LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verjaring hypothecaire schuld

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
maaike2703
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2008 12:30

Verjaring hypothecaire schuld

Ongelezen bericht door maaike2703 »

Beste dames / heren,

Kan iemand mij aangeven wat de verjaringstermijn is van een hypothecaire schuld?
Ik heb nu dik 3 jaar geleden mijn huis verkocht met verlies, maar tot de dag van vandaag heb ik er niets van gehoord.
Ik heb vele malen gebeld met de hypotheekverstrekker om naar de stand van zaken te informeren, heb 5 keer de belofte gehad dat het dossier bij elkaar gezocht zou worden en verstuurd zou worden, maar het lijkt zeer moeilijk te zijn ...!?
Je zou toch denken dat je mensen niet 20 jaar op die manier aan het lijntje zou mogen houden?

Ik ben zeer benieuwd!

Met vriendelijke groet,
Maaike

A.Heksenberg

Re: Verjaring hypothecaire schuld

Ongelezen bericht door A.Heksenberg »

Beste Maaike, geachte mevrouw 2703,

Als je 3 jaar geleden je huis met verlies hebt verkocht, dan weet je toch wat je schuld is? Klinkt misschien betweterig, maar zo bedoel ik het niet. Maar waarom neem je niet de nota van afrekening van de notaris die betrekking heeft op de verkoop mee naar de bank inclusief het laatste afschrift van de hypothecaire schuld?

Verder loont het wellicht de moeite om BKR te raadplegen. Als daar nog een openstaande vordering vermeld staat heb je een probleem. Pas nadat deze vermeld staat als zijnde afgelost duurt het nog 5 jaar voordat je binnen de reguliere banken een hypotheekaanvraag kunt indienen. Er zijn een handvol uitzonderingen zoals ELQ en Sparck, maar daarvoor betaal je wel torenhoge rente. Succes.

Gesloten