LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] V.I.P a'dam
V.I.P a'dam
Hoi allemaal,
Ik ben benieuwd of jullie V.i.p hondenboetiek in amsterdam kennen.
Er een pup hebben gekocht en wat de ervaringen zijn?
Groetjes linda
Ik ben benieuwd of jullie V.i.p hondenboetiek in amsterdam kennen.
Er een pup hebben gekocht en wat de ervaringen zijn?
Groetjes linda
Re: V.I.P a'dam
Ja ik heb daar een tijdje geleden een hondje gekocht, later achter gekomen dat hij uit slowakije komt. Hij heeft 'nog' geen mankementen maar wie weet wat nog komen gaat. Het is inderdaad die winkel kgeloof dat het de clercqstraat.
Gr Linda
Gr Linda
Je junt beter wat meer betalen voor een hond waarvan de ouders getest zijn op erfelijke aandoeningen dan een goedkope pup waarvan de herkomst onduidelijk is.
-
Elke week worden honderden puppies in busjes vanuit landen als Hongarije, Polen en Tsjechië gesmokkeld. In deze Oost-Europese landen worden pups onder gruwelijke omstandigheden gefokt in zogeheten puppyfabrieken. De puppies worden vaak te vroeg bij hun moeder weggehaald, zijn ernstig ziek en worden met vervalste papieren naar Nederland en België getransporteerd. Voor 50 euro per stuk worden de Pups daar ingekocht en hier verkocht voor een tienvoud. Eenmaal geleverd aan Nederlandse en Belgische fokkerijen en handelaren, worden ze aangeboden via advertenties en het internet, zoals op marktplaats (meest populair).
Een dierenpaspoort, stamboom en een chip zijn dus geen garantie dat u een gezonde pup koopt van een eerlijke fokker. Het komt regelmatig voor dat mensen een puppy kopen die binnen enkele dagen overlijdt omdat ze bijvoorbeeld te jong zijn, niet zijn ingeënt, of niet zijn ontwormd, terwijl dit wel in het paspoort staat! Helaas is een malafide fokkerij moeilijk te onderscheiden van een bonafide fokkerij. Puppies worden namelijk met een vals “etiket” aangeboden. De aanbieder beweert dat de puppies uit een nestje van een particulier komen, of van een bonafide, volgens de wet opererende, Nederlandse fokkerij. Een handelaar, die op het eerste gezicht misschien betrouwbaar lijkt, zet vaak een zogenaamde ‘alibihond’ in, die wordt voorgesteld als de moeder van de puppy die ze bij zich heeft.
Het IFAW heeft maanden lang een undercover onderzoek gedaan naar de handel in puppies uit Oost-Europese landen. U kunt het rapport met deze bevindingen lezen via deze link. Ook zond "Undercover in Nederland" op 6 juni 2010 een uitgebreide rapportage uit over dit onderzoek Kijken dus!
Bron: puppyforsale.nl
Een dierenpaspoort, stamboom en een chip zijn dus geen garantie dat u een gezonde pup koopt van een eerlijke fokker. Het komt regelmatig voor dat mensen een puppy kopen die binnen enkele dagen overlijdt omdat ze bijvoorbeeld te jong zijn, niet zijn ingeënt, of niet zijn ontwormd, terwijl dit wel in het paspoort staat! Helaas is een malafide fokkerij moeilijk te onderscheiden van een bonafide fokkerij. Puppies worden namelijk met een vals “etiket” aangeboden. De aanbieder beweert dat de puppies uit een nestje van een particulier komen, of van een bonafide, volgens de wet opererende, Nederlandse fokkerij. Een handelaar, die op het eerste gezicht misschien betrouwbaar lijkt, zet vaak een zogenaamde ‘alibihond’ in, die wordt voorgesteld als de moeder van de puppy die ze bij zich heeft.
Het IFAW heeft maanden lang een undercover onderzoek gedaan naar de handel in puppies uit Oost-Europese landen. U kunt het rapport met deze bevindingen lezen via deze link. Ook zond "Undercover in Nederland" op 6 juni 2010 een uitgebreide rapportage uit over dit onderzoek Kijken dus!
