LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Risico opslag op hypotheek met NHG

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
jurjen.conradie

Risico opslag op hypotheek met NHG

Ongelezen bericht door jurjen.conradie »

Zojuist zag ik de uitzending over de risico opslag op de hypotheekrente.
Ik heb even zitten zoeken bij mijn eigen hypotheekverstrekker en ik schijn een risico opslag te betalen van 0,1%.

Persoonlijk vind ik dit nogal vreemd aangezien het een hypotheek met NHG-betreft. Ik zou toch zeggen dat het risico voor de bank nihil is.
Ik zag ook dat de huidige NHG-leningen geen risico opslag meer hebben.

Zou het mogelijk zijn om mijn rentepercentage te lagen verlagen door een beroep te doen op de bank dat er voor de bank geen sprake is van risico.
(daarnaast los ik elk jaar af en heb ik momenteel een schuld marktwaarde verhouding van 78%)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Mvg Jurjen

hans 100

Re: Risico opslag op hypotheek met NHG

Ongelezen bericht door hans 100 »

Ik lees op de website van de ING dat bij een hypotheek met NHG zelfs een korting wordt toegekend van 0,2%.

Goed dat er aandacht aan dit fenomeen wordt geschonken, maar ik vindt dat dit soort info ook vermeld mag worden.

Risico opslag op een hypotheek met NHG is m.i. niet correct, omdat NHG het risico draagt.

Gr hans

jhschoonman

Ongelezen bericht door jhschoonman »

Beste Jurjen,
Met mij vergeleken heb je maar een kleine opslagrente. Ik heb n.l. een opslagrente van 1,5 %. Bij de bank NIBC te Den Haag. Er viel niet over te praten met ze. Ik ben met een juridische procedure bezig tegen deze bank. Bij de rechtbank heb ik de zaak al gewonnen en ook het hoger beroep wat zij hadden ingesteld heb ik gewonnen. Zij zijn nu in cassatie gegaan bij de Hoge Raad (op het laatste moment) Ze kunnen niet verdragen dat ze verloren hebben en hun zorgplicht niet hebben vervuld. Ze zijn bang voor een precedentschepping. Als ik jou was, zou ik zeker in gesprek gaan met jouw geldverstrekker om die opslagrente teniet te doen, zeker vanwege het bezit van NHG!
Veel succes gewenst.

M.v.gr. Jan Schoonman Hardenberg

jurjen.conradie

Ongelezen bericht door jurjen.conradie »

jhschoonman schreef:Beste Jurjen,
Met mij vergeleken heb je maar een kleine opslagrente. Ik heb n.l. een opslagrente van 1,5 %. Bij de bank NIBC te Den Haag. Er viel niet over te praten met ze. Ik ben met een juridische procedure bezig tegen deze bank. Bij de rechtbank heb ik de zaak al gewonnen en ook het hoger beroep wat zij hadden ingesteld heb ik gewonnen. Zij zijn nu in cassatie gegaan bij de Hoge Raad (op het laatste moment) Ze kunnen niet verdragen dat ze verloren hebben en hun zorgplicht niet hebben vervuld. Ze zijn bang voor een precedentschepping. Als ik jou was, zou ik zeker in gesprek gaan met jouw geldverstrekker om die opslagrente teniet te doen, zeker vanwege het bezit van NHG!
Veel succes gewenst.

M.v.gr. Jan Schoonman Hardenberg
Hallo Jan,

1,5% dat is niet niks. Succes met jouw juridisch procedure. Ben zeer benieuwd naar het vervolg. Mochten er ontwikkelingen zijn om mijn 0,1% laat ik het weten.

Jurjen

Gesloten