Vandaag werd ik geconfronteerd met het volgende;
Bij de Rabobank op ik 7 jaar geleden een Spaarzeker verzekering (loopt bij Interpolis) afgesloten met een hoog laag constructie. Dat wil zeggen dat ik de eerste 5 jaar een hoge premie betaal en nadien een lage.
Voor het aangaan van de verzekering moest mijn vrouw gekeurd worden. Deze keuring heeft als resultaat dat de premie iets verhoogd moest worden. Geen probleem tot zover.
Echter na 7 jaar blijkt dat de opgegeven 'lage' premie de lading tot het einde van de looptijd niet geheel dekt. De offerte van de Rabobank Hypotheek met hierin de Spaarzeker verzekering van Interpolis laat de premie zien zonder de 'extra' premie.
Nu komt Interpolis er achter dat er een fout is gemaakt (ze noemen dit spraakverwarring tussen de Rabobank en InterPolis). Met de premie wordt het eindbedrag niet geheel gehaald.
Ik krijg de volgende opties:
- het oude premiebedrag betalen waardoor de hypotheek aan het eind van de rit niet wordt afgelost (kleine restschuld blijft over)
- Interpolis betaald de reeds verstreken 2 jaren (laag constructie) en de premie wordt vanaf dit moment aangepast
Wat tedoen, kan ik hier iets mee, of is het betalen geblazen. Het is erg vreemd dat er na 7 jaren een probleem geconstateerd wordt, wat in al hun correspondentie tot nu toe nooit aan het licht is gekomen. Echter wordt er altijd het 'oude' premiebedrag genoemd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onjuiste informatie Spaarzeker verzekering
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35
Re: Onjuiste informatie Spaarzeker verzekering
Heeft Interpolis een offerte verstrekt met de verhoogde premie? Is in deze offerte dan zowel de hoge als de lage premies naar boven bijgesteld?
Wanneer de bank een offerte heeft verstrekt maar de hoge premie wel heeft aangepast maar niet de lage premie, dan denk ik dat de fout bij Interpolis/Rabobank ligt.
Communicatiefouten kunnen natuurlijk altijd voorkomen, maar moeten m.i. niet voor risico van de klant komen.
Ik zou de zaak voorleggen aan de ombudsman levensverzekering.
Heb je een Tussenpersoon gehad, laat deze dat dan uitzoeken en laat je door hem/haar daarin adviseren.
Wanneer de bank een offerte heeft verstrekt maar de hoge premie wel heeft aangepast maar niet de lage premie, dan denk ik dat de fout bij Interpolis/Rabobank ligt.
Communicatiefouten kunnen natuurlijk altijd voorkomen, maar moeten m.i. niet voor risico van de klant komen.
Ik zou de zaak voorleggen aan de ombudsman levensverzekering.
Heb je een Tussenpersoon gehad, laat deze dat dan uitzoeken en laat je door hem/haar daarin adviseren.
Re: Onjuiste informatie Spaarzeker verzekering
Bedankt voor het advies. Heb dit inmiddels opgenomen met mijn rechtsbijstand, daar de 'Rabobank' niet meer te bereiken is. Heelp apart.