Moneyou heeft een nieuwe hypotheek, de Internet Hypotheek op basis van execution only (lees: je moet alles helemaal zelf doen). De rentetarieven zijn daardoor aantrekkelijk en de voorwaarden zijn ook wel duidelijk.
Die rente is natuurlijk leuk. Alleen dat zelf doen, hoe gaat dat in de praktijk? Heeft iemand al ervaring?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie heeft er ervaringen met de Moneyou Internet Hypotheek?
Re: Wie heeft er ervaringen met de Moneyou Internet Hypotheek?
Ik denk dat je jezelf eerst de vraag moet stellen of je denkt een adviseur nodig te hebben. Als je genoeg van hypotheken weet (zo moeilijk is het niet: je leent geld, wat je met rente moet terugbetalen; hypotheken worden pas lastig als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten en daarvoor een ingewikkelde constructie nodig hebt) is het zeker een optie om wat geld te besparen.
De hypotheek is het probleem niet. Het wordt lastig als je moet gaan nadenken over zaken als
- wat gebeurt er als ik dood ga (heb je een partner, nabestaanden die in het huis moeten kunnen blijven wonen?).
- wat gebeurt er als ik arbeidsongeschikt wordt?
- welke manieren zijn er om een hypotheek af te lossen en wat zijn daar de (fiscale) consequenties van.
etc. etc.
Als je hier zelf een goed beeld bij hebt; vooral zelf doen. Heb je dat niet; zoek alsjeblieft iemand die je hierin kan adviseren. En ja, daar zal je die adviseur dan ook voor moeten betalen.
- wat gebeurt er als ik dood ga (heb je een partner, nabestaanden die in het huis moeten kunnen blijven wonen?).
- wat gebeurt er als ik arbeidsongeschikt wordt?
- welke manieren zijn er om een hypotheek af te lossen en wat zijn daar de (fiscale) consequenties van.
etc. etc.
Als je hier zelf een goed beeld bij hebt; vooral zelf doen. Heb je dat niet; zoek alsjeblieft iemand die je hierin kan adviseren. En ja, daar zal je die adviseur dan ook voor moeten betalen.
-
Execution only betekent dat Moneyou je niet adviseert en ook niet aansprakelijk is voor eventuele fouten in de constructie.
Dus kom je al snel bij de Moneyou Internetplushypotheek, waar je ook wordt geadviseerd.
Verder zijn de tarieven van Moneyou niet spectaculair. Bovendien betaal je maandelijks € 25,-- administratiekosten boven op de rente. (even goed zoeken op de site).Vraag me dus af waar de lol zit bij deze verstrekker.
Dus kom je al snel bij de Moneyou Internetplushypotheek, waar je ook wordt geadviseerd.
Verder zijn de tarieven van Moneyou niet spectaculair. Bovendien betaal je maandelijks € 25,-- administratiekosten boven op de rente. (even goed zoeken op de site).Vraag me dus af waar de lol zit bij deze verstrekker.