Hallo,
ik heb een vraag waar ik mee in de maag zit.
De overheid heeft de SNS bank genationaliseerd.
Nu heb ik een 50% aflossingsvrije hypotheek / 50% rendementhypotheek.
Op het gedeelte van de rendementhypotheek was al een behoorlijk bedrag opgebouwd.
Kan iemand mij vertellen of dit nu weg is ?
Tel. nummers van de SNS zijn buiten gebruik, vandaar mijn vraag.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SNS Rendementhypotheek / nationalisatie SNS
Re: SNS Rendementhypotheek / nationalisatie SNS
Nee, dat geld is niet weg. Dit is juist één van de redenene om de bank te nationaliseren en niet failliet te laten gaan.
De bank is nu in handen van de staat en je geld is veilig. Er veranderd aan de producten niets. Alleen als je een achtergestelde obligatie of schuldbrief hebt of als je aandelen hebt ben die helemaal kwijt.palokidy schreef:Hallo,
Op het gedeelte van de rendementhypotheek was al een behoorlijk bedrag opgebouwd.
Geen paniek, je hypotheek inclusief opgebouwde vermogen zijn nog gewoon veilig en bestaand, en vermoedelijk sowieso in een andere BV ondergebracht als de bancaire afdeling, dus ookal was er een bankrun geweest, dan nog was er niks mee gebeurd. Aan de andere kant, aan al je (betalings)verplichtingen is dus ook niks veranderd.palokidy schreef:Hallo,
Toen met de DSB was er iemand op een ander forum die serieus dacht dat zijn hypotheek + betalingsverplichting was verdwenen door het faillissement, en hij zijn huis dus kon verkopen en de opbrengst in eigen zak mocht steken.
-
In de Rendementshypotheek zit het gespaarde of belegde bedrag gewoon in dezelfde NV, nl. SNS Bank N.V.
Okay allemaal bedankt voor jullie antwoord.
Ik ga er van uit dat alles voor alsnog bij het oude is .
Ik las op Nu.nl dat de hypotheken van SNS zijn ondergebracht in een andere BV.
Ik ga er van uit dat alles voor alsnog bij het oude is .
Weet jij dit zeker of denk je dat ?In de Rendementshypotheek zit het gespaarde of belegde bedrag gewoon in dezelfde NV, nl. SNS Bank N.V.
Ik las op Nu.nl dat de hypotheken van SNS zijn ondergebracht in een andere BV.