De situatie
Mijn vriendin en ik hebben vorig jaar september een huis gekocht (starterswoning)
Na 6 jaar een relatie te hebben gehad heeft zijn aangegeven te willen stoppen, ik heb een aantal keer aangegeven er nog wel een keer te proberen ervoor te gaan maar helaas.
Dus uiteindelijk samen beslist te stoppen.
6 maanden geleden ben ik mijn baan kwijt geraakt, wat voor ons veel stress en ruzie heeft opgeleverd.
Gelukkig kan ik nu per 2 april beginnen met een andere baan in een andere sector, die ook opleidingen betaald en er een mogelijkheid is om door te groeien financieel en functie.
Ik wil binnenkort met een hypotheek adviseur gaan praten wat de mogelijkheden zijn of ik het huis op mijn naam kan zetten.
Alleen denk ik dat de bank mij dit zwaar aanrekent dat ik nu juist zonder baan heb gezeten, de hypotheek wat op mijn rekening nummer is heb ik wel altijd op tijd betaald dat wel.
In het verleden heb ik wel vaste contracten gehad met werk, maar ik denk dat de bank hier niet naar kijkt
Hebben jullie nog tips/ info om toch te laten zien dat ik de hypotheek zelfstandig kan betalen en toch een positieve indruk te maken op de bank ?
Tevens willen mijn ouders garant staan voor de hypotheek.
Wat gegevens.
De hypotheek is 138.000 (starterswoning) met nationale hypotheek garantie.
De maandelijks hypotheek is 650,- met aflossing zonder aflossing kom ik denk rond de 500,- uit.
Woz is 160.000
Mijn toekomstige salaris april zal 1380/1400 netto zijn (eerste jaar).
B,Rutten
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag hypotheek.. help
-
Re: Vraag hypotheek.. help
Ik vrees dat je salaris te laag is om de hypotheek over te laten schrijven alleen op je eigen naam. De bank zal meer zekerheid willen, en waarschijnelijk voor de verkoop gaan, er is immers NHG dus ze zullen hoe dan ook geen verlies leiden.De hypotheek is 138.000 (starterswoning) met nationale hypotheek garantie.
De maandelijks hypotheek is 650,- met aflossing zonder aflossing kom ik denk rond de 500,- uit.
Woz is 160.000
Mijn toekomstige salaris april zal 1380/1400 netto zijn (eerste jaar).
Het is wel positief dat je ouders willen meehelpen, maar dan zullen ze genoeg moeten verdienen, en misschien zelfs het gedeelte van de schuld van je ex-partner overnemen.
Enfin, zeker weten doe je het allleen als je met de bank in gesprek gaat, misschien samen met je ouders , dat toont in ieder geval hun commitment.
Oke duidelijk.
Ik zit nu ook te denken of het mogelijk is een manier te vinden nadat ik door mijn proeftijd van mijn huidige werk ben, dan pas een aanvraag te doen.
zodat ik een iets stabielere basis als uitgangspunt heb.
Ik zit nu ook te denken of het mogelijk is een manier te vinden nadat ik door mijn proeftijd van mijn huidige werk ben, dan pas een aanvraag te doen.
-
Das niet het enige probleem. Voor een hypotheek van 138.000 euro dien je minimaal ongeveer 2400 Euro bruto per maand te verdienen.B.Rutten schreef:Oke duidelijk.