LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reaal wil hypotheekcontract niet na komen!
Reaal wil hypotheekcontract niet na komen!
Via mijn hypotheekadviseur heb ik midden-mei een hypotheek-offerte van REAAL geaccepteerd. Het koopcontract is getekend en de akte zou vorige week passeren. Tot mijn schok weigert Reaal tot nu toe om het contract uit te voeren. Mijn hypotheekadviseur krijgt geen duidelijke opgaaf van redenen over het waarom; maar ondanks doorgaande druk van hem blijft Reaal weigeren om het contract uit te voeren en de overeengekomen lening naar de notaris over te maken. Ik heb gelukkig wat uitstel van mijn verkopers gekregen, maar de aankoop van mijn woning is nu toch echt in groot gevaar. Ik ben radeloos en heel boos. >> Heeft er iemand soortgelijke slechte ervaringen met Reaal en was er iets tegen te doen om de geplande aankoop alsnog veilig te stellen?
-
Re: Reaal wil hypotheekcontract niet na komen!
Ga snel zelf ( of met adviseur erbij) praten met Reaal. Als je niet weet wat er aan de hand is kun je ook niet bepalen wat je moet doenMijn hypotheekadviseur krijgt geen duidelijke opgaaf van redenen over h
Bij voorkeur wel heel snel.. voor je het weet zit je met een ingebreke en een boetebeding, welke mogelijk in de koopovereenkomst staat.Leo The Emperor schreef:Ga snel zelf ( of met adviseur erbij) praten met Reaal. Als je niet weet wat er aan de hand is kun je ook niet bepalen wat je moet doenMijn hypotheekadviseur krijgt geen duidelijke opgaaf van redenen over h
En schrijf een AANGETEKENDE brief naar Reaal dat je prompte nakoming van de overeenkomst eist en dat je hen aansprakelijk houdt voor alle schade -hoe dan ook genaamd- welke zij bij weigering veroorzaken.
Stap ook even naar de notaris met die Reaalstukken en vraag hem welke wegen hij nog kan bewandelen Reaal tot actie te bewegen.
Stap ook even naar de notaris met die Reaalstukken en vraag hem welke wegen hij nog kan bewandelen Reaal tot actie te bewegen.
-
Zou het niet zo zijn dat Reaal het dossier nog niet helemaal heeft verwerkt? Lange verwerkingstijden zijn niet vreemd daar.....
9 van de 10 keer heeft de aanvrager het dossier nog niet volledig ingeleverd...