000,00 bedragen dan kan ik daar in mee gaan. De schuld bedraagt echter op dit moment zo’n € 3000,-. Maar hiervoor zou hij mijn huis gedwongen verkopen, laten taxeren, opdracht tot taxatie geven, mij eruit zetten etc. Wanneer iemand anders probeerde te bemiddelen weigerde hij die te woord te staan, gaf zeer onbehoorlijke antwoorden en verbrak gewoon de verbinding. Dit was rondweg onbeschoft en ik heb dan ook een officiële klacht tegen hem ingediend. Daar heb ik echter een uiterst nietszeggende reactie van de afdeling Klachten van Obvion op ontvangen. Er werd gewoon niet ingegaan op mijn klacht.
De deurwaarder werd door Obvion ingeschakeld en daarop ben ik naar de Hypotheker gestapt met het verzoek om hierin te bemiddelen. Deze belde met Obvion, kreeg mevrouw K. aan de lijn en ze liet hem weten dat Obvion nog steeds openstond voor een minnelijke regeling. Ik moest dan wel mijn bankafschriften overleggen en openstaan voor een gesprek bij mij thuis. Hierover moest ik dan wel zo spoedig mogelijk telefonisch contact met mevrouw K. opnemen. Dat heb ik direct gedaan, maar ik kreeg mevrouw K. niet te spreken. Zij was op dat moment in gesprek en zij zou mij terugbellen. Toen zij na enkele dagen nog niet terugbelde, heb ik weer telefonisch contact met Obvion opgenomen met het verzoek om mevrouw K. te spreken. Tot mijn verbazing kreeg ik toen de heer B. aan de lijn. Hij wilde mij niet doorverbinden met mevrouw K.. Hij was de contactpersoon en hij bepaalde dus wat er moest gebeuren. Vervolgens stelde hij meteen dat hij afspraken met mij wilde maken in het kader van het traject van gedwongen verkoop van mijn woning. Daar ben ik vooralsnog niet op ingegaan. Volgens de Hypotheker stond de heer B. nog steeds open voor een oplossing, met als voorwaarde dat ik alle medewerking zou verlenen met betrekking tot het traject van de verkoop van mijn woning!! Het dieptepunt was echter dat de heer B. via een derde beslag heeft laten leggen op thans mijn enige bron van inkomen, de voorlopige teruggaaf van de Belastingdienst. De heer B. is een zeer rancuneus mens en tracht mij zoveel mogelijk te benadelen. Ik heb het immers gewaagd een klacht tegen hem in te dienen en daar zal ik voor boeten, kost wat kost. In zijn ogen heeft iedereen wel geld in zijn bezit om dit bedrag te betalen. Op dat moment had ik echter niets. Ook geen WW-uitkering. Ik ben immers een ZZP-er. Intussen bleef en blijft hij maar dreigen dat er een gedwongen verkoop zal komen. Hij had het traject al opgestart. Dat bleek recentelijk uit mijn e-mail. Daar stond een bericht van een makelaar. Hij had alvast een datum en tijd voor een taxatie vastgesteld en of ik maar even wil meewerken. En of ik maar even een aantal documenten – eigendomsbewijs/WOZ-beschikking e.d. - per e-mail aan hem wil toesturen.