Bron: puppyforsale.nl
Klopt en zelfs bij erkende fokkers zitten broodfokkers tussen. Daar ben ik slachtoffer van geworden. Pup via een fokker met stamboom en gezondheidstesten bleek dat de stamboom en testen vals waren. Hond met allemaal erfelijke gebreken. Maar ik ben dol op haar ondanks alles.
-
Toch jammer dat veel relevante informatie door Radar verwijderd wordt van dit topic.
Nog meer vrijbrief voor broodfokker Vip-hond om door te gaan met deze praktijken.
Jammer dat deze topic blijkbaar niet gebruikt kan worden om mensen de ogen te doen openen waar deze pups vandaan komen en hoe schandalig het is dat dit in Nederland blijkbaar nog kan.... Gemiste kans radar....
Nog meer vrijbrief voor broodfokker Vip-hond om door te gaan met deze praktijken.
Jammer dat deze topic blijkbaar niet gebruikt kan worden om mensen de ogen te doen openen waar deze pups vandaan komen en hoe schandalig het is dat dit in Nederland blijkbaar nog kan.... Gemiste kans radar....
We zijn een tijdje geleden ook bij VIP HONDENBOETIEK IN AMSTERDAM geweest (www.vip-hond.nl)
Het is echt te belachelijk voor woorden.
Ten eerste vonden we de eigenaresse en een oudere vrouw die daar werkte zo ontzettend onbeschoft, niet klantvriendelijk en ronduit zeer achterdochtig.
We hebben namelijk al enkele jaren een chihuahua en waren op zoek naar een vriendinnetje voor haar en wilde daar gewoon eens kijken, zeker nadat we al op internet van alles gelezen hadden (niet echt positief).
We hebben 2 puppies gezien ( zeer klein en heel tam) Vonden we erg raar. Toen onze chihuahua pup was, was ze zo speels en vrolijk (zelfs als ze net wakker was), deze hondjes absoluut niet.
Toen we vroegen waar de hondjes vandaan kwamen en wie de ouders zijn en of we die mochten zien, gingen ze gelijk al in de verdediging en werden erg achterdochtig. We vertrouwden het niet en vroegen expres door. Ze werden woest toen ik vroeg waarom ze geen stamboom hebben. Het antwoord was, Raad van Beheer is niet te vertrouwen, stelletje burocraten, geven iedereen maar gewoon een stamboom enz. Dit is toch niet normaal?? Ik wil daar absoluut geen hondje vandaan!! Als je een pup koopt, is het gewoon verstandig om beide ouders te zien. Bovendien kan het paspoort vervalst worden en de inentingen ook, dus dit zegt helemaal niets.
Ze zijn alleen maar uit op geld en doen alsof je het beste met de hondjes voor hebben, maar dit is absoluut niet waar. Dit is pure BROODFOK!!! Niet normaal dat dit gewoon kan in NL.
We hebben nu een stamboom chihuahua bij particulieren gekocht. Helemaal geweldig. Super gezond, sociaal en heel lief!!
Het is echt te belachelijk voor woorden.
Ten eerste vonden we de eigenaresse en een oudere vrouw die daar werkte zo ontzettend onbeschoft, niet klantvriendelijk en ronduit zeer achterdochtig.
We hebben namelijk al enkele jaren een chihuahua en waren op zoek naar een vriendinnetje voor haar en wilde daar gewoon eens kijken, zeker nadat we al op internet van alles gelezen hadden (niet echt positief).
We hebben 2 puppies gezien ( zeer klein en heel tam) Vonden we erg raar. Toen onze chihuahua pup was, was ze zo speels en vrolijk (zelfs als ze net wakker was), deze hondjes absoluut niet.
Toen we vroegen waar de hondjes vandaan kwamen en wie de ouders zijn en of we die mochten zien, gingen ze gelijk al in de verdediging en werden erg achterdochtig. We vertrouwden het niet en vroegen expres door. Ze werden woest toen ik vroeg waarom ze geen stamboom hebben. Het antwoord was, Raad van Beheer is niet te vertrouwen, stelletje burocraten, geven iedereen maar gewoon een stamboom enz. Dit is toch niet normaal?? Ik wil daar absoluut geen hondje vandaan!! Als je een pup koopt, is het gewoon verstandig om beide ouders te zien. Bovendien kan het paspoort vervalst worden en de inentingen ook, dus dit zegt helemaal niets.
