LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypothkee Oversluiten
-
Re: Hypothkee Oversluiten
Ik denk inderdaad dat het een lokkertje was, om in korte tijd nog wat omzet binnen te halen. Niks mis mee, doet AH ook met haar bonusaanbiedingen.
Jaaa....
-
Ik vind 'm ook grappig, dacht wel dat jij de lol er van in kon zien
Om mezelf serieus te kunnen nemen, moet ik af en toe mezelf ha(r)telijk uitlachen... ..
Als al die verhalen over hypotheekadviseurs niet zo triest zouden zijn, zou ik er ook vaker en nog wel hartelijker om kunnen lachen, ja.
Als al die verhalen over hypotheekadviseurs niet zo triest zouden zijn, zou ik er ook vaker en nog wel hartelijker om kunnen lachen, ja.
-
Nou inmiddels heb ik een paar hypotheken voor de neus via independer gehad o.a.
Syntrus Achmea Vastgoed Basishypotheek 4,50%
SNS Bank Budget Hypotheek Aflosvrij 4,55%
AEGON Aflossingsvrije hypotheek 4,60%
Syntrus Achmea Vastgoed Aflossingsvrije hypotheek 4,70%
Florius Profijt drie Aflossingsvrije Hypotheek 4,70%
Allen voor 10 jaar vast en kwaliteit van 4 ster. Syntrus scoort de hoogste klantopinie met 7,1. In mijn geval ga ik voor Syntrus Achmea maar daar heb je weer zo'n adviseur voor nodig. Had Syntrus maandag een e-mail gestuurd met de vraag of ze informatie konden verstrekken maar dat kon dus niet en moet ik een tussenpersoon regelen en die antwoord kreeg ik dus vandaag.
Wat denken jullie over deze hypotheken?
Syntrus Achmea Vastgoed Basishypotheek 4,50%
SNS Bank Budget Hypotheek Aflosvrij 4,55%
AEGON Aflossingsvrije hypotheek 4,60%
Syntrus Achmea Vastgoed Aflossingsvrije hypotheek 4,70%
Florius Profijt drie Aflossingsvrije Hypotheek 4,70%
Allen voor 10 jaar vast en kwaliteit van 4 ster. Syntrus scoort de hoogste klantopinie met 7,1. In mijn geval ga ik voor Syntrus Achmea maar daar heb je weer zo'n adviseur voor nodig. Had Syntrus maandag een e-mail gestuurd met de vraag of ze informatie konden verstrekken maar dat kon dus niet en moet ik een tussenpersoon regelen en die antwoord kreeg ik dus vandaag.
Wat denken jullie over deze hypotheken?
Over die SNS-budget staat op dit forum een heel náár verhaal: als je de hypotheek NIET meeneemt naar je volgende huis, betaal je 3% boete.
Nou dacht die hypotheekgever, ik neem 'm dus mooi mee. Bleek SNS in het privéleven te hebben zitten wroeten en zei: die hypotheek mag je niet meenemen naar je nieuwe huis. Dus 3% boete betalen....zo word je in de val gelokt.
En tja, die andere...als je bij een hypotheekadviseur langsmoet...kan me wel iets prettigers voorstellen...het beste regel je alles via internet en stuur je alle benodigd papieren op naar de hypotheeknemer.
Nou dacht die hypotheekgever, ik neem 'm dus mooi mee. Bleek SNS in het privéleven te hebben zitten wroeten en zei: die hypotheek mag je niet meenemen naar je nieuwe huis. Dus 3% boete betalen....zo word je in de val gelokt.
En tja, die andere...als je bij een hypotheekadviseur langsmoet...kan me wel iets prettigers voorstellen...het beste regel je alles via internet en stuur je alle benodigd papieren op naar de hypotheeknemer.
Tsja, het is een keuze of je wel of niet via een tussenpersoon wilt afsluiten. Net als bij verzekeringen, trouwens.
Er zijn instellingen die bewust alleen via tussenpersonen werken, omdat ze dan zelf niet zo'n kantorennetwerk of adviesafdeling hoeven op te zetten. Dat bespaart een hoop geld. En zeker als ze die afdelingen verder niet echt gebruiken omdat ze dat niet als hun hoofdwerk zien, is er weinig reden om dat op te zetten.
