Heb een tussenpersoon gehad voor het oversluiten van hypotheek die misleidend bleek te zijn en die beloftes niet na kwam ,nu heb ik uiteindelijk de hypotheekakte niet ondertekend en nu hij boos werd bedreigde hij mij als ik niet zou tekenen ik een rekening zou krijgen.
Die heb ik inderdaad gekregen precies tenhoogte van de afsluitprovisie maar onder de naam 'vergoeding hypotheekaanvraag' ,vooraf zijn deze kosten niet besproken en lijkt mij achteraf niet relevant .
Ik heb echter niet eens een hypotheekofferte gehad enkel een aanvraag .Ik heb hem deze klacht voorgelegd waarop hij antwoord dat hij mij juist wel goed geinformeerd had en de aanbieding heb ondertekend en bindend is en hij in mijn opdracht verrichte advieswerkzaamheden 1350,- te vorderen heeft.??/
Wie o wie heeft advies
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tussenpersoon eist provisie na GEEN oversluiting
Re: tussenpersoon eist provisie na GEEN oversluiting
Niet op in gaan. Een tussenpersoon krijgt (naar mijn weten) provisie van de hypotheekverstrekker en niet van jou. Hij krijgt alleen geld als jij in zee gaat met de hypotheekverstrekker. Dat heb je niet gedaan (met een goede reden ook), dus lijkt mij meer dan logisch dat die tussenpersoon het maar lekker uitzoekt!
Wat me nieuwsgierig maakt is, wat was/is er misleidend geweest aan de hypotheekaanbieding. En wat bedoel je met een hypotheekakte. Want in mijn beleving is een hypotheekakte een notarieel stuk en dat is het sluitstuk in een hypotheektraject
Misleidend was o.a. afrekening kloptte niet bij de notaris er onbrak 2000 euro die niet te verklaren was?!We zouden de hypotheeksom verhogen (overwaarde opnemen)maar bleek achteraf om een depot te gaan dit hebben wij meerdere malen gevraagd dat zat helmaal goed dus niet.Hij (tussenpersoon)gaf al groen licht maar de bank was nog niet accoord(heeft in totaal 3 maand geduurd) met de acceptatie dus toezeggingen waren niet juist ,hij is slordig omgegaan met onze papieren (raakte vanalles kwijt)ook heeft hij niet aan zijn geheimhouding gehouden heeft informatie doorgespeeld aan derden .
In dit geval familieleden die bij hem een verzekering afsloot .
De voorwaarden van de geldverstrekker onving ik 1 week voor de aktepassering al met al niet naar tevredenheid maar de druk was al fink omgeschroefd omdat hij heeft toegezegd dat de bank al accoord was een datum stond alvast dus heb al mensen in huis aan het werk gezet voor verbouwing na 1 week kwam hij met het verhaal dat het nog niet rond was werd weer een maand vooruit geschoven ...dus alles moest ineens snel maar kregen langzaam argwaan ineens was hij niet te bereiken voor vragen bij de notaris bleek de afrekening niet te kloppen en deed de bank moeilijk ivm geld uit depot te halen dus hebben er toen vanaf gezien ,tussenpersoon gebeld om het 1 en ander nog te verklaren maar ipv van ons netjes alles nog op een rijtje te zetten werd hij woest en dreigde als we niet zouden tekenen ik een beste rekening van hem kreeg en die kreeg ik(terhoogte van de afsluitprovisie 1350,-)Zeer onproffesioneel het vertrouwen is hierdoor weg .
Jamarero
In dit geval familieleden die bij hem een verzekering afsloot .
De voorwaarden van de geldverstrekker onving ik 1 week voor de aktepassering al met al niet naar tevredenheid maar de druk was al fink omgeschroefd omdat hij heeft toegezegd dat de bank al accoord was een datum stond alvast dus heb al mensen in huis aan het werk gezet voor verbouwing na 1 week kwam hij met het verhaal dat het nog niet rond was werd weer een maand vooruit geschoven ...dus alles moest ineens snel maar kregen langzaam argwaan ineens was hij niet te bereiken voor vragen bij de notaris bleek de afrekening niet te kloppen en deed de bank moeilijk ivm geld uit depot te halen dus hebben er toen vanaf gezien ,tussenpersoon gebeld om het 1 en ander nog te verklaren maar ipv van ons netjes alles nog op een rijtje te zetten werd hij woest en dreigde als we niet zouden tekenen ik een beste rekening van hem kreeg en die kreeg ik(terhoogte van de afsluitprovisie 1350,-)Zeer onproffesioneel het vertrouwen is hierdoor weg .
Jamarero
Ik zou waarschijnlijk gewoon dreigen mijn rechtsbijstandsverzekering aan te spreken (ook als ik die niet zou hebben).
Nou wees niet bang deze tussenpersoon heeft geen ppot om op te staan want of je spreekt een uurtarief af voor je advies en je geeft de klant de te ontvangen afsluitprovisie terug. Of je rekent geen kosten voor het advies en je laat de afsluitprovisie als beloning dienen.
Aangezien zover ik kan beoordelen hier geen afspraak omtrent nota/uur tarief gemaakt is heeft tussenpersoon pech. Het is jammer maar het komt vaker voor dat een klant op laatste moment toch afziet van offerte.
changi
Aangezien zover ik kan beoordelen hier geen afspraak omtrent nota/uur tarief gemaakt is heeft tussenpersoon pech. Het is jammer maar het komt vaker voor dat een klant op laatste moment toch afziet van offerte.
changi
Wat staat er in de algemene voorwaarden van deze tussenpersoon? Is hij een erkend hypotheekadviseur? En als je al bij de notaris zat om te tekenen dan heb je toch minimaal een offerte ondertekend?
De tussenpersoon kon niet alles verklaren, en er waren fouten, en een foutief produkt mag U weigeren, en is dus de adviseur fout, hij mag het proberen, zelfs incasso buro nemen, maar bij een rechtszaak zal deze vermoedelijk verliezen.
U heeft niet gekregen wat U wilde en was afgesproken, dus hij heeft niet geleverd wat gevraagt werd, zijn fout, dus zijn risico.
Vergeet bij een rechtszaak Uw reiskosten en de snipperdag niet, daar heeft U recht op, net als alle overige kosten.
Als deze adviseur alsnog het juiste produkt tegen deze prijs kan leveren mag dat, maar gezien de gestegen rente zal dat wel niet meer lukken.
U heeft niet gekregen wat U wilde en was afgesproken, dus hij heeft niet geleverd wat gevraagt werd, zijn fout, dus zijn risico.
Vergeet bij een rechtszaak Uw reiskosten en de snipperdag niet, daar heeft U recht op, net als alle overige kosten.
Als deze adviseur alsnog het juiste produkt tegen deze prijs kan leveren mag dat, maar gezien de gestegen rente zal dat wel niet meer lukken.