LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boetevrij aflossen kan al een jaar (Florius)

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
FlorisDirk

Boetevrij aflossen kan al een jaar (Florius)

Ongelezen bericht door FlorisDirk »

Per ongeluk kom ik op de site van Florius hypotheken en daar zie ik tot mijn grote verbazing een nieuwe regeling (sinds eind 2012!) dat de gehele hypotheek boetevrij afgelost kan worden. Dit is nergens actief verteld (niet bij gewijzigde voorwaarden, niet in een mail, niet in een brief)

In 2011 heb ik mijn wens over voortijdig aflossen _zeer_ duidelijk gemeld. Florius 'weet' dus dat wij er erg op gebrand zijn om onze hypotheek weg te werken. Wij lossen ook jaarlijks 10% af omdat we dachten dat dat de max was.

De vraag:
In hoeverre is de hypotheekverstrekker verplicht om belangrijke wijzigingen in het product actief te melden?

Had Florius ons van de mogelijkheden laten weten dan hadden we dat ook zeker gedaan. Wij willen nu alsnog met terugwerkende kracht aflossen.

SJZ

Re: Boetevrij aflossen kan al een jaar (Florius)

Ongelezen bericht door SJZ »

met terugwerkende kracht aflossen.
Dat lijkt me onmogelijk.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Heeft u ook de voorwaarden gelezen om boete vrij te kunne aflossen? Het kan niet met geleend geld, enkel met eigen geld, verkregen uit een schenking, een gouden handdruk of een prijs in een loterij. Dan is het nog maar de vraag of u voldoende gespaard heeft. Zo ja, dan maar voor de 24e aflossen, gaat uw eigen vermogen in box 3 nog omlaag voor 1-1-2014. Tevens geen huurwaardeforfait meer opgeven.

jantje7

een vraag, een antwoord

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Onbeperkt boetevrij aflossen bij Florius kan alleen als de hypothecaire lening hoger is dan de WOZ waarde en dat sedert 1.11.2013.

Lisare

Ongelezen bericht door Lisare »

@een vraag , een antwoord

Het door u gestelde is niet juist. Boetevrij aflossen uit eigen middelen, zoals jantje stelt is mogelijk voor de gehele hypotheeksom.

Het door u gestelde is een verruiming waarbij, ruimer dan gesteld in de voorwaarden, afgelost mag worden tot de WOZ waarde ook als het bedrag niet uit eigen middelen wordt voldaan.

een vraag, een antwoord

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Je hebt volkomen gelijk Lisare, dank voor de correctie.

FlorisDirk

Ongelezen bericht door FlorisDirk »

Dank voor alle antwoorden, fijn om de verschillende reacties te lezen. De aflossing staat gepland op de 22e ;). De schurken bij ABNAmro (Woonnext, florius en vele anderen) zien mij niet snel meer terug.

Tip voor de rest: neem gesprekken over je hypotheek op. Dan heb je geen he-said she-said verhaal en kun je makkelijker onderhandelen bij een geschil.

Floriuswebcare
verified

Ongelezen bericht door Floriuswebcare »

Voor alle duidelijkheid, het is inderdaad mogelijk om onbeperkt boetevrij af te lossen op een hypotheek bij Florius. De extra terugbetaling moet wel met eigen middelen gebeuren.

Meer informatie kunt u vinden op onderstaande link:

https://www.florius.nl/consument/klante ... rugbetalen

Gesloten