Ze zijn alleen maar uit op geld en doen alsof je het beste met de hondjes voor hebben, maar dit is absoluut niet waar. Dit is pure BROODFOK!!! Niet normaal dat dit gewoon kan in NL.
We hebben nu een stamboom chihuahua bij particulieren gekocht. Helemaal geweldig. Super gezond, sociaal en heel lief!!
Sorry hoor , maar je koopt toch ook geen hond in een "hondenboetiek"?
Als je alleen die site al bekijkt moeten toch alle alarmbellen gaan rinkelen?
Als je alleen die site al bekijkt moeten toch alle alarmbellen gaan rinkelen?
Hebben we ook niet gedaan en waren we ook niet van plan.
We wilde alleen na het lezen van de reacties op internet zelf eens kijken. Ook naar de hondenmandjes enzo.
We wilde alleen na het lezen van de reacties op internet zelf eens kijken. Ook naar de hondenmandjes enzo.
Zeer verstandig dat je er geen hond hebt gekocht.
Ik zou er nog niet eens goederen willen halen.
Ik zou er nog niet eens goederen willen halen.
Ik heb er niets gekocht! Ik gun ze geen cent!
ik dacht er goed aan te doen om geen chihuahua via marktplaats te kopen dus ben ik naar VIP hondenboetiek gegaan in amsterdam. ik was meteen verliefd op een chihuahua die maatje XS zou zijn. de eigenaresse gaf goede informatie en ik kreeg daardoor het goede vertrouwen dat ik mijn pup bij een goede fokker vandaan heb. de eigenaresse vertelde mij dat mijn pup (dushi) 10 weken oud was en over 3 weken haar laatste inenting mocht hebben. eenmaal thuis zat ik in het paspoort te bladeren van dushi. ik heb vanaf haar geboorte datum haar leeftijd nagecheckt, dushi bleek geen 10 weken maar 13 weken te zijn. ik heb de dierenarts opgebeld en een afspraak gemaakt voor haar laatste prikje. de dierenarts heeft het paspoort van dushi nagekeken. dushi bleek niet goed gevaccineerd te zijn bij VIP zij heeft 2x de prik van 6 weken gehad i.p.v 1x de prik van 6 weken en 1x de prik van 9 weken. die andere twee prikken heb ik dus zelf moeten betalen. ik vond dit een raar verhaal dus ik heb de winkel helemaal nagetrokken. nu bleek dat mijn pup helemaal niet daar gefokt werd maar uit slowakije komt en daar slecht behandeld is. mijn angst kwam al opzetten voor andere ziektes. dit werd werkelijkheid. twee dagen begon dushi in de nacht achter elkaar te hoesten alsof zij stikte, ik ben direct naar de dierenarts gegaan, dushi had een vorm van kennelhoest. allerlei medicatie heeft zij gekregen en ze mocht niet naar buiten omdat ze besmet is voor andere hondjes. de kennelhoest werd langzaam aan minder. een paar dagen later in het weekend begonnen dushi haar darmen raar te doen, harde geluiden, bloed bij de ontlasting. ik ben direct naar de dierenarts gegaan. dushi kreeg een antibiotica kuur. helaas ging het hier niet van over, dushi werd opgenomen bij de dierenarts en zij kreeg een infuus en de ontlasting moest op kweek worden gezet. met nog een aantal medicamenten is het beter gegaan met de darmen. het hoesten bleef wel doorgaan dus ben ik een aantal dagen later weer bij de dierenarts geweest. er zijn foto's gemmaakt en dushi bleek bronchitus te hebben, hier heb ik weer andere medicijnen voor gehad. ik heb VIP opgebeld om alles uit te leggen en hoe het nu met de garantie zat. ik krijg geen cent van hun en zij vonden dat het mijn schuld was en die van de dierenarts omdat die verkeerde medicijnen gegeven zouden hebben. hun wisten alles beter.
