Ik ben een jaar ingeschreven geweest bij een sportcentrum. Bij die inschrijving hoorde een kortingspas. Na mijn uitschrijving heb ik de kortingspas nog anderhalf jaar in bezit gehad. Voor dit bezit is iedere maand €2,95 afgeschreven. Afgelopen mei ging er ineens een bedrag à €9,00 van mijn rekening af, zonder specificatie. Dit bedrag heb ik teruggeboekt naar mijn rekening. Achteraf had ik beter eerst het sportcentrum kunnen bellen voor een toelichting. Helaas heb ik dit niet gedaan. Onlangs heb ik mijn kortingspas ingeleverd en nu blijk ik een betalingsachterstand te hebben die is opgelopen tot €65,10. Hier schrok ik erg van. Het sportcentrum zegt dat ze meerdere aanmaningen naar mijn, bij hun bekende adres, hebben gestuurd. Ik ben echter al anderhalf jaar niet meer woonachtig op dit adres. De aanmaningen heb ik dus in alle eerlijkheid niet kunnen ontvangen.
Kunt u me adviseren over vervolgstappen? Ben ik verplicht toch het totaalbedrag van €65,10 te betalen ook al wist ik niets van de aanmaningen? Had ik zelf mijn adreswijziging moeten doorgeven bij het sportcentrum (ik heb er nooit bij stil gestaan omdat ik alleen nog het pasje in mijn bezit had en geen actief lid meer was)? Of had het sportcentrum bijvoorbeeld een brief per aangetekende post moeten versturen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanmaning naar verkeerd adres gestuurd
Re: Aanmaning naar verkeerd adres gestuurd
Hoe hadden zij afgelopen mei ook een specificatie voor die € 9,- moeten versturen als je al anderhalf jaar niet meer op dat adres woonachtig bent ? Was misschien handiger geweest dit even te bedenken voor er gestorneerd werd.L88S schreef:Ik ben een jaar ingeschreven geweest bij een sportcentrum. Bij die inschrijving hoorde een kortingspas. Na mijn uitschrijving heb ik de kortingspas nog anderhalf jaar in bezit gehad. Voor dit bezit is iedere maand €2,95 afgeschreven. Afgelopen mei ging er ineens een bedrag à €9,00 van mijn rekening af, zonder specificatie. Dit bedrag heb ik teruggeboekt naar mijn rekening. Achteraf had ik beter eerst het sportcentrum kunnen bellen voor een toelichting. Helaas heb ik dit niet gedaan. Onlangs heb ik mijn kortingspas ingeleverd en nu blijk ik een betalingsachterstand te hebben die is opgelopen tot €65,10. Hier schrok ik erg van. Het sportcentrum zegt dat ze meerdere aanmaningen naar mijn, bij hun bekende adres, hebben gestuurd. Ik ben echter al anderhalf jaar niet meer woonachtig op dit adres. De aanmaningen heb ik dus in alle eerlijkheid niet kunnen ontvangen.
Kunt u me adviseren over vervolgstappen? Ben ik verplicht toch het totaalbedrag van €65,10 te betalen ook al wist ik niets van de aanmaningen? Had ik zelf mijn adreswijziging moeten doorgeven bij het sportcentrum (ik heb er nooit bij stil gestaan omdat ik alleen nog het pasje in mijn bezit had en geen actief lid meer was)? Of had het sportcentrum bijvoorbeeld een brief per aangetekende post moeten versturen?
Je kunt eens vragen om opheldering hoe zij op het bedrag van € 65,10 zijn uitgekomen en vervolgens dit beoordelen. Ik zou er wel eens werk van maken en er achteraan gaan. Indien dit nog eens naar een incassobureau gaat en evt voor rechter beland, wordt dit nog een stuk duurder.
Dat de aanmaningen je niet hebben kunnen bereiken, is helaas je eigen nalatigheid geweest. In al die tijd dat de 2,95 afgeschreven werd, had je kunnen bedenken dat er wel nog een relatie bestond en heb je geen adreswijziging doorgegeven. Ook heb je de pas niet ingeleverd bij uitschrijving. Waarschijnlijk kon je op een of andere manier weten dat deze pas alleen hoorde bij een actief abonnement en dat er mogelijk kosten verbonden waren aan het behouden van de pas na de uitschrijving.
-
Pareltje31
je had zelf bij het centrum moeten aangeven dat je een ander had
Bedankt voor uw reacties. Ik heb inmiddels al contact opgenomen met het sportcentrum en een specificatie gevraagd van het bedrag van €65,10. Ik heb contact gehad met de nieuwe bewoners van mijn vorige adres en zij hebben de enveloppen ongeopend retour gestuurd met daarbij de vermelding dat ik niet meer op dat adres woonachtig was. Heeft een sportcentrum de plicht navraag te doen bij de GBA of hebben ze geen toegang tot die gegevens?
Heeft een sportcentrum de plicht navraag te doen bij de GBA of hebben ze geen toegang tot die gegevens?
Nee, geen toegang tot die gegevens.
http://www.gugumo.nl/diensten/gba/
Nee, geen toegang tot die gegevens.
http://www.gugumo.nl/diensten/gba/
-
witte angora
Ik denk dat het om Fit4free gaat? Ik ken dat. Ben je geen lid meer, moet je eerst het pasje inleveren, anders moet je iedere maand die 2,95 betalen. Als je het pasje kwijt bent, pech gehad.Voor dit bezit is iedere maand €2,95 afgeschreven.
Maar ik snap het niet, er is toch iedere maand 2,95 euro afgeschreven, zeg je? Waarom ben je dan niet eerder in de pen geklommen om die flauwekul stop te zetten? Het duurt al anderhalf jaar...