Hallo,
Via via kom ik ook uit bij Dennis (te den Ilp)
Vorige week via marktplaats een grijze roodstaart gekocht van een oudere man uit een verzorgingstehuis in Enkhuizen.
Niets mis met de Papegaai hoor, super lief en tam, en praten dat die kan, en pas 2 a 3 jaar oud
Thuis toch nog wat meer info over grijze roodstaarten gaan lezen, toen kwam ik er achter dat je sinds 2017 Cites papieren voor een Papegaai in je bezit hoort te hebben.
https://mijn.rvo.nl/cites-soorten-in-nederland-en-de-eu
Dus ben ik eens verder gaan zoeken naar meer info over onze Papegaai.
Op zijn ring staan nummers, en zo kwam ik terecht bij de NBvV Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers.
Via hun kwam ik bij de kweker, deze kon mij aan de hand van de ring vertellen dat onze Papegaai geboren is in 1999, dus 18 jaar oud.
Ik heb de verkoper benaderd, en deze zei mij dat kan niet, ik heb hem 2 jaar geleden bij DENNIS IN DEN ILP gekocht.
En die had hem verteld dat het een jonkie was.
Stom van ons de gegevens op de ring niet eerder te controleren dus.
De verkoper verteld dat ik er toch enigszins niet blij mee ben, en te veel betaald heb (volgens de echte kweker)
Hij ( de verkoper)zou Dennis wel bellen, en die papieren die regelt hij ook zei hij mij toe.
Hij komt al jaren bij Dennis en het is een super zaak dus die kweker liegt zei hij.
Nu neemt hij al 2 dagen geen telefoon op, en op mijn SMS reageert hij dat hij voor werk in Duitsland zit ( man uit een verzorgingstehuis) ja natuurlijk.
Hij heeft nog een Papegaai te koop zitten bij hem thuis, helemaal kaal.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... taart.html
En hij deed ze weg omdat het niet meer ging in het tehuis, en hij gaat in Spanje wonen.
Ik ben nu aan het uitzoeken of deze man meer met Dennis te maken heeft, het lijkt er verdacht veel op.
Achteraf gezien, nog beter moeten inlezen en nadenken wat en waar we een Papegaai zouden moeten kopen.
We doen Coco niet weg want hij is heel lief, en voelt zich heerlijk thuis.
En ik ga echt zorgen dat alle papieren geregeld worden.
Maar die Dennis, Den Haag en Den Ilp ( 1 pot nat, horen bij elkaar) zijn niet te vertrouwen.
P.S. ik heb elk bericht op dit forum gelezen, maar 99% van de positieve berichten over Dennis zijn van fake accounts.
Allemaal vlak na die uitzending geregistreerd, en hooguit 1 bericht geplaatst.