LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek via hypotheker bij SKP

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
B.M.
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2009 12:07

Hypotheek via hypotheker bij SKP

Ongelezen bericht door B.M. »

Voor het kopen van een huis zijn wij bezig met het afsluiten van een hypotheek bij SKP Oosteroever via de Hypotheker. Er is ons toegezegd door onze adviseur dat er binnen 5 werkdagen gereageerd zou worden op ons dossier. Inmiddels zijn we 3 weken verder, is de vastgestelde datum in de ontbindende voorwaarden vóór welke we de hypotheek rond moesten hebben verstreken en wachten wij nog steeds op goedkeuring. De datum van overdracht is echter al over 15 dagen.

Er is tijdens de adviesgesprekken nooit ter sprake gekomen dat het eventueel langer zou kunnen duren. Mochten wij geen goedkeuring krijgen, dan hebben we ook geen tijd meer om het bij een andere geldverstrekker te proberen. Moeten we de koop ontbinden, dan zitten wij met een boete van 10%.

Mijn vraag is: zijn er meer mensen die in deze situatie zitten/hebben gezeten? Hebben jullie eventuele tips hoe wij toch een goede afloop kunnen verwezenlijken? En denken jullie dat we de hypotheker aansprakelijk kunnen stellen voor eventuele kosten die we mogelijk moeten gaan maken?

Bedankt voor de reacties.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Hypotheek via hypotheker bij SKP

Ongelezen bericht door gtp »

beste B.M.
Vind je niet dat je zelf erg slordig bent geweest? als je word gezegd 5 dagen dan neem je toch contact op na deze 5 dagen? maar ja dat is niet gedaan. Wat was /is de datum van de ontbinding?die is niet genoemd.Hoe kan je een overdracht bij de notaris regelen als er nog niets definitief is? De enigste mogelijkheid om(als de datum van ontbinding er nog niet is) verlenging ervan te vragen en de adviseur vragen met spoed hoe het zit. succes

Arjan de Boer
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 mei 2009 09:53

Re: Hypotheek via hypotheker bij SKP

Ongelezen bericht door Arjan de Boer »

Op zich is Oosteroever een prima partij, dochten van de Direktbank en deze is weer van Fortis. Mijn vraag aan jou is waarom wacht je alles af bij De Hypotheker. Je hebt nu een tijdsprobleem. Direkt bij een ander aanvragen. Als een intermediair zn werk goed doen en jij levert de stukken goed aan kan een hypotheek heel snel rond zijn en kan je, mits alles akkoord is, gewoon over 15 dagen bij de notaris zitten. Het verbaast mij iedere keer weer dat consumenten hun dossier zo lang laten rekken door de adviseur.

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: Hypotheek via hypotheker bij SKP

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Mij verbaasd het elke keer dat mensen de mooie blauwe ogen van hun adviseur vertrouwen als zij zeggen dat ze er mee bezig zijn.

B.M.
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2009 12:07

Re: Hypotheek via hypotheker bij SKP

Ongelezen bericht door B.M. »

Waaruit jullie opmaken dat wij alles afwachten, begrijp ik niet helemaal... Wij hebben dagelijks (meerdere malen) contact met de hypotheker en hebben uiteraard na 5 werkdagen opgebeld. Er wordt ons gewoon steeds beloofd dat het morgen of de dag daarna wordt geregeld, maar dit wordt steeds niet nagekomen. Wij hebben tevens geprobeerd de datum van ontbinding te verzetten, maar hiermee wilde de verkopende partij niet akkoord gaan.

Op zich nemen wij niet alles klakkeloos aan van onze adviseur, maar aangezien het ons eerste huis is wat we willen kopen, geven we juist een hoop uit handen, omdat we aannemen dat hij er meer verstand van heeft dan wij, wat me op zich geen gekke gedachte lijkt.

De overdracht bij de notaris is op voorhand geregeld, dat is op zich niets vreemds om vast een datum van overdracht vast te stellen. Alle stukken zijn alleen nog niet in zijn bezit, omdat we nog wachten op een definitief akkoord van de gelderstrekker.

Adviseur77
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 apr 2009 10:54

Re: Hypotheek via hypotheker bij SKP

Ongelezen bericht door Adviseur77 »

Ik heb ook hele mooie blauwe ogen :D

Maar goed, ik zou zeggen snel actie ondernemen en duidelijk tekst en uitleg vragen aan de adviseur. Anders gewoon naar kantoor gaan en de adviseur face to face aanspreken over de gang van zaken. Tevens natuurlijk jouw ongenoegen uitten (want dit is zoals je het hebt beschreven geen normale gang van zaken). Je hebt nog geen enkele zekerheid en je zit dadelijk vast aan een contract waarbij je je verplichtingen niet kunt nakomen. De adviseur heeft zijn verantwoordelijk hierin maar uiteindelijk ben jezelf eindverantwoordelijke.

Gevoelsmatig zeg ik je dat er ergens een probleem is anders had je jouw offerte allang gehad.

Heel veel succes gewenst!!

Adviseur77

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: Hypotheek via hypotheker bij SKP

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Ik heb het ook gehad en heb toen echt heel anders gehandel. Hieronder mijn verhaal.

Ik heb een standaard hypotheek genomen zonder haken en ogen. Zonder schuld en met standaard contract en vast loon. Gewoon 5x mijn inkomen, we hebbe n2 inkomens. Startende acadeem dus heel veel toekomstperspectief. Ik werk net 1 jaar dus er zitten komen hoge stijgingen aan in het salaris.
Ik had maar 4 weken om alles te regelen maar ivm een foute registratie van de bank had ik in 1x een schuld staan bij de BKR die ik niet heb. Ik zou deze alleen kunnen opnemen. Dit ivm een creditcard die ik wel heb ingeleverd (nu trouwens weer een nieuwe aangevraagd).
De bank heeft dit na 2 weken onderzoek weggehaald. 2 dagen, voordat de ontbindende factoren in het koopovereenkomst zouden aflopen heb ik het gewoon verlengd. Ook al zei de adviseur dat het akkoord als telefonisch was gegeven. Ik wou het op papier hebben en schriftelijke bevestigd met handtekening dat het akkoord was. Dit konden ze niet doen dus heb ik verlengen aangevraagd. Met veel gezeur was het gelukkig geen probleem. Mocht dat wel zo zijn, mijn brief met alle bewijzen lag al klaar en moest alleen nog op de post gedaan worden.

En inderdaad 2 dagen later was het akkoord daar. En nu is het 4x mijn inkomen geworden ivm loonstijging.

Zo zou iedereen moeten handelen.

student538

Re: Hypotheek via hypotheker bij SKP

Ongelezen bericht door student538 »

U kan de Hypotheker gratis bereiken op 0800-1480 en zij verbinden jouw door naar het betreffende kantoor.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Hypotheek via hypotheker bij SKP

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

Je had natuurlijk gewoon de ontbindende voorwaarde moeten inroepen .

Enfin daar zou het nu te laat voor zijn.
Je kan 2 dingen doen .

1. Direct meerdere aanvragen doen bij andere tussenpersonen om alsnog financiering te krijgen.
2. De hypotheker elke dag minimiaal 5 keer om voortgang vragen, niet per telefoon, maar gewoon binnenlopen als er klanten zijn

Ik verwacht niet dat je de hypotheker aansprakelijk kan stellen om dat jezelf niet adequaat hebt gehandeld.


Hoe zit het trouwens met de bankgarantie of waarborgsom, die zul je inmiddels wel hebben moeten storten.
Is dat gebeurt en door wie dan??

Gesloten