nu gaat het gelukkig beter met haar en zij heeft een gezondheidsverklaring gekregen.
conclusie:
door VIP ben ik opgelicht waar dushi vandaan komt, zij is geen XS want ze is veel groter geworden. ik ben in de kosten nog meer kwijt geweest aan de dierenarts dan dat dushi zelf kostte.
zelf ben ik bezig met juridische stappen.
maar koop alsjeblieft geen hondje bij VIP, hoe lief ze er ook uit zien, ze lichten je op en je hebt vaak een doodziek hondje. hun werkwijze zou gestopt moeten worden. en ergens anders zijn ook leuke puppys te koop, zolang je maar een vader en moeder er bij ziet heb ik nu geleerd!
nu gaat het gelukkig beter met haar en zij heeft een gezondheidsverklaring gekregen.
conclusie:
door VIP ben ik opgelicht waar dushi vandaan komt, zij is geen XS want ze is veel groter geworden. ik ben in de kosten nog meer kwijt geweest aan de dierenarts dan dat dushi zelf kostte.
zelf ben ik bezig met juridische stappen.
maar koop alsjeblieft geen hondje bij VIP, hoe lief ze er ook uit zien, ze lichten je op en je hebt vaak een doodziek hondje. hun werkwijze zou gestopt moeten worden. en ergens anders zijn ook leuke puppys te koop, zolang je maar een vader en moeder er bij ziet heb ik nu geleerd!
-
Ging langs op aanraden van een vriendin, het was een erg mooie winkel en eenmaal binnen zag ik een heel schattige chihuahua pup die ik uiteindelijk besloot direct mee te nemen.
De verkoop ging prima en eenmaal thuis ging alles goed, tot na verloop van zo'n 5 dagen begon ik erg ziek te worden.
Dokter zei dat ik zwaar allergisch was voor de hond en kon het beestje absoluut niet houden, terug gegaan naar VIP Hondenboetiek en ze wilden de hond nog wel terug nemen, dit was geen probleem en ze zouden het geld storten nadat de hond verkocht was. Helaas toen ik eenmaal belde na een week of 3 om te weten waar 't geld bleef hoorde ik dat ik 500 euro MINDER terug zou krijgen!!! Dat is lekker makkelijk verdiend over de rug van een klant die geen kant op kan door de allergie. Doodziek, met een gebroken hart en een portemonnee die een stuk lichter was heb ik vervolgens nog eens een week amper in huis kunnen wonen door de fijne stof die achter bleef en heb zelfs een tijd bij een vriendin overnacht, zo heftig was de allergie.
Stijlloze afhandeling van VIP Boetiek, zo ga je niet met mensen en dieren om.
Heb me helaas laten verleiden door de mooie winkel en op aanraden van een vriendin maar als ik andere verhalen lees over deze zelfde winkel ben ik er nog goed vanaf gekomen!
De verkoop ging prima en eenmaal thuis ging alles goed, tot na verloop van zo'n 5 dagen begon ik erg ziek te worden.
Dokter zei dat ik zwaar allergisch was voor de hond en kon het beestje absoluut niet houden, terug gegaan naar VIP Hondenboetiek en ze wilden de hond nog wel terug nemen, dit was geen probleem en ze zouden het geld storten nadat de hond verkocht was. Helaas toen ik eenmaal belde na een week of 3 om te weten waar 't geld bleef hoorde ik dat ik 500 euro MINDER terug zou krijgen!!! Dat is lekker makkelijk verdiend over de rug van een klant die geen kant op kan door de allergie. Doodziek, met een gebroken hart en een portemonnee die een stuk lichter was heb ik vervolgens nog eens een week amper in huis kunnen wonen door de fijne stof die achter bleef en heb zelfs een tijd bij een vriendin overnacht, zo heftig was de allergie.
Stijlloze afhandeling van VIP Boetiek, zo ga je niet met mensen en dieren om.
Heb me helaas laten verleiden door de mooie winkel en op aanraden van een vriendin maar als ik andere verhalen lees over deze zelfde winkel ben ik er nog goed vanaf gekomen!