LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restschuld van 60k aflossen €30 pm in 130 jaar bij ING

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
OMITD

Restschuld van 60k aflossen €30 pm in 130 jaar bij ING

Ongelezen bericht door OMITD »

Hallo ik heb een document in bezit gekregen waaruit blijkt dat het mogelijk is om zeer grote restschuld € 60000 bij de ING Bank via Interpartes uit leeuwarden af te lossen in een fictieve termijn van 130 jaar.
Het gaat om een overeenkomst dus door beide getekend in juni 2013.
Ik denk dat als deze dame het goed aanpakt zij zonder schuld er straks heel warmpjes bij zit, want ik had er nog nooit van gehoord maar t staat er echt in een rechtsgeldig document...
Bijzondere regeling die grote gevolgen kan hebben..

53078

Re: Restschuld van 60k aflossen €30 pm in 130 jaar bij ING

Ongelezen bericht door 53078 »

Maar euh..
60.000 aflossen door €30 p/m 130 jaar lang? Handig.. want:

30 maal 12 = € 360,- per jaar
360 maal 130 = € 46.800 afbetaald.

Wat gebeurt er met de resterende €13.200 .. ook als restschuld in 130 jaar?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

53078 schreef:30 maal 12 = € 360,- per jaar
360 maal 130 = € 46.800 afbetaald.
En dan is er ook nog geen cent rente betaald...

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Misschien bedoelt TS dat er € 30 per maand afgelost moet worden. Daarbovenop komt dan nog € 350 rente per maand? En omdat je nauwelijks aflost ben je bij je dood nog niet van je schuld af.

een vraag, een antwoord

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Interpartes is een incassobureau, voor de rest mag je daar zelf je eigen fantasie op loslaten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat de rente wel zo hoog is dat de schuld er eigenlijk bij in het niet valt. Voorbeeld: rente doorlopend krediet is 11,4%. De rente op de kapitaalmarkt, wat de banken betalen, schommelt rond de 1%. Dus in feite betaal je in 10 jaar tijd zoveel rente extra dat de schuld al is afbetaald, en daarna wordt er nog eens 120 jaar lekker verdiend.

Die 30 euro per maand zijn dan peanuts. Leuk voor bij de borrel(praat) na afloop van de aandeelhoudersvergadering.

OMITD

Heb zelf vanmorgen contact gehad met haar en vervolgens met haar advocaat en die zegt dat de ING bank het ziet als total loss dossier. Door de hoogte van de restschuld en de zeer geringe kans voor de deurwaarder dat er iets van het te vorderen bedrag terug gaat komen heeft de bank er volgens hem er voor gekozen afscheid te nemen van het totale dossier omdat iedere handeling die er op wordt gepleegd veel geld kost en kennelijk heeft de ING bank daar geen zin in en doen ze het dus op deze manier want wat ik niet wist blijkt er ook nog een ex partner te zijn die onderdeel uitmaakte van de hypotheek die zelf nog eens 160 k heeft als restschuld en dus ook volgens dezelfde voorwaarde mag áflossen" hij zat in Spanje maar schijnt inmiddels weer in Nederland te zijn, maar dat zou voor hem neer komen op €80 voor 130 jaar omdat zij een samenlevingscontract hadden en zij hebben ook samen destijds de 2e hypotheek afgesloten.
En het het gekke is dat er GEEN rente wordt betaald.
Interpartes is overigens een inhouse incassobureau van ING dus daar worden nauwelijks kosten gemaakt.

Volgens de advocaat kan dit zeer grote gevolgen krijgen voor de ING bank als dit soort informatie bij bijv Brenninkmeijer terecht komt omdat de ING hiermee aantoont niet consequent te handelen bij hoge restschulden en alleen naar het eigen voordeel kijkt m.a.w : kost het dossier teveel laten we het schieten zijn de kosten te overzien dan verhalen we die nog op de contractant.
Waarom kan de 1 z'n leven lang niets meer en wordt achtervolgt door de incassomaffia of moet 3 jaar op houtje bijten en schikken naar de WSNP en de ander kan z'n schuld op deze manier aflossen ( voor de vorm dus ) en ja dat is dan wel levenslang maar wel te overzien!

OMITD

En ik moet er aan toevoegen dat ik de nieuwe partner ben van deze dame, haar was de bijzondere regeling destijds niet opgevallen ze zat zwaar in de stress en was allang blij dat Intepartes dit voorstelde hij loopt immers al ruim een jaar. Ik daarentegen kijk met andere ogen naar dit document en zie wel degelijk de bijzondere waarde ervan.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De reden waarom is vrij simpel. De bank heeft er meer aan om op deze manier nog iets van de schuld terug te zien dan als ze haar failliet laten gaan of in de wsnp sturen. Bovendien zal er wellicht (weet ik niet zeker) een addertje onder het gras zitten van de (levenslange) bkr notering. Als je voor de rest van je leven bij de bkr staat, kun je dus nooit meer iets lenen. Geen huis, geen postorder, geen gsm etc. Ik kan mij voorstellen dat veel mensen dan uiteindelijk toch eieren voor hun geld kiezen en de schuld afbetalen.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Het voordeel voor de bank is dat ze de schuld niet hoeven af te schrijven. Het is tenslotte fictief geld. Er is niks verloren totdat de bank de schuld moet afschrijven. Nu kan deze schuld als lening gewoon 130 jaar lang in de boeken blijven staan. Ik vraag me af wat de AFM hiervan vindt.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

30 + 80 = 110. Maal 12 maanden is 1320. Dat is iets meer dan 4% van de lening. Waarschijnlijk is dat fiscaal gezien net genoeg om het geld of de lasten niet als kwijtschelding te zien.

Wordt leuk als een van beiden overlijdt. Dan wordt de schuld wellicht in een keer opeisbaar. Krijgen ze alsnog een groot deel van hun geld.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is vooral leuk als iemand in deze situatie hertrouwt in gemeenschap van goederen. Voor de ING dan, wel te verstaan.

Ik denk dat eerder daar het addertje in zit.

Gesloten