LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] poolse huurders in koopwoning

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
liselotte101

poolse huurders in koopwoning

Ongelezen bericht door liselotte101 »

hoi, wij hebben een mooi koop huis op het oog, maar er zitten nu nog huurders in 4 volwasenen (pools) die w.s. voor de verkoper een leuke bijverdienste oplevert, waardoor zij vast blijfen houden aan een te hooge vraagprijs.

zijn er mensen die weten of dit verhuur wel mag?

alvast bedankt,
liselotte

Sprookjesboot

Re: poolse huurders in koopwoning

Ongelezen bericht door Sprookjesboot »

begrijp ik je goed dat je een huis wilt kopen en dat de vraagprijs tegen valt?

Dan heb je volgens mij pech.

Want de verkoper mag voor zover ik weet zelf bepalen voor welke prijs de toko verkocht wordt. Als die prijs hoger is dan jij wilt betalen, tja, dan toch even verder zoeken.

maar antwoord op je vraag; onderhuren mag in veel gevallen niet. Of het in dit geval mag weet ik niet, ik ken de voorwaarden van hun hypotheek niet.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

maar antwoord op je vraag; onderhuren mag in veel gevallen niet.
Volgens de vraagsteller gaat het niet om ONDERhuur, maar gewoon om VERhuur. Als jij een woning huurt van de eigenaar (een particulier, een woningbouwvereniging), dan is dat geen ONDERhuur. Pas als je een gehuurde woning door gaat verhuren, dan is dat onderhuur.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

...en als huurder heb je huurbescherming. Die wordt niet opgeheven bij verkoop van de woning. Als de huurders dus willen blijven zitten, dan hebben zij het volste recht daartoe.

Bij de koop en de levering moet je dus goed nagaan of het huis leeg wordt opgeleverd. De verkoper zou bv. vervangende woonruimte kunnen bieden aan de huurders, maar dat is allemaal zijn zaak. Voordat je naar de notaris gaat, dus eerst kijken of het huis werkelijk leeg is.

Gesloten