Beste mensen,
Zoals de titel zegt of liever vraagt, weet iemand wanneer een hondenhandelaar malafide is? Stel dat ik een handelaar ben en importeer honden uit bijvoorbeeld Hongarije, deze honden haal ik bij goede erkende hobbyfokkers die alleen honden fokken volgens de regels van het MEOE (hongaarse Raad van Beheer) en geven een stamboom,paspoort,inentingbewijs,verklaring dienarts mee, wat is hier zo fout aan? Zoals de titel al zegt gaat het dus puur om het handelen in honden, dus de bedoeeling om er gewoon grofweg gezegd geld aan te verdienen.
Ik ken dus iemand die tot de grond toe is afgebrand omdat hij hondjes haalden en ze zo'n 250 tot zelfs 500 euro onder de prijs van hier verkocht. Enkel om het feit dat in Hongarije de pups goedkoper zijn, in verhouding zijn de pups net zo duur als hier (een hongaar verdient immers ook veel minder dan ons). Ik vind het dus schandalig dat mensen die gewoon op een eerljke manier geld wilt verdienen zo wordt behandeld door de zogenaamde hobbyfokkers hier.
Ik heb ook zitten denken om zoiets te gaan beginnen alleen ik begin er niet aan, ik kan er niet tegen als mensen mij zwart proberen te maken terwijl ik eerlijk werk doe. Dan werk ik mezelf alleen al de vernieling in.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanneer is er sprake van malafide hondenhandel?
Re: Wanneer is er sprake van malafide hondenhandel?
Oke, ik ben hobbykattenfokster, en ik weet dat als ik een kat uit het buitenland koop, ik duurder uit ben dan in nederland. Andersom ook. Dus dat ze goedkoper zouden zijn, daar zet ik dus mijn vraagtekens neer.
Maar heel veel handelaren halen puppy's onder erbarmelijke omstandigheden weg en veelste vroeg bij hun moeder, vervoeren ze niet zoals een normaal persoon zou doen, maar gaan massal bij elkaar in dozen of kisten. De papieren (stamboom, entingen, paspoort) zijn absoluut niet in orde of klopt gewoonweg niet, omdat ermee is aangerotzooid.
Omdat er teveel slechte handelaren zijn, zou ik al niet eens weten hoe ik een goede handelaar zou moeten vinden of herkennen. Aan iemands blauwe ogen? Nee....
En als ik dan toch een pup uit het buitenland zou willen, waarom niet zelf ophalen? Dan weet ik wel of het goed is of niet en hou ik de rest niet in stand.
Maar heel veel handelaren halen puppy's onder erbarmelijke omstandigheden weg en veelste vroeg bij hun moeder, vervoeren ze niet zoals een normaal persoon zou doen, maar gaan massal bij elkaar in dozen of kisten. De papieren (stamboom, entingen, paspoort) zijn absoluut niet in orde of klopt gewoonweg niet, omdat ermee is aangerotzooid.
Omdat er teveel slechte handelaren zijn, zou ik al niet eens weten hoe ik een goede handelaar zou moeten vinden of herkennen. Aan iemands blauwe ogen? Nee....
En als ik dan toch een pup uit het buitenland zou willen, waarom niet zelf ophalen? Dan weet ik wel of het goed is of niet en hou ik de rest niet in stand.
Soraya schreef:Oke, ik ben hobbykattenfokster, en ik weet dat als ik een kat uit het buitenland koop, ik duurder uit ben dan in nederland. Andersom ook. Dus dat ze goedkoper zouden zijn, daar zet ik dus mijn vraagtekens neer.
Een rashond gefokt door een goede erkende fokker die lid is bij de MEOE kost in hongarije ongeveer €300. Dat is ook logisch als je nagaat dat een hongaar gemiddeld 500-600 euro verdient, dus in verhouding liggen de aanschaf kosten voor een pup hetzelfde als hier.
Het vervoer deed hij meer dan prima de hondjes netjes in aparte benches en om de twee uur werden de beestjes uitgelaten.
De hondenfokker zal echt niet met papieren rommelen om zo zijn goede naam te beschadigen.
De goede handelaar herken je denk ik aan de manier van handelen, contact blijven houden en goede afspraken zwart op wit zet.
Om een pup uit het buitenland te halen zitten best veel kosten aan verbonden, om dan een grote afstand te rijden voor een pup is financieel gezien niet verstandig.
Ook denk ik zelfs dat hondenhandelaren die hun honden wel op een normale en fatsoenlijke manier verkopen, ze op deze manier tegen de malafide handel goed kunnen concurreren, immer bied je een pup aan tegen lage aanschafkosten maar wel met een stamboom en de zekerheid dat de pup bij fatsoenlijke fokkers vandaan komt.
zijn er nog geen handelaren genoeg? sorry ik geloof niet in het goede van deze persoon , er zijn zoveel dingen je ken wel zeggen hij stopt om de 2 uur , wie bewijst dat? er is zoveel ellende met vervoer van dieren uit dat soort landen , ik ben het er ook helemaal niet mee eens. er zijn hier genoeg honden.
Uit jouw commentaar maak ik op dat je hondenhandelaren over één kam scheert. Een beetje last van tunnelvisie?tiptoo schreef:zijn er nog geen handelaren genoeg? sorry ik geloof niet in het goede van deze persoon , er zijn zoveel dingen je ken wel zeggen hij stopt om de 2 uur , wie bewijst dat? er is zoveel ellende met vervoer van dieren uit dat soort landen , ik ben het er ook helemaal niet mee eens. er zijn hier genoeg honden.
Ook de opmerking van er is zoveel ellende met het vervoer uit dat soort landen, wederom tunnelvisie en niet verder willen kijken dan je eigen beleving.
Als er genoeg honden zijn waarom kopen mensen nog steeds pups?
Je kunt een hond uit het asiel halen, maar ja daar zitten honden die niet goed naar hun baas luisteren, of het zijn vieze straathonden....tunnelvisie van mij, ja gelukkig kijk ik niet zo en besef heel goed dat er ook goede honden zitten in het asiel.
@betyar als je geen zinnig antwoord weet geef dan geen antwoord