LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vragen met betrekking tot adviesgesprek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
lisa24

vragen met betrekking tot adviesgesprek

Ongelezen bericht door lisa24 »

Ik heb een vraagje,

Wij zijn vandaag dus bij een adviseur geweest van de abn amro, maar ik heb nog nooit zo'n raar gesprek meegemaakt. Ik heb meerdere adviesgesprekken nu lopen alleen bij de abn amro willen ze geen advies geven over het maximale bedrag van je hypotheek, hij zat alleen maar te zemelen over ons huidige hypotheek en ons huidig huis die in de verkoop staat, dat het wel eens zou kunnen zijn dat we 30.000 verlies zouden lijden.
Als we dat al zouden zou dat betekenen dat we het huis voor de executiewaarde zouden verkopen. Is er een soort paranoia uitgebroken bij de abn amro. We verdienen met z'n tweeen 104000 euro en willen een hypotheek van 408000 euro en daarnaast een financiering van een consumptief crediet er eigenlijk naast laten lopen, omdat we die volgend jaar afbetaald kunnen hebben. Volgens de adviseur die ik aan de telefoon had van de abn amro via de aanvraag van de internethypotheek konden we 499000 euro lenen, dit willen we natuurlijk niet want we willen speling houden. Ons huidige huis is door de makelaar getaxeerd op 270.000 euro, maar omdat we het sneller willen verkopen hebben we het nu te koop gezet voor 265.000 euro. Dit betekent dat we een kleine onderwaarde kunnen hebben van ongeveer 6000 euro, maar aangezien we daar rekening mee gehouden hebben in het hypotheekbedrag, zou dit geen probleem moeten zijn.

Wie kan mij vertellen wat er gaande is met de abn amro? of heb ik nu een rare adviseur getroffen.

Jamie Hilgersom

Re: vragen met betrekking tot adviesgesprek

Ongelezen bericht door Jamie Hilgersom »

Het gebeurt wel vaker dat er gevraagd wordt naar de verwachte verkoopwaarde, maar het is me niet bekend dat dit invloed zou hebben op de manier als dat je aangeeft.
Gezien het inkomen en het feit dat je aangeeft volgend jaar al het krediet te kunnen aflossen lijkt het me geen probleem om gewoon een nieuwe financiering te kunnen krijgen.
Je mag me altijd rechtstreeks mailen als je meer informatie wil hebben. Via een forum communiceren is wat lastig, het gaat om persoonlijke gegevens.

[email protected]

Erkend Adviseur

Re: vragen met betrekking tot adviesgesprek

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Jamie,

Het is niet de bedoeling om via het forum klanten te werven. Je mag altijd advies geven, maar het forum voor commerciele doeleinden gebruiken past niet volgens de regels.

Gesloten