LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 12 collect incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Exe

12 collect incasso

Ongelezen bericht door Exe »

Beste mensen,

Even mijn verhaal in het kort! Ik heb enige tijd gelden via de kijkshop online een autoradio besteld. Toen ik deze wilde inbouwen, merkte ik al snel dat de radio defect was! Ik een mail gestuurd naar de kijkshop en ik kon de autoradio inleveren, maar ik had in de tussetijd een andere radio gekocht en die al ingebouwd. Ik de autoradio teruggebracht na de Kijkshop enfin, ik dacht zaak gesloten.

En nu komt opeens 12 collect incasso met de vordering van de autoradio die ik niet eens meer heb. De kijkshop zegt dat de originele doos beschadigd was en ze de radio nu niet meer kunnen verkopen!! (auto radio verkopen die al stuk is???!!! :shock: )

Ik 12 collect incasso schriftelijk medegeeld dat de zaak voor mij gesloten is, omdat ik de radio al ingeleverd had bij de kijkshop en als ik binnen 7 dagen niks van hun meer heb vernomen dat dat dan van hun zijde ook geldt!

Dit ook via de mail kenbaar gemaakt met leesbevestiging en ook via berichten achterlaten op hun website. Tevens ook telfonisch contact gehad maar dan doen ze je bedreigen met procedures! LAten merken dat ik daar geen angst voor heb, dus knallen ze de hoorn erop.

Drie weken niks gehoord, dus voor mij reden om aan te nemen dat alles goed was en nu willen hun mij dagvaarden voor het bedrag van de radio 111 euro en 89 euro incassokosten. Wat zeggen jullie? voor laten komen, want als ik ga betalen heb ik nog geen radio want die heeft de kijkshop ingenomen! Wie heeft tips? Guusje misschien?

lucrecia

Re: 12 collect incasso

Ongelezen bericht door lucrecia »

Heb je bewijs dat je de radio weer naar hun heb opgestuurd?

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Als ze bij de kijkshop zeggen dat de doos beschadigd was en ze de radio niet meer kunnen verkopen (inderdaad vreemd als ie kapot is), dan lijkt mij dat genoeg bewijs dat ie opgestuurd is.

Exe

12 collect incasso zegt zelf dat d eradio bij het kijkshop filiaal ligt!! Nu kreeg ik gisteren een brief waarin stond dat als ik niet deed betalen ze aangifte gingen doen bij d epolitie van mijn woonplaats van een strafbaar feit! dit is toch de reinste onzin. ditis toch precies het bangmaak gedrag waarik me zo aan kan ergeren! En als ik betaal wat dan! hebben hun hun geld en ik geen radio!

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Je meldt dat je de autoradio hebt teruggebracht naar de kijkshop. Dan heb je toen toch je geld direct cash terug gekregen.

Daarmee is de zaak inderdaad gesloten, omdat de medewerker van de Kijkshop de radio heeft teruggenomen en het geld heeft uitbetaald. Hij heeft hiermee de claim erkend.

of mis ik iets en is het niet zo gegaan???

Exe

Nee, heb geld neit terug gekregen omdat ik de radio nog niet betaaalt had!! moest eerst betalen en dan kreeg ik geld terug!!

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Ik kan me goed voorstellen dat de kijkshop eerst betaling eist.
Tenslotte heb je op de website een artikel gekocht en dit moet afgerekend worden. ( = Had eigenlijk al betaald moeten zijn bij ontvangst).

Wat je zou kunnen aandragen is dat de medewerker het artikel heeft ingenomen en daarmee impliciet heeft ingestemt met de ontbinding van de koop

Gesloten