LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schuldenaar

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
siemlock

Schuldenaar

Ongelezen bericht door siemlock »

Beste,
Mijn man en ik hebben een huis aangekocht in Belgie maar heeft in het verleden zijn vriendin geholpen met het aankopen van een woning in Nederland en getekend alszijnde schuldenaar. Er is geprobeerd om van de akte af te komen maar dat ging niet. Nu heeft zijn ex de woning met verlies verkocht. De bank komt nu het volledigge bedrag of een regeling bij mijn man eisen. We hebben begrepen dat zijn ex inmiddels ook eindelijk aan het betalen is. In hoeverre kunnen ze aan ons huis en mogen ze hem eigelijk nog wel om geld vragen nu zijn ex al aan het betalen is? Het vervelende is mijn man heeft in deze woning nooit gewoond, en is alleen schuldenaar dus kon aan de te lage vraagprijs bij de verkoop ook niets ondernemen en wij hebben alleen maar toekijken hoe wij in de schulden terrecht kwamen.
Kan iemand ons helpen met deze vragen?

CB

Re: Schuldenaar

Ongelezen bericht door CB »

Jouw man heeft getekemd als schuldenaar en dat is wat telt voor de bank. Zolang de ex blijft betalen zal er waarschijnlijk niet veel gebeuren, maar je verhaal zo lezende denk ik niet dat de bank je man van zijn verplichtingen zal ontslaan. Het enige wat je volgens mij kunt doen is hopen, dat de ex blijft betalen en dat ze de schuld zo snel als maar mogelijk aflost. Zodra er is afgelost is je man er pas van af.

kweenie

Re: Schuldenaar

Ongelezen bericht door kweenie »

De bank kan voor het volledige bedrag bij je man aankloppen. In eerste instantie zullen ze vooral de te late maandelijkse termijnen bij je man komen opeisen, maar als er te vaak niet op tijd (of niet voldoende) is betaald, dan kan de bank ook de schuld in een keer gaan opeisen.

Ik weet niet om hoeveel geld het gaat en hoeveel geld je man heeft, maar soms is het handiger om de schuld bij de bank dan maar af te lossen en vervolgens het geld weer bij de ex te gaan verhalen. Dan loop je in elk geval niet het risico op een BKR codering of op hoge incasso-/deurwaarderskosten van de bank.

Gesloten