Die instellingen gebruiken dan een deel van die besparing om de adviseur een vergoeding te geven voor het werk dat ze uit handen nemen en een deel wordt soms gebruikt om een iets lagere rente te kunnen bieden.
Alleen werken met tussenpersonen hoeft dus niet alleen maar negatief te zijn, want je hoeft dan niet te betalen voor het kantorennetwerk of een groot callcenter etc. van zo'n instelling. Maar je moet dan natuurlijk wel een adviseur weten te vinden die prettig voor jou is.
Er zijn instellingen die bewust alleen via tussenpersonen werken, omdat ze dan zelf niet zo'n kantorennetwerk of adviesafdeling hoeven op te zetten. Dat bespaart een hoop geld. En zeker als ze die afdelingen verder niet echt gebruiken omdat ze dat niet als hun hoofdwerk zien, is er weinig reden om dat op te zetten.
Die instellingen gebruiken dan een deel van die besparing om de adviseur een vergoeding te geven voor het werk dat ze uit handen nemen en een deel wordt soms gebruikt om een iets lagere rente te kunnen bieden.
Alleen werken met tussenpersonen hoeft dus niet alleen maar negatief te zijn, want je hoeft dan niet te betalen voor het kantorennetwerk of een groot callcenter etc. van zo'n instelling. Maar je moet dan natuurlijk wel een adviseur weten te vinden die prettig voor jou is.
Tsja...het gekke is dat ik hypotheekadvisuers heb getrofen die niet prettig waren voor mij. En al helemaal niet prettig voor mijn portemonnee.kweenie schreef:Tsja, het is een keuze of je wel of niet via een tussenpersoon wilt afsluiten. ........... Maar je moet dan natuurlijk wel een adviseur weten te vinden die prettig voor jou is.
Maar dat zal wel aan mij liggen.....er lopen best heel veel goede hypotheekadviseurs rond (zeggen ze zelf....).
Er schijnen ook eerlijke autohandelaren te zijn . Kaatsheuvel misschien ?er lopen best heel veel goede hypotheekadviseurs rond (zeggen ze zelf....).
Flauwe opmerking. Dat zeggen ze niet alleen zelf. Er is niet zo heel lang geleden een groot onderzoek geweest (ik dacht van de AFM) en 76% van de adviezen bleek in orde.er lopen best heel veel goede hypotheekadviseurs rond (zeggen ze zelf....)
Met een percentage van 24% dat niet in orde is scoor je als branche dramatisch slecht (stel voor dat bij liftenbouwers zou blijken dat 24% van de liften in Nederland niet in orde is: ik zou als ik de bouwer van een lift niet ken absoluut de trap nemen).
Maar dat driekwart WEL in orde is zeggen ze niet zelf, dat is onderzocht door anderen!
-
Nou ik ga maandag dus een paar adviseurs lastigvallen 2 stuks ofzo niet meer want al die verkooppraatjes hou ik niet van Kijken wat zij te melden hebben ik moet dit a.s. week geregeld hebben het liefst al op woensdag anders duurt het veel te lang en voordat ik het weet word mijn oude hypotheek verlengt met een jaar waar ik dus geen zin in heb. Ik heb nu de research voldaan of florius of syntrus achema (is zelfs 4.80 geworden ipv 4.70 damnn grr gaat snel ) de rest sla ik over.
Maak je geen zorgen; morgen zakt de beurs in en stijgen de obligatiekoersen, i.e. dalende kapitaalmarktrente. Kwestie van tijd voordat de hypotheekrente weer op 4,0 - 4,5% staat (in theorie).
Kijk ook even bij hypotrust, die hebben wel aardige hypotheken; de soort die jij wenst: 10 jaar RVP tegen 4,55 % vanaf 18 oktober jl.
Kijk ook even bij hypotrust, die hebben wel aardige hypotheken; de soort die jij wenst: 10 jaar RVP tegen 4,55 % vanaf 18 oktober jl.
Nou de zwartkijker (Fiesewies of zo iets) heeft weer een TS in zijn kamp gemanouvreerd. Hij lijkt potverdorie wel een hypotheekadviseur!Nou ik ga maandag dus een paar adviseurs lastigvallen 2 stuks ofzo niet meer want al die verkooppraatjes hou ik niet van