Ik heb bij het aanvragen van een hypotheek via de Hypotheek Company in Assen een (achteraf) slecht advies gekregen. Ook was de begeleiding erg slecht en moest ik zelf allerlei zaken regelen met o.a. het support center van HC en de geldverstrekker. Zo hebben we in het eerste gesprek medio mei al aangegeven dat we beiden gescheiden zijn. Ik kreeg pas 8 september de vraag om alles rondom mijn scheiding aan te leveren. 8 oktober kregen we de vraag om bewijs aan te leveren dat een nog openstaand krediet was ingelost. Volgens onze adviseuse hoefde dat niet afgelost te zijn, kon makkelijk met mijn inkomen. Dit terwijl geldverstrekker ASR standaard als eis heeft dat er helemaal geen krediet open mag staan. Half oktober kreeg mijn vriendin ineens de vraag om nog allerlei papieren rond de scheiding op te leveren. (na telefonisch contact door ons) Daardoor de akte 5 weken te laat gepasseerd. Daardoor weer allerlei andere problemen zoals al geplande vakante, hulptroepen, bestelde kasten etc. Op mijn klachten wordt door de HC niet of nauwelijks gereageerd. Ik moet het maar met de tussenpersoon regelen, maar de tussenpersoon laat niks meer horen. Wat kan ik hier verder mee? Ik ben het er namelijk niet mee eens dat ik ruim 2300 euro moest betalen voor een zeer slechte dienstverlening.
M. Mulder
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] op klachten wordt niet gereageerd, hoe nu verder?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 jun 2013 15:19
Re: op klachten wordt niet gereageerd, hoe nu verder?
van de vereniging eigen huis door de simpele zoektermen in google "klacht hypotheekadviseur"muldertje59 schreef:Ik heb bij het aanvragen van een hypotheek via de Hypotheek Company in Assen een (achteraf) slecht advies gekregen. Ook was de begeleiding erg slecht en moest ik zelf allerlei zaken regelen met o.a. het support center van HC en de geldverstrekker. Zo hebben we in het eerste gesprek medio mei al aangegeven dat we beiden gescheiden zijn. Ik kreeg pas 8 september de vraag om alles rondom mijn scheiding aan te leveren. 8 oktober kregen we de vraag om bewijs aan te leveren dat een nog openstaand krediet was ingelost. Volgens onze adviseuse hoefde dat niet afgelost te zijn, kon makkelijk met mijn inkomen. Dit terwijl geldverstrekker ASR standaard als eis heeft dat er helemaal geen krediet open mag staan. Half oktober kreeg mijn vriendin ineens de vraag om nog allerlei papieren rond de scheiding op te leveren. (na telefonisch contact door ons) Daardoor de akte 5 weken te laat gepasseerd. Daardoor weer allerlei andere problemen zoals al geplande vakante, hulptroepen, bestelde kasten etc. Op mijn klachten wordt door de HC niet of nauwelijks gereageerd. Ik moet het maar met de tussenpersoon regelen, maar de tussenpersoon laat niks meer horen. Wat kan ik hier verder mee? Ik ben het er namelijk niet mee eens dat ik ruim 2300 euro moest betalen voor een zeer slechte dienstverlening.
M. Mulder
Of gewoon heel simpel op hun eigen website:Heeft u een klacht over een financiële dienstverlener (adviseur, bank of verzekeraar)? Meld die dan eerst schriftelijk bij de directie of interne klachtencommissie van de betreffende financiële dienstverlener. In Tips voor een klachtenbrief (PDF), vindt u een aantal nuttige aandachtspunten.
Leidt dit niet tot een goede oplossing? Of heeft u geen reactie gehad binnen 6 weken? Dien dan binnen drie maanden een klacht in bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (http://www.KiFiD.nl). De financiële dienstverlener moet daar dan wel bij aangesloten zijn.
U kunt ook naar de burgerlijk rechter stappen. Maar dit kost veel tijd en geld. Vraag eerst uw rechtsbijstandverzekeraar om hulp. Of vraag uw advocaat een inschatting van de kosten te maken.
Graag gedaanKlachten ?
Als je een klacht hebt over een afhandeling of onze werkwijze in
het algemeen of over gebrekkige informatie over de wijze van
onze dienstverlening, verzoeken wij je ons daarover zo spoedig
mogelijk te informeren. Wij nemen dan direct contact met je op.
Wil je nadere informatie over onze klachtenprocedure
dan kunt je deze bij ons opvragen.
Mochten wij samen niet tot een bevredigende oplossing
komen, dan kun je met je klacht bij de volgende onafhankelijke
instantie terecht:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening ( KIFID )
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Telefoon : 0900-3552248
e-mail: [email protected]
internet : www.kifid.nl