goedeavond iedereen,
Ik hoop dat iemand ons kan helpen of tips kan geven.. Wij hebben op 15 september een brief binnen gekregen wat wij met het spaarpotje wilde doen die wij in de 3 jaar hadden opgebouwd in onze spaarhypotheek.. we hadden er voor gekozen omdeze uit te betalen,omdat het geen nadelen had bij de belasting ( hadden we nagevraagt bij de belasting, en hadden een andere hypotheek genomen voor onze nieuwe huis bij een andere bank)
We zijn er achtergekomen op 27 oktober dat ze onze brief niet hebben ontvangen, en ons een nieuwe zouden sturen. Zogezegt zo gedaan.. op 4 november hebben wij teruggebeld omzeker van te zijn of ze het hadden ontvangen..Ja het was ontvangen en binnen 1 week zouden wij het geldbedrag gestort krijgen..niet dus.. weer gebeld weer te horen gekregen " oowww ja we hebben nog niks doorgestuurd naar de verzekeringsafdeling verklaring hebben we niet maar nu gaan we het direct door sturen en binnen 1 week hebben jullie het geld" Naja oke...
Vorige week kregen we in eens een bedrag gestort ( wat niet het bedrag was wat we op hadden gespaard) maar konden het niet verklaren en raakte in de war..naja weer gebeld en wat zegt die man.. wat raar dit had allang uitgekeerd moeten worden. Want het is een spaarverzekering en geen beleggingsverzekering dus u moet binnen 1 weekn het geld hebben wat het duurt nu wel extra lang.. Naja opgelucht want hij waszo zeker van zijn zaak..
Nou week voorbij en nog niks.. net gebeld en kreeg verdorrie te horen dat gisteren de verzekeringsafdeling pas de papieren hebben ontvangen en nu word het pas in omloop gezet. Een best heftige discussie gehad, want wat zijn dit voor zaken. Wel incasseren voor een verzekering die wij hebben stopgezet, en elke maand netjes betaald en nu moeten zij uitkeren en elke keer krijg ik het zelfde smoesjes te horen.. klachtencommisie hebben ze wel maar kan enkele weken duren en hebben geen telefoonnummer..en de verzekeringsafdeling heeftook geen telefoonnummer dus kan niemand bereiken hoe of de wat...
Kort om we moeten gewoon maar afwachten wanneer hun het geld uitkeren..(voorwaarde 6 a9 weken zijn voorbij...maaaar omdat hun pas de2de brief op de31ste hebben ontvangen gaat alles weer 6 a 9 weken duren)
Ik ben teruggebeld, en morgen gaat de man die wij vorige week hebben gesproken terugbellen,omna te gaan wat de verzekeringsafdeling kan doen voor ons om het in behandeling te laten nemen. de man had tegen ons gezegt dat ze vrijdag( de 18de alles door zouden sturen naar de verzekeringsafdeling) waar komt dit nu in eens vandaan. Op dinsdagavond bellen en we gaan het pas vrijdags opsturen is toch raar??
Wie kan mij tips geven om aan te geven hoe ikdit snel kan laten afhandelen,of heb ik gewoon poot om op te staan??
Help!
Groetjes,
Roos
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] spaarhypotheek spaarpotje uit laten betalen help!
Re: spaarhypotheek spaarpotje uit laten betalen help!
U heeft dus uw vorige huis verkocht en via de notaris de hele hypotheek afgelost; de hypotheekverstrekker is dan verplicht de verpanding van de spaarpolis op te heffen en de polis vrij te geven. Dat zal dus de strekking zijn geweest van die brief van 15 september, kortom u bent als verzekeringnemer voor 100% rechthebbende op de waarde van de polis.
En dan begint het geëtter! Schrijf ze een aangetekende brief waarin u ze verantwoordelijk stelt voor de schade die u lijdt en dat u de wettelijke rente over het volle bedrag claimt tot en met de dag dat ze geheel aan hun verplichtingen hebben voldaan.
En dan begint het geëtter! Schrijf ze een aangetekende brief waarin u ze verantwoordelijk stelt voor de schade die u lijdt en dat u de wettelijke rente over het volle bedrag claimt tot en met de dag dat ze geheel aan hun verplichtingen hebben voldaan.
Premie wordt pas gestopt nadat de polis formeel geroyeerd is.
De premie die je het voldaan na aflossen van de hypotheek krijg je gewoon terug of wordt verrekend in de afkoopwaarde van de verzekering. Mogelijk krijg je over die polis gewoon (zij het wel lagere) een rentevergoeding die de afkoopwaarde weer hoger maakt.
Dus nog even afwachten en het komt allemaal goed......toch!
De premie die je het voldaan na aflossen van de hypotheek krijg je gewoon terug of wordt verrekend in de afkoopwaarde van de verzekering. Mogelijk krijg je over die polis gewoon (zij het wel lagere) een rentevergoeding die de afkoopwaarde weer hoger maakt.
Dus nog even afwachten en het komt allemaal goed......toch!
Ik heb het vroeger ook eens gehad.
Eerste huis met een spaarhypotheek van de ABN. Toen een ander huis gekocht en de rente bij de Forits was toen 0,3% lager. Toen de boel allemaal over gezet, naar de Fortis.
En de waarde van de ABN rechtstreeks (dus zonder een rekening van mij) naar de Fortis laten overboeken. Dat was toen een tip van mijn TP. Ik had wat winst gemaakt met de verkoop van het huis (op papier dan). En om die problemen voor te zijn met de belasting/ bank. Gewoon maar zo gedaan. Dus een eerste storting in de nieuwe goedkopere spaarhypotheek gedaan.
Het enige wat even mis ging, was dat de Fortis aan mij vroeg waar is die eerste storting?
Ik heb toen de Fortis gebeld en verteld dat de ABN het geld had gestort op rek. nr. xxxxxxxxx en die was van de Fortis........
Fortis was alleen vergeten dat geld wat op die rekening stond te storten in mijn polis. Dat was trouwens met de telefoon in 1 min. geregeld. Verder gelukkig nog geen problemen gehad, met de hypotheek.
Eerste huis met een spaarhypotheek van de ABN. Toen een ander huis gekocht en de rente bij de Forits was toen 0,3% lager. Toen de boel allemaal over gezet, naar de Fortis.
En de waarde van de ABN rechtstreeks (dus zonder een rekening van mij) naar de Fortis laten overboeken. Dat was toen een tip van mijn TP. Ik had wat winst gemaakt met de verkoop van het huis (op papier dan). En om die problemen voor te zijn met de belasting/ bank. Gewoon maar zo gedaan. Dus een eerste storting in de nieuwe goedkopere spaarhypotheek gedaan.
Het enige wat even mis ging, was dat de Fortis aan mij vroeg waar is die eerste storting?
Ik heb toen de Fortis gebeld en verteld dat de ABN het geld had gestort op rek. nr. xxxxxxxxx en die was van de Fortis........
Fortis was alleen vergeten dat geld wat op die rekening stond te storten in mijn polis. Dat was trouwens met de telefoon in 1 min. geregeld. Verder gelukkig nog geen problemen gehad, met de hypotheek.