Noagal boude uitspraak. waar baseer je die mening op?kweenie schreef:Verder zijn zij in het algemeen op het gebied van adviezen niet echt de beste...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypothkee Oversluiten
Re: Hypothkee Oversluiten
Als je de berichten op bijvoorbeeld verschillende hypothekenforums ziet, dan zie je dat er vaak problemen of vreemde adviezen bij jazeker vandaan komen. Het is natuurlijk ook zo dat het een grote organisatie is (of eigenlijk, dat er veel adviseurs onder die naam opereren), zodat het logisch is dat daar ook meer vergissingen worden gemaakt, maar het lijkt er ook op dat er meer dan gemiddeld vreemde adviezen worden gegeven. Het is in elk geval zeker niet zo dat in dit geval een bekende naam ook voor meer kwaliteit staat.
Volgens mij is "jazeker..." niet anders dan andere hypotheekadvies-organisaties of -éénpersoonszaken: zakkenvullers.
"niets anders", dat lijkt me vreemd, vooral uit jouw mond.
Ik ken meerdere hypotheekadviseurs die uitsluitend goed advies geven, alleen het belang van de klant voorop stellen.
Als "jazeker, de hypotheker" dus niets anders is, dan geven die ook uitsluitend goed advies, alleen in het belang van de klant. Kweenie betwijfelt dat.
Ik ken meerdere hypotheekadviseurs die uitsluitend goed advies geven, alleen het belang van de klant voorop stellen.
Als "jazeker, de hypotheker" dus niets anders is, dan geven die ook uitsluitend goed advies, alleen in het belang van de klant. Kweenie betwijfelt dat.
-
Ja ik weet dus ook niet wat ik nu moet doen. Ik heb BOS gebeld en hoef voor de resterende 15 maanden geen boete te betalen. Dus het wordt alleen taxatie-en notaris kosten van €1000 totaal.
Nu is de vraag wat kan ik het beste doen want ik heb met een adviseur gesproken via de website van hypotheekrentevoordeel.nl en die bevestigde mij gister dat de rente volgende week gaat stijgen en het is bevestigd door banken.
De laagste rente zal 10 jaar vast voor 4,45% wat op dit moment 4,20% is. Ik zoek een rentevast periode voor 10 jaar.
iemand raad hoe nu verder?
Nu is de vraag wat kan ik het beste doen want ik heb met een adviseur gesproken via de website van hypotheekrentevoordeel.nl en die bevestigde mij gister dat de rente volgende week gaat stijgen en het is bevestigd door banken.
De laagste rente zal 10 jaar vast voor 4,45% wat op dit moment 4,20% is. Ik zoek een rentevast periode voor 10 jaar.
iemand raad hoe nu verder?
BoS heeft dus een onwaarschijnlijk hoog rente-% voorgesteld, maar je kan boetevrij aflossen, i.c. oversluiten? En die 4,2% nu, zou dan 4,45% volgende week worden? Wie of wat beweerde dat over welke bank(en)? Lijkt me stug dat "ze" dat nu al weten, laat staan bekend maken!
Enfin, je moet toch nog een taxatie uit laten voeren en offerte's aanvragen voor een nieuwe hypotheek? Dus gewoon verder met de rijdende trein....
Pas wel op voor "budget-hypotheekvarianten"; daar kunnen addertjes onder het gras zitten: flinke boete bij verhuizen omdat je je hypotheek niet mee kunt nemen bijv.....
Enfin, je moet toch nog een taxatie uit laten voeren en offerte's aanvragen voor een nieuwe hypotheek? Dus gewoon verder met de rijdende trein....
Pas wel op voor "budget-hypotheekvarianten"; daar kunnen addertjes onder het gras zitten: flinke boete bij verhuizen omdat je je hypotheek niet mee kunt nemen bijv.....
Nou, meestal kun / moet je dan je hypotheek WEL meeverhuizen, anders betaal je de boete (vaak 3%).Pas wel op voor "budget-hypotheekvarianten"; daar kunnen addertjes onder het gras zitten: flinke boete bij verhuizen omdat je je hypotheek niet mee kunt nemen bijv.....
