Ik las in de krant dat minister de Jager er voor gaat zorgen dat de kosten bij overstappen omlaag gaan. Zie artikel http://nos.nl/artikel/362178-overstapko ... mlaag.html
Nu kan ik niet vinden wat er precies voorgesteld wordt. Mogen de banken bijvoorbeeld geen boetes meer opleggen, of gaan de afsluitprovisies omlaag? Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Het plan om banken te verplichten om minimaal 3 maanden van te voren de nieuwe rentes door te geven lijkt mij erg goed.
Vr. groet
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstapkosten hypotheek omlaag
Re: Overstapkosten hypotheek omlaag
Uit een ander persbericht heb ik begrepen dat het gaat om:
- geen kosten meer door de bank waarbij je weggaat (lijkt me bluf, die bank heeft zelf ook kosten als een hypotheek vervroegd wordt afgelost)
- 3 maanen van tevoren met een nieuw renteaanbod komen.
- geen kosten meer door de bank waarbij je weggaat (lijkt me bluf, die bank heeft zelf ook kosten als een hypotheek vervroegd wordt afgelost)
Re: Overstapkosten hypotheek omlaag
Alleen die laatste lijkt me realistisch. Als de eerste optie verplicht wordt, worden de kosten immers wel weer ergens anders in versleuteld.SJZ schreef:Uit een ander persbericht heb ik begrepen dat het gaat om: