LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verbouwen én verhuizen dus onmogelijk....

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
pruts0r

Re: Verbouwen én verhuizen dus onmogelijk....

Ongelezen bericht door pruts0r »

Wat een TROS publiek hier.......

Laten we het topic maar sluiten.....

Leo The Emperor

Re: Verbouwen én verhuizen dus onmogelijk....

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Lezers,

ik wil jullie een hoofdbreker voorleggen. Wij wilden graag verbouwen, maar kwamen bedrogen uit. Zie het volgende.

Op ons huis, waar we nu 10 jaar wonen, rust een hypotheek van E 152.000,-.
In 2004 is de woninge voor het vervangen van het dak getaxeerd op E 170.000,-

Door gezinsuitbreiding willen we graag gaan verbouwen. Omdat het huis vrij klein is en wij een groot perceel hebben willen we graag flink bijbouwen, en hebben we een bouwdepot aangevraagd van E 100.000,-.
Het huis is nu getaxeerd. De waarde is E 150.000,- en na verbouwing zou het dan 200.000,- worden. Onze 'nieuwe' hypotheek wordt dan 252.000,-

Door de nieuwe regels willen banken enkel nog hypotheken verstrekken van maximaal 104% van de waarde. In ons geval zou ons huis dan getaxeerd moeten worden op E 240.000,- om die ton bij te kunnen lenen. Onmogelijk door toedoen van de NWWI.
Hoewel wij een NHG hypotheek hebben aangevraagd is de deur dus nu dicht.

Tegelijkertijd kwam ik achter nog een feit: Deze 104% regeling geldt ook voor kopers. Ik kan dus mijn huis te koop zetten voor maximaal 152 x 1,04 = E 161.000,- ! Maar stel dat ik mijn huis inderdaad voor dat bedrag te koop zet en het verkoop, moet ik dus het huis dat ik wil kopen laten taxeren, en kan ik er vervolgens dus maximaal 104% van DIE waarde voor betalen, want meer hypotheek krijg ik niet......

Heeft iemand hier ervaring mee??

Gesloten