Recent is mijn hypotheek na 30 jaar afgelopen, het gaat om een spaarhypotheek bij Reaal, en een geldlening bij Dynamic Credit. De hypotheek is op 1 december afgelopen en ik heb de verzekeraar (Reaal) afgelopen zomer schriftelijk toestemming gegeven om de verzekeringuitkering (het volledige hypotheekbedrag) op 1-12-204 over te maken naar de geldverstrekker Dynamic Credit (incl. lening- en rekeningnummer van Dynamic Credit).
Nadat ik afgelopen weken niets hoorde, en er eind december weer hypotheekrente werd afgeschreven, heb ik Reaal en Dynamic Credit gebeld.
Dynamic Credit meldde dat het leenbedrag niet was uitgekeerd door Reaal en blijft gewoon maandelijks rente van mijn rekening afschrijven.
Reaal meldde dat ze mijn schriftelijke toestemming inderdaad hebben ontvangen, maar betaald niets uit zolang Dynamic Credit er niet actief om vraagt.
Hierop heb ik Dynamic Credit verzocht om het geld bij Reaal te gaan claimen, maar daar gaat weer de nodige tijd overheen en wordt er komende maand wederom hypotheekrente van mijn rekening gehaald.
Hierdoor heb ik in mijn ogen onnodige maandelijkse rentekosten, bij wie zou ik deze kosten kunnen claimen?
Verzekering houdt geld van spaarhypotheek vast
Re: Verzekering houdt geld van spaarhypotheek vast
Of je überhaupt iets kunt claimen, hangt vooral van je overeenkomst af. Wat is er afgesproken over verwerkingstermijnen? Als het antwoord "niets" is, heb je al geen grond voor schade. Even los nog van de vraag of er überhaupt schade is, want aan de andere kant ontvang je ook gewoon rente in die periode.
Dat laatste zou ik in die overeenkomst maar even goed nagaan, of er nog rente vergoed wordt in de spaarpolis als de einddatum is bereikt (en het eindkapitaal is bereikt). Dat spreekt namelijk niet voor zich.
Moneyman
vindt dit leuk
Dat is pas sinds 2001 en nvt.
Dan heb je bij langere looptijd eventueel eerder last van dat verzekering meer dan onbelast gaat opleveren.
16again
vindt dit leuk