Mijn vraag aan dit forum is dan ook wat ik hieraan nog kan doen. Weet zeker dat ik binnenkort weer een opdracht zal krijgen, waardoor ik weer geld ga verdienen. Dat heb ik de heer B. van Obvion ook verteld, maar hij eist dan weer meteen inzage in mijn arbeidsovereenkomst. Dat vind ik echter in strijd met mijn privacy. Het gaat de heer B. namelijk niets aan wat ik ga verdienen en onder welke condities ik dat ga doen. Bovendien is hij helemaal gefixeerd op het verkopen van mijn huis en wil gewoon niet naar mij luisteren.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Obvion
Re: Obvion
Hoezo in strijd met de privacy?Schoutenwateringen schreef: Mijn vraag aan dit forum is dan ook wat ik hieraan nog kan doen. Weet zeker dat ik binnenkort weer een opdracht zal krijgen, waardoor ik weer geld ga verdienen. Dat heb ik de heer B. van Obvion ook verteld, maar hij eist dan weer meteen inzage in mijn arbeidsovereenkomst. Dat vind ik echter in strijd met mijn privacy. Het gaat de heer B. namelijk niets aan wat ik ga verdienen en onder welke condities ik dat ga doen. Bovendien is hij helemaal gefixeerd op het verkopen van mijn huis en wil gewoon niet naar mij luisteren.
Als je je hypotheek niet meer kan betalen is de enige mogelijkheid om met afschriften/contracten te bewijzen dat u deze (snel) wel kan betalen.
Ook bij aanvraag van een hypotheek moet je deze info overleggen, dat is ook geen inbreuk op u privacy.
Wettelijk mag een hypotheekverstrekker (na een bepaalde periode van niet/te laat betalen) het huis opeisen.
Daar heeft u ook destijds voor getekend.
Toen mijn man zijn baan verloor hebben wij direct contact opgenomen met obvion (via ons tussen persoon) en hebben wij een tijdelijke rente-stop gekregen (moesten wij ook alle inkomensgegevens voor overleggen) maar heeft dat heeft er wel voor gezorgd dat wij gewoon nog in ons huis konden blijven wonen.
Ondertussen is alles alweer opgelost gelukkig.
Laatst gewijzigd door Brainless op 30 jun 2017 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoutenwateringen schreef:Op mijn woonhuis rust een hypotheek van Obvion. Op dit moment heb ik een betalingsachterstand met betrekking tot bovenstaande hypotheek. Ik ben ZZP-er Op dit moment is er, gezien mijn leeftijd, geen werk, wellicht binnenkort. De markt is voor wat betreft mijn kennis en opleiding heel ruim. Ik heb dan ook op dit moment alleen als inkomsten een voorlopige teruggaaf van de belastingen en een kleine toelage/lening van mijn opdrachtgever.
Ik heb een hypotheek en een overbruggingshypotheek gehad van Obvion. Mijn vorige huis in Breda is in oktober 2016 uiteindelijk verkocht en daarmee is ook de overbruggingshypotheek afgelost, zij het dat Obvion een vergissing gemaakt heeft en niet alles wat terugbetaald moest worden juist berekend heeft. Hierdoor is meteen een achterstand ontstaan van zo’n € 1000,-.
Door toedoen van deze achterstand ben ik bij de afdeling Bijzonder Beheer van Obvion terecht gekomen en mijn contactpersoon daar bleek de heer B.te zijn. Vanaf het begin liep de communicatie met hem zeer stroef. Het begon met het feit dat ik weigerde de bankafschriften over de drie voorgaande maanden over te leggen (wel had ik het inkomsten- en uitgavenformulier ingevuld). Dit is namelijk in strijd met mijn privacy; slechts enkele organisaties hebben het recht deze in te zien. Dat nam de heer B mij bijzonder kwalijk en dat liet hij ook duidelijk merken. Ook liet hij duidelijk merken dat hij mij niet vertrouwde. Hij geloofde mij niet. De problemen die ik als ZZP-er ondervond vond hij maar een ongeloofwaardig verhaal. Met andere woorden: ik loog. Alles werd op een drammende en dreigende toon gezegd. Zou de schuld meer dan € 10000,00 bedragen dan kan ik daar in mee gaan. De schuld bedraagt echter op dit moment zo’n € 3000,-. Maar hiervoor zou hij mijn huis gedwongen verkopen, laten taxeren, opdracht tot taxatie geven, mij eruit zetten etc. Wanneer iemand anders probeerde te bemiddelen weigerde hij die te woord te staan, gaf zeer onbehoorlijke antwoorden en verbrak gewoon de verbinding. Dit was rondweg onbeschoft en ik heb dan ook een officiële klacht tegen hem ingediend. Daar heb ik echter een uiterst nietszeggende reactie van de afdeling Klachten van Obvion op ontvangen. Er werd gewoon niet ingegaan op mijn klacht.
