Dag allemaal,
Ik heb een maatwerk spaarhypotheek bij mijn bank en dit loopt binnenkort af. De bank heeft volgens de wet een offerte gestuurd met nieuwe rente periodes waar ik van kan kiezen. Vervolgens kan de bank een offerte aanvragen bij de betreffende verzekeringsmaatschappij voor de nieuwe periode.
In mijn situatie heb ik ook verzocht om een bijv. dekking van de overlijdings verzekering en/of einddatum verzekering mee te nemen. Aangezien de verzekeringsmaatschappij toch een nieuw offerte moet samenstellen ongeacht mijn aanvullende wensen was ik zeer verrast dat er administratiekosten worden doorgerekend naar de klant terwijl aanvullend ook 'doorlopende kosten' worden toegevoegd, met als toelichting 'Doorlopende kosten bestaan uit incassokosten en doorlopende administratiekosten en worden gedurende gehele looptijd van de verzekering verrekend'.
Ik vroeg me, waarom zou ik in de eerste instantie administratie kosten betalen aangezien zij verplicht zijn om een nieuwe offerte uit te brengen voor de nieuwe periode. En ten tweede, is het niet dubbel op de administratie kosten? Als er geen incassokosten voorkomt gedurende mijn hypotheek periode, krijg ik dit terug? En voor degene die ervaring heeft met laat betalingen, heeft u ervaring dat er vervolgens incassokosten naar je werd verrekend?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Offerte voor nieuwe rente vast periode
Re: Offerte voor nieuwe rente vast periode
U hebt een offerte aangevraagd voor een nieuwe verzekering en/of uitbreiding van de bestaande. Daarvoor moet u betalen.
Re: Offerte voor nieuwe rente vast periode
Omdat het doorrekenen van een ander rentepercentage iets totaal anders is dan een nieuwe offerte voor een nieuwe situatie.
Incassokosten hebben niet te maken met te laat betalen, maar met gewoon het incasseren van de premie in het algemeen. Daar zitten kosten aan, niet alleen directe bankkosten maar ook kosten om te controleren of je iedere maand wel betaalt.
Incassokosten hebben niet te maken met te laat betalen, maar met gewoon het incasseren van de premie in het algemeen. Daar zitten kosten aan, niet alleen directe bankkosten maar ook kosten om te controleren of je iedere maand wel betaalt.