Ik verbaas me erover als ik zie hoe weinig interesse van de consument er is voor financiele zaken zoals bijvoorbeeld een hypotheek. In totaal zijn er 2000 posts in dit topic en in het Keukentopic wel 34000.
Als je niet bereidt bent om je ergens in te verdiepen moet je later ook niet gaan zeuren van ik wist het allemaal niet. Hoe kun je je wel verdiepen in een keuken van € 10.000,- maar niet in een hypotheek van €300.000,-
Tevens als een keukenboer 50% winst maakt zeuren de consumentenorganisaties ook niet maar owee als een TP een goede boterham verdient.
Alles is heel zwart wit gesteld maar ik denk dat jullie mijn punt wel begrijpen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eigen schuld dikke bult
Re: Eigen schuld dikke bult
In essentie ben ik het wel met je eens. Ik heb elders ook al een vergelijk gemaakt dat mensen dagenlang internet afstruinen op zoek naar een nieuw huis, tien bezichtigingen doen en daarbij op de meest vreemde (en voor de aankoop soms irrelevante) zaken letten en vervolgens in twee uurtjes een hypotheek regelen. En dat ze meer vooronderzoek doen voor een nieuwe TV dan voor een hypotheek of ander financieel product.
Maar er zijn wel meer redenen voor het grote verschil in posts. Hypotheekvragen kun je ook bij andere categorieën vinden (banken, woekerpolis...). Ook zijn er voor hypotheekvragen veel andere informatieve sites en forums, zodat je je informatie makkelijk ook elders kunt halen. Bij keukens is er eigenlijk op weinig plekken goede informatie te vinden. Dus een rechtstreekse vergelijking van die 34 duizend en 2 duizend gaat niet helemaal op.
Maar er zijn wel meer redenen voor het grote verschil in posts. Hypotheekvragen kun je ook bij andere categorieën vinden (banken, woekerpolis...). Ook zijn er voor hypotheekvragen veel andere informatieve sites en forums, zodat je je informatie makkelijk ook elders kunt halen. Bij keukens is er eigenlijk op weinig plekken goede informatie te vinden. Dus een rechtstreekse vergelijking van die 34 duizend en 2 duizend gaat niet helemaal op.
Maar dirko heft wel gelijk dat mensen enorm kunnen zeuren over de kosten aan een TP, maar zich absoluut niet druk maken over wat de keukenboer aan hun verdient!
En toch zit er wel een overeenkomst in keukenboeren en hypotheken/verzekeringen: als je eenmaal een nieuwe keuken hebt gekocht en je een hele middag door de verkoper langs allemaal laatjes, deurtjes, spoelbakken, handgreepjes, werkbladen en apparatuur bent gehaald, vervolgens drie kwartier moet onderhandelen over de prijs en moet blijven volhouden dat je niet zit te wachten op die extra stofzuiger als je 'vanmiddag nog tekent'....dan weet je zeker dat je het liefste noooooit meer een nieuwe keuken wil uitzoeken. En zo gaat het met hypotheken/verzekeringen ook vaak. Je krijgt een stortvloed aan informatie over je heen, waar de gemiddelde consument geen kaas van heeft gegeten en waar hij dus ook vooral geen puf meer voor heeft om zich er echt in te verdiepen.
Het is triest en we zien allemaal de gevolgen, maar het is wel de praktijk.
Het is triest en we zien allemaal de gevolgen, maar het is wel de praktijk.
@Gerborgh,
Eens, alleen het verschil is, laten we zeggen 10.000,- voor een keuken en 250.000 voor een hypotheek. Hoezo geen belang (interesse)? De verschillen zijn evident, toch?
groet,
Jack
Eens, alleen het verschil is, laten we zeggen 10.000,- voor een keuken en 250.000 voor een hypotheek. Hoezo geen belang (interesse)? De verschillen zijn evident, toch?
groet,
Jack
Laatst gewijzigd door Jack747 op 18 sep 2008 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Veel mensen zijn gewoon te hebberig, en als het later niet uitkomt zoals het voorspelt is staan ze raar te kijken, al die verzekeringen om de hypotheken is toch helemaal niet nodig, zoals bv een aflossingshypotheek belegging oid, want zekerheio heb je nooit, en het valt altijd tegen, je kan beter zelf sparen en de hypotheek aflossen, daar ben je geen verzekering voor nodig.
Het brengt allemaal extra risico's met zich mee, maar ja de tijden veranderen zo te zien
Het brengt allemaal extra risico's met zich mee, maar ja de tijden veranderen zo te zien
Een hypotheek, lening en verzekering sluiten is eigenlijk helemaal niet leuk. Je neemt je voor om een huis te kopen. Zoekt en vindt het huis.
Moet je nog even ergens een vent zoeken waar je het geld regelt. Dat huis is leuk en durf geen neen te zeggen.
emotie, emotie, emotie.
Daar wordt handig gebruik van gemaakt bij de tv-reclames. hoe gelukkig kun je wel niet zijn als je in je eigen cabrio rijdt en je eigen boot hebt. En dat vrijstaande huis mag er ook wezen. Dat wil ik ook. en dan die slijmerige lach erbij. en je kunt het allemaal krijgen met een veilige lening.
Veel mensen willen zich niet met geld bezighouden maar meer vermaakt worden met leuke dingen. en dat zullen we nooit kunnen veranderen.
Moet je nog even ergens een vent zoeken waar je het geld regelt. Dat huis is leuk en durf geen neen te zeggen.
emotie, emotie, emotie.
Daar wordt handig gebruik van gemaakt bij de tv-reclames. hoe gelukkig kun je wel niet zijn als je in je eigen cabrio rijdt en je eigen boot hebt. En dat vrijstaande huis mag er ook wezen. Dat wil ik ook. en dan die slijmerige lach erbij. en je kunt het allemaal krijgen met een veilige lening.
Veel mensen willen zich niet met geld bezighouden maar meer vermaakt worden met leuke dingen. en dat zullen we nooit kunnen veranderen.