LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanmaningen na retourzending
Aanmaningen na retourzending
U hebt een online bestelling gedaan bij een webshop. Omdat de rekening nog niet is betaald verzoeken wij u het nog openstaande bedrag € 53,11 direct te betalen via IDEAL of Creditcard. Klik hier voor de online betaalportal.
00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Dit is van de firma incassopartners, ze manen mij voor een paar sloffen van 8 euro die ik had besteld voor mijn demente moeder van 86 jaar, ze waren te klein dus heb ik ze retour gestuurd maar ben helaas het bewijsje kwijt geraakt, de winkel waar ik het naar toe had gebracht is failliet, ik weet niet meer wat te doen, zelf zit ik in een rolstoel en heb de zorg voor mijn moeder die bij mij woont,wie weet wat ik moet doen?
00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Dit is van de firma incassopartners, ze manen mij voor een paar sloffen van 8 euro die ik had besteld voor mijn demente moeder van 86 jaar, ze waren te klein dus heb ik ze retour gestuurd maar ben helaas het bewijsje kwijt geraakt, de winkel waar ik het naar toe had gebracht is failliet, ik weet niet meer wat te doen, zelf zit ik in een rolstoel en heb de zorg voor mijn moeder die bij mij woont,wie weet wat ik moet doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mar 2018 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Re: Aanmaningen na retourzending
zelf zit ik in een rolstoel en heb de zorg voor mijn moeder die bij mij woont,
Wat heeft dit met het probleem te maken?
Winkel failliet, bewijsje kwijt. En dat alles voor sloffen van 8 euro? Maar u bent dan toch met die rolstoel naar een winkel gegaan?
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 17 mar 2018 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Medelijden kweken?thecure schreef:zelf zit ik in een rolstoel en heb de zorg voor mijn moeder die bij mij woont,
-
Helaas bent u als verzender verantwoordelijk. U kunt niet aantonen dat de sloffen aan zijn gekomen bij de winkel. Dan zit er maar 1 ding op en dat is betalen.
Dit geldt voor iedereen hoor, niet alleen voor mensen in een rolstoel met een dementerende moeder.
Dit geldt voor iedereen hoor, niet alleen voor mensen in een rolstoel met een dementerende moeder.
Wie zegt dat moeder dementeert?
Ik schat in dat de oplossing met het beste resultaat het betalen van de rekening is. Je hebt namelijk geen track en trace code noch verzendbewijs. Jou zou morgen eventueel nog kunnen proberen of PostNL je hieraan zou kunnen helpen.DianaBvW schreef:wie weet wat ik moet doen?
Als je altijd bonnetjes weg pleurde is dit het risico dat je voor niets betaalde....
Verder is de kans dat het wel is aangekomen maar zonder afzender en niet op de juiste manier ingestuurd....
Als je pantoffels kreeg met alleen een naam erop... geen bestel/factuur nummer of klant nummer is het lang zoeken tussen de vele retouren.
Voor retour sturen gelden regels, naast verzend bewijs tenminste 2 maanden bewaren ook insturen met factuur en reden retour...
Als je winkeltje iets groter is en erg veel retour kreeg moet er wel een brief bij zitten wie nu geld terug moet krijgen of bij nog niet betaalde dit gestopt moet worden.... bij honderden retouren per dag is dit niet uit te zoeken dus jammer!
Dus zorg dat ze gelijk kunnen zien wie dit besteld heeft met alle info in het pakket dus niet alleen op de doos... en bewaar het bewijs.
Ook moet je bij sommige een ander adres gebruiken voor retour dus niet zomaar retour afzender want de verzonden en retour goederen handelen vele op verschillende plaatsen af....
Verder is de kans dat het wel is aangekomen maar zonder afzender en niet op de juiste manier ingestuurd....
Als je pantoffels kreeg met alleen een naam erop... geen bestel/factuur nummer of klant nummer is het lang zoeken tussen de vele retouren.
Voor retour sturen gelden regels, naast verzend bewijs tenminste 2 maanden bewaren ook insturen met factuur en reden retour...
Als je winkeltje iets groter is en erg veel retour kreeg moet er wel een brief bij zitten wie nu geld terug moet krijgen of bij nog niet betaalde dit gestopt moet worden.... bij honderden retouren per dag is dit niet uit te zoeken dus jammer!
Dus zorg dat ze gelijk kunnen zien wie dit besteld heeft met alle info in het pakket dus niet alleen op de doos... en bewaar het bewijs.
Ook moet je bij sommige een ander adres gebruiken voor retour dus niet zomaar retour afzender want de verzonden en retour goederen handelen vele op verschillende plaatsen af....
"dus heb ik ze retour gestuurd maar ben helaas het bewijsje kwijt geraakt, de winkel waar ik het naar toe had gebracht is failliet,"
Dit begrijp ik niet helemaal, heeft u ze retour gestuurd of terug gebracht naar de winkel?
Dit begrijp ik niet helemaal, heeft u ze retour gestuurd of terug gebracht naar de winkel?
ze manen mij voor een paar sloffen van 8 euro die ik had besteld voor mijn demente moeder van 86 jaarLady1234 schreef:Wie zegt dat moeder dementeert?
-
.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
....maar alleen als er een deugdelijke 14-dagen brief verzonden is, anders kun je volstaan met alleen de kosten van de pantoffelsLeo The Emperor schreef:53.11 euro overmaken naar incassopartners en verder gaan met je leven
LEZEN!!!Lady1234 schreef:Wie zegt dat moeder dementeert?
-
Uit verschillende reacties blijkt dat maar weinigen weten wat het is om vanwege beperking(en) rolstoelafhankelijk te zijn! Alles gaat in die situatie moeizamer en kost veel meer energie, Hierdoor ben je erg snel moe en is op bepaalde momenten de pijp helemaal leeg. Wanneer je daarnaast ook nog eens de zorg hebt over een inwonende dementerende moeder lijkt het me duidelijk dat je door deze extra belasting op bepaalde momenten mentaal zwak bent. Hier mag op dit forum weleens wat meer bij worden stilgestaan en niet afgedaan met opmerkingen als 'medelijden opwekken' en 'wat heeft dat ermee te maken' of iets in die richting!! Door al die sores kun je soms niet eens meer goed nadenken en zit je sneller met de handen in het haar. Ik hoop dat als er hier dan vervolgens om hulp wordt gevraagd reacties op een menswaardige manier worden omschreven.
-
Wat ik u aanraad is om het bedrijf waar u de sloffen heeft besteld belt. Het verhaal uitlegt, wellicht dat zij uit coulance de vordering willen kwijtschelden, of de in ieder geval de vorderingskosten laten schieten.
In dit soort gevallen is het verstandig u open op te stellen en duidelijk te laten merken dat het niet bewust is gedaan.
In dit soort gevallen is het verstandig u open op te stellen en duidelijk te laten merken dat het niet bewust is gedaan.
Laatst gewijzigd door ManchesterU15 op 23 mar 2018 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou je wel helpen door bijvoorbeeld een deur voor je open te houden.Huisschilder schreef:Uit verschillende reacties blijkt dat maar weinigen weten wat het is om vanwege beperking(en) rolstoelafhankelijk te zijn!
Maar je beperking houdt niet in dat alle deuren voor je open gaan.
Ook in jouw geval gelden de gewone regels/wetten op je aankoop, en aan de hand van die regels wordt hier geoordeeld.
Nu achteraf bellen? Van verkoper zou je misschien coulance kunnen verwachten, bij incassoburo is die kans veel kleiner