LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 12 Collect

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Gillian05

12 Collect

Ongelezen bericht door Gillian05 »

Hallo,

Vandaag ontving ik een nogal dubieus telefoontje.
Iemand van een incassobureau (12 Collect) beweerde dat ik nog een nota had openstaan.
In eerste instantie noemde hij een naam die mij niets zei, daarna noemde hij een andere naam van een postorderbedrijf, dat ik wel degelijk ken.

Toen ik hem vroeg om welke nota het ging wilde hij me dit niet vertellen en behandelde me schofterig aan de telefoon. Ik zou er namelijk al tigtalen aanmaningen van hebben gehad.
Nou heb ik dus nog nooit wat gezien (en ik lieg echt niet) maar ik bedacht me dat ik wel vaker via de mail iets had gehad.
Dat mailadres wat bij hun echter bekend is heb ik al een half jaar niet meer in bezit.

Toen ik vroeg of meneer mij de volgende aanmaning aangetekend wilde versturen begon hij te lachen en wilde dit dus totaal niet doen.
Terwijl het mij meer in hun belang lijkt dan in het mijne, maar ik kan dus niet aantonen dat ik nooit wat via de post heb gehad, terwijl hun dat wel blijven beweren.

Anyway, het blijkt om een bedrag van 10 euro te gaan, plus dan 35 euro incassokosten.

Nu wilde ik hetvolgende doen:
Die 10 euro kan het postorderbedrijf van mijn krijgen, maar ik weiger die incassokosten te betalen, want ik heb nooit iets ontvangen!

Kan dit, of heb ik geen poot om op te staan?

seagoing racer2

Re: 12 Collect

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Ik denk dat het enige wat telt is of je werkelijk een schuld hebt bij het betreffende postorderbedrijf. Ik neem aan dat je dat zelf heel goed weet. :D

zo nee, wacht dan gewoon op het eerste schriftelijke teken van het incassoburo. Je kan de vordering dan betwisten, en dit aangetekend laten weten. Lijkt me appeltje-eitje

zo ja, Ik neem dan aan dat jezelf het oude e-mailadres hebt opgegeven aan het postorderbedrijf. Je kan hun dan niet verwijten dat ze daar berichten naar sturen, ook niet nadat je dit e-mailadres niet meer gebruikt. (heb je hun dan een e-mail-adreswijziging gestuurd ??)
Ik vind het correct dat je dan alles gewoon betaalt inclusief incassokosten

Gesloten