Heb zelf net zo'n offerte liggen van de ING. Kost je dus 3%, maar je krijgt ook rentekorting. Dan is het voor mij dus wel aantrekkelijk (ik wil de hypotheek afgelost hebben vóórdat ik dat huis ooit ga verlaten.)
SNS bijvoorbeeld, die vinden een reden om je hypotheek niet mee te verhuizen naar de nieuwe woning..........kassa...
Kan bij ING ook, maar als je dus aflost vóórdat je gaat verkopen is het volgens mij redelijk risicovrij.
-
Tja, schuldencrisis in Europa, kranten lezen!Fiesiekus schreef:En die 4,2% nu, zou dan 4,45% volgende week worden? Wie of wat beweerde dat over welke bank(en)? Lijkt me stug dat "ze" dat nu al weten, laat staan bekend maken!
Florius verhoogde gisteren 0,20%, hadden. Die gaan dus naar 4,70% 10 jaar vast, maar nog wel een aktiekorting van 0,20% en wellicht een extra korting van je adviseur, dus 4,40%
ABN AMRO verhoogt vandaag van 4,45% naar 4,55%.
De overigen stromen binnen, of hebben al verhoogd!!!
Internet afstruinen: Syntrus Achmea Basis: 10 jr tegen 4,10%.
Via Internet een offerte aanvragen.
-
Klopt, Syntrus Achmea heeft de rente verlaagd. Is dat een goede aanbieder? En hoe vraag je op internet aan?
Via een email: [email protected]een vraag, een antwoord schreef:En hoe vraag je op internet aan?
De ellende is dat ze uitsluitend via deskundige en onafhankelijke hypotheekadviseurs werken. En die bestaan niet. Dus via ondeskundige provisie-afhankelijke hypotheekadviseurs.
Dus maak je je eerst op voor een matpartij met zo'n knaap.
-
Dat kan dus niet, heb je zelf ook al gezien. Zo'n mailtje werkt ook niet, ze verwijzen je naar het intermediair.
Hoe zoek je een goede adviseur: door familie, vrienden, collega's te vragen of ze op basis van goede ervaringen een adviseur kunnen aanbevelen en/of op Independer zoeken naar een adviseur in de buurt met goede reviews.
'T is niet moeilijk en ook niet gevaarlijk.
Overigens is de Syntrus Basishypotheek een zgn. budgethypotheek, let dus even op de voorwaarden. Verder kennen ze alleen de aloude spaarhypotheek (via Reaal).
Hoe zoek je een goede adviseur: door familie, vrienden, collega's te vragen of ze op basis van goede ervaringen een adviseur kunnen aanbevelen en/of op Independer zoeken naar een adviseur in de buurt met goede reviews.
'T is niet moeilijk en ook niet gevaarlijk.
Overigens is de Syntrus Basishypotheek een zgn. budgethypotheek, let dus even op de voorwaarden. Verder kennen ze alleen de aloude spaarhypotheek (via Reaal).
-
Ja blijkbaar want ik zei ik wil mijn hypotheek oversluiten en die gene waarmee ik sprak vertelde mij dat ik geen boete hoefde te betalen want de rente daar is op dit moment iets van 5,90% dacht ik rentevast 10 jaar en die wij nu hebben is 5.55% dus ik neem aan dat hij dan zou moeten zeggen oversluitboete maar vertelde mij dat ik geen boete hoefde te betalen en heb daar een bevestiging van gekregen vandaag per post. Wat betreft de flexhypotheek dat heeft te maken met belegging of iets dergelijks weet niet wat het inhoud. staat hier in beschrijving.Fiesiekus schreef:BoS heeft dus een onwaarschijnlijk hoog rente-% voorgesteld, maar je kan boetevrij aflossen, i.c. oversluiten? En die 4,2% nu, zou dan 4,45% volgende week worden? Wie of wat beweerde dat over welke bank(en)? Lijkt me stug dat "ze" dat nu al weten, laat staan bekend maken!
Oversluiten moet zoiezo gebeuren het liefst al eind volgende week deze week ben ik al te laat, de drukte hield mij tegen dus ik ga vanaf volgende week beginnen met offertes inzamelen van een aantal goedkope aanbieders.
