LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overbruggingskrediet aflossen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
pito01

Overbruggingskrediet aflossen

Ongelezen bericht door pito01 »

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwbouw huis gekocht en daarvoor ondermeer een overbruggingskrediet afgesloten.
Nu hoop ik snel mijn huidige woning te verkopen en tot oplevering van het nieuwbouwhuis wil ik huren.

Wanneer moet/zal ik mijn overbruggingskrediet aflossen?
Als ik zo lang mogelijk wacht, profiteer ik van de hypotheekrenteaftrek. De netto rentelast zal in dat geval waarschijnlijk onder de rentebaten liggen die ik heb omdat ik mijn geld een tijdje op deposito kan zetten. Mag dit??

Jan1

Re: Overbruggingskrediet aflossen

Ongelezen bericht door Jan1 »

Ik denk dat je bij de overdracht van je huidige woning, direct moet aflossen, want dan is er namelijk geen dekking meer. Bovendien betaal je bij een overbruggingskrediet meestal een hoge rente, je betaalt altijd een hogere rente dan dat je kan aftrekken.

particulier

Re: Overbruggingskrediet aflossen

Ongelezen bericht door particulier »

Jan1 heeft gelijk: Als het oude huis wordt verkocht, dan heeft het overbruggingskrediet geen onderpand meer en moet het worden afgelost.

Op het moment van de verkoop wordt ook vastgesteld wat de overwaarde is die je mee moet nemen voor de Bijleenregeling.

Gesloten