LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerd advies hypotheekadviseer kost geld, wat nu?
Verkeerd advies hypotheekadviseer kost geld, wat nu?
Een onafhankelijk adviseur heeft bij ons hypotheekadvies fouten gemaakt, zo blijkt na het oversluiten, en nu zitten we met de gebakken peren. Als we een andere, wel mogelijke constructie kiezen komen we met het maandbedrag nog wel goed uit. Maar we hebben dan wel minder aftrek van de belasting én 30.000 euro meer aflossingsvrije hypotheek aan het einde. Dus: meer betaald, minder afgelost, meer schulden.
De baas van de adviseur heeft erkend dat er fouten zijn gemaakt (spaarhypotheek voor levenshypotheek aangezien, verkeerd bedrag berekend voor de spaarpremie). Hij wil dat goedmaken met gratis veranderen van de hypotheek.
Kunnen we hier een (rechts)zaak van maken? Het bedrijf aansprakelijk stellen? Etc. Wie helpt?
De baas van de adviseur heeft erkend dat er fouten zijn gemaakt (spaarhypotheek voor levenshypotheek aangezien, verkeerd bedrag berekend voor de spaarpremie). Hij wil dat goedmaken met gratis veranderen van de hypotheek.
Kunnen we hier een (rechts)zaak van maken? Het bedrijf aansprakelijk stellen? Etc. Wie helpt?
Re: Verkeerd advies hypotheekadviseer kost geld, wat nu?
Ik snap het niet. Er zijn fouten gemaakt. Deze zijn erkend en men is bereid deze op te lossen. Waarom wil je er dan een rechtzaak van maken. Het bedrijf heeft zijn fouten al erkend en volgens mij wil het bedrijf je helpen.MichelTh schreef:Een onafhankelijk adviseur heeft bij ons hypotheekadvies fouten gemaakt, zo blijkt na het oversluiten, en nu zitten we met de gebakken peren. Als we een andere, wel mogelijke constructie kiezen komen we met het maandbedrag nog wel goed uit. Maar we hebben dan wel minder aftrek van de belasting én 30.000 euro meer aflossingsvrije hypotheek aan het einde. Dus: meer betaald, minder afgelost, meer schulden.
Inderdaad, ik denk dat van die bereidwilligheid weinig over blijft als TS met een rechtszaak gaat lopen dreigen. En ik mis het stukje eigen verantwoordelijkheid, voor de laatste punt en komma is zo'n adviseur, maar je weet toch wel of je voor een spaar- of levenshypotheek je handtekening zet?Dirkie schreef:Ik snap het niet. Er zijn fouten gemaakt. Deze zijn erkend en men is bereid deze op te lossen. Waarom wil je er dan een rechtzaak van maken. Het bedrijf heeft zijn fouten al erkend en volgens mij wil het bedrijf je helpen.MichelTh schreef:Een onafhankelijk adviseur heeft bij ons hypotheekadvies fouten gemaakt, zo blijkt na het oversluiten, en nu zitten we met de gebakken peren. Als we een andere, wel mogelijke constructie kiezen komen we met het maandbedrag nog wel goed uit. Maar we hebben dan wel minder aftrek van de belasting én 30.000 euro meer aflossingsvrije hypotheek aan het einde. Dus: meer betaald, minder afgelost, meer schulden.
sjohie,
Als jij mensen de kost moet gaan geven die niet weten of ze voor een spaar of leven een handtekening zetten, dan denk ik dat er heel weinig tot niets van je geld over blijft.
Als jij mensen de kost moet gaan geven die niet weten of ze voor een spaar of leven een handtekening zetten, dan denk ik dat er heel weinig tot niets van je geld over blijft.
Centraal beheer Achmea zond mij vandaag onderstaande mail om zijn aansprakelijkheid uit te sluiten voor het gegeven advies op basis waarvan wij vorige jaar een overeenkomst sloten.
"U heeft aangegeven geen advies van ons te willen ontvangen. In de brief die wij u als bijlage meesturen bevestigen wij dit.
Als u niet voor 6 september 2013 heeft laten weten alsnog op ons aanbod in te gaan, dan gaan wij er definitief vanuit dat u dat echt niet wilt. Wij zullen dan ook niet meer aandringen om dit toch te doen. Alle gevolgen zijn dan voor u. Dit geldt ook voor de schade. Die krijgt u dan niet vergoed.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Hypotheekadvisering
Centraal Beheer Achmea
Postbus 2030 | 3800 CA Amersfoort
Tel. (055) 579 8126
Email: [email protected]"
Eenzijdig een gesloten overeenkomst wijzigen is volgens mij niet mogelijk. Centraal beheer Achmea zou hier toch van op de hoogte moeten zijn en zich niet tot dit soort dreigende mail verlagen.
"U heeft aangegeven geen advies van ons te willen ontvangen. In de brief die wij u als bijlage meesturen bevestigen wij dit.
Als u niet voor 6 september 2013 heeft laten weten alsnog op ons aanbod in te gaan, dan gaan wij er definitief vanuit dat u dat echt niet wilt. Wij zullen dan ook niet meer aandringen om dit toch te doen. Alle gevolgen zijn dan voor u. Dit geldt ook voor de schade. Die krijgt u dan niet vergoed.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Hypotheekadvisering
Centraal Beheer Achmea
Postbus 2030 | 3800 CA Amersfoort
Tel. (055) 579 8126
Email: [email protected]"
Eenzijdig een gesloten overeenkomst wijzigen is volgens mij niet mogelijk. Centraal beheer Achmea zou hier toch van op de hoogte moeten zijn en zich niet tot dit soort dreigende mail verlagen.
-
Hoi ootey00,
Voordat ik reageer allereerst een tegenvraag om een beter beeld te krijgen.
Voordat ik reageer allereerst een tegenvraag om een beter beeld te krijgen.
Welk aanbod doet Achmea jou, vind er een wijziging op de hypotheek plaats?Als u niet voor 6 september 2013 heeft laten weten alsnog op ons aanbod in te gaan etc.
Maar dat is toch niet de schuld van een adviseur? Als je te dom bent voor "ingewikkelde" financieele producten moet je daar ver vandaan blijven. En hoe ingewikkeld is het eigenlijk? Als je kunt lezen kan je zien of het spaar of leven is. Zo niet, dan heb je grotere problemen dan minder belastingvoordeel door een bepaalde constructie.CB schreef:sjohie,
Waar staat, dat ik zeg dat het de schuld van de adviseur is?GJvdZ schreef:Maar dat is toch niet de schuld van een adviseur?
Word ik nou gek of lopen er twee vragen door elkaar? Ik lees een openingspost van MichelTh, en die krijgt reacties. Vervolgens komt Oootey00 met een heel ander verhaal, en die krijgt ook reacties. Lekker handig...