En nee ik ben nog niet van plan om het huis te verkopen of te gaan verhuizen woon er bijna 10 jaar en ben blij met de omgeving
Laatst gewijzigd door lifeisgood op 14 okt 2011 23:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
En ja dat heb ik ook gemerkt vandaag met de zoektocht dus ik wacht maar af tot maandag en dan de nieuwe rentes bekijken ik wil zoiezo onder de 4.75% komen want 5,55% is een beetje te veel/duur nu er ook crisis is en ik geen boete hoef te betalen is het een goed alternatief om mijn hypotheek over te sluiten maar afwachten tot maandageen vraag, een antwoord schreef:Tja, schuldencrisis in Europa, kranten lezen!Fiesiekus schreef:En die 4,2% nu, zou dan 4,45% volgende week worden? Wie of wat beweerde dat over welke bank(en)? Lijkt me stug dat "ze" dat nu al weten, laat staan bekend maken!
Florius verhoogde gisteren 0,20%, hadden. Die gaan dus naar 4,70% 10 jaar vast, maar nog wel een aktiekorting van 0,20% en wellicht een extra korting van je adviseur, dus 4,40%
ABN AMRO verhoogt vandaag van 4,45% naar 4,55%.
De overigen stromen binnen, of hebben al verhoogd!!!
Denk daarbij dat de rente kan gaan dalen of stijgen; let dus op de voorwaarden qua rente bij passeren, is dat de actuele, de geoffreerde of de gedaalde rente?lifeisgood schreef:Oversluiten moet zoiezo gebeuren het liefst al volgende week deze week ben ik al te laat de drukte hield mij tegen om een aantal offertes aan te vragen dus ik ga vanaf volgende week beginnen met offertes inzamelen van een aantal goedkope aanbieders.
Reken ook op 1,5 - 2 maanden tussen offerte en de daadwerkelijke passeerdatum. Vooral als er een adviseur tussen zit, kan het behoorlijk gerekt worden, als ie al niet de papieren zoek maakt.
-
Daar zal ik dan ook even voor opletten, het lijkt allemaal zo ingewikkeld met deze rentes en de voorwaarden. Ik ga dus eerst een aantal banken ondervragen qua rentes en offertes.Fiesiekus schreef:Denk daarbij dat de rente kan gaan dalen of stijgen; let dus op de voorwaarden qua rente bij passeren, is dat de actuele, de geoffreerde of de gedaalde rente?lifeisgood schreef:Oversluiten moet zoiezo gebeuren het liefst al volgende week deze week ben ik al te laat de drukte hield mij tegen om een aantal offertes aan te vragen dus ik ga vanaf volgende week beginnen met offertes inzamelen van een aantal goedkope aanbieders.
Reken ook op 1,5 - 2 maanden tussen offerte en de daadwerkelijke passeerdatum. Vooral als er een adviseur tussen zit, kan het behoorlijk gerekt worden, als ie al niet de papieren zoek maakt.
Tussentijds heb ik ook van een aantal kennisen vernomen dat zij hun hypotheek hebben overgesloten via een adviseur. Hoewel ik toch echt zelf helemaal niks met een adviseur te maken wil hebben omdat ik niet weet welke nou goed of slecht is (voorbeeld hypotheek die we nu hebben), ga ik toch maar een poging wagen en de vraag op tafel leggen bij de kennisen die het wel hebben gedaan kijken wat voor advies zij gaan geven
-
Inmiddels al weer 0,40% verhoogd, blijkbaar een foutje geweest.Fiesiekus schreef:Internet afstruinen: Syntrus Achmea Basis: 10 jr tegen 4,10%.
Blijkbaar proberen ze de consumenten bij adviseurs naar binnen te lokken en ze dan een hypotheek met een hogere rente te verkopen.een vraag, een antwoord schreef:Inmiddels al weer 0,40% verhoogd, blijkbaar een foutje geweest.Fiesiekus schreef:Internet afstruinen: Syntrus Achmea Basis: 10 jr tegen 4,10%.