LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Startershypotheek en bestaande lening.
-
Startershypotheek en bestaande lening.
Is het mogelijk om een startershypotheek te krijgen als ik nog een openstaande schuld heb? Uiteraard zonder BKR noteringen.
Re: Startershypotheek en bestaande lening.
In principe wel, maar het te lenen bedrag zal lager zijn dan zonder openstaande schulden. Afhankelijk van de hoogte en de soort van de lening kan het verschil fors zijn.
Re: Startershypotheek en bestaande lening.
Hangt er vanaf, als dat zeg op een bierviltje bij ene Willem H, (van Heineken ontvoering-faam), is, zal de hypotheekverstrekker er niet achter komen, maar als het een doorlopend krediet of roodstand faciliteit ergens bij een bank is, komt het boven tafel, en zal het meer of mindere gevolgen hebben voor je max te lenen bedrag.megatron29 schreef:Is het mogelijk om een startershypotheek te krijgen als ik nog een openstaande schuld heb? Uiteraard zonder BKR noteringen.
Maar loop eens bij een adviseur naar binnen voor een vrijblijvende berekening zou ik zeggen, dan weet je snel genoeg waar je aan toe bent. Ter info, de Rabobank is relatief conservatief, dus als je daar een berekening laat maken, zit je wel aardig safe.