De deurwaarder werd door Obvion ingeschakeld en daarop ben ik naar de Hypotheker gestapt met het verzoek om hierin te bemiddelen. Deze belde met Obvion, kreeg mevrouw K. aan de lijn en ze liet hem weten dat Obvion nog steeds openstond voor een minnelijke regeling. Ik moest dan wel mijn bankafschriften overleggen en openstaan voor een gesprek bij mij thuis. Hierover moest ik dan wel zo spoedig mogelijk telefonisch contact met mevrouw K. opnemen. Dat heb ik direct gedaan, maar ik kreeg mevrouw K. niet te spreken. Zij was op dat moment in gesprek en zij zou mij terugbellen. Toen zij na enkele dagen nog niet terugbelde, heb ik weer telefonisch contact met Obvion opgenomen met het verzoek om mevrouw K. te spreken. Tot mijn verbazing kreeg ik toen de heer B. aan de lijn. Hij wilde mij niet doorverbinden met mevrouw K.. Hij was de contactpersoon en hij bepaalde dus wat er moest gebeuren. Vervolgens stelde hij meteen dat hij afspraken met mij wilde maken in het kader van het traject van gedwongen verkoop van mijn woning.Daar ben ik vooralsnog niet op ingegaan. Volgens de Hypotheker stond de heer B. nog steeds open voor een oplossing, met als voorwaarde dat ik alle medewerking zou verlenen met betrekking tot het traject van de verkoop van mijn woning!! Het dieptepunt was echter dat de heer B. via een derde beslag heeft laten leggen op thans mijn enige bron van inkomen, de voorlopige teruggaaf van de Belastingdienst. De heer B. is een zeer rancuneus mens en tracht mij zoveel mogelijk te benadelen. Ik heb het immers gewaagd een klacht tegen hem in te dienen en daar zal ik voor boeten, kost wat kost. In zijn ogen heeft iedereen wel geld in zijn bezit om dit bedrag te betalen. Op dat moment had ik echter niets. Ook geen WW-uitkering. Ik ben immers een ZZP-er. Intussen bleef en blijft hij maar dreigen dat er een gedwongen verkoop zal komen. Hij had het traject al opgestart. Dat bleek recentelijk uit mijn e-mail. Daar stond een bericht van een makelaar. Hij had alvast een datum en tijd voor een taxatie vastgesteld en of ik maar even wil meewerken. En of ik maar even een aantal documenten – eigendomsbewijs/WOZ-beschikking e.d. - per e-mail aan hem wil toesturen.
Je hebt bij het aangaan van de hypotheek bepaalde afspraken gemaakt. Als je die niet wilt of kunt nakomen, dan ben je afhankelijk van de gunst van de geldverstrekker om te bekijken of er tijdelijke oplossingen zijn. Die zal jou alleen tegemoet willen komen als duidelijk is hoe de situatie is en of er verbetering kan komen.
Als je koppig blijft weigeren om inzicht te geven, dan zal de geldverstrekker je ook niet tegemoet willen komen. En zich dus weer heel formeel opstellen. Met als gevolg dat het niet nakomen van je verplichtingen betekent dat de procedure voor de verkoop van het huis zal worden opgestart.
Als je koppig blijft weigeren om inzicht te geven, dan zal de geldverstrekker je ook niet tegemoet willen komen. En zich dus weer heel formeel opstellen. Met als gevolg dat het niet nakomen van je verplichtingen betekent dat de procedure voor de verkoop van het huis zal worden opgestart.