LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acountor Groep weigeren terugstorting incassokosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
D. Mulder

Acountor Groep weigeren terugstorting incassokosten

Ongelezen bericht door D. Mulder »

Mijn dochter had een openstaande rekening van € 17,54 bij bol.com. Op 27 februari 2010 ontving zij in verband hiermee een brief van incassobureau Accountor group (brief gedateerd 25-02-2010), dat dit bedrag + € 20,97 aan administratie- en incassokosten binnen 5 dagen betaald diende te zijn. Omdat mijn dochter enkele dagen weg was, heb ik - om het niet verder te laten oplopen - deze € 38,51 voor haar betaald. Later bleek dat mijn dochter op 24-02-2010 de verschuldigde hoofdsom + € 5, 00 verschuldigde incassokosten al aan Bol.com had betaald.
Omdat in de brief van Accountor Group stond dat indien het bedrag was voldaan vóór dagtekening van de betreffende brief, deze als niet verzonden beschouwd diende te worden. Nu dit het geval was - er was immers betaald op 24-2-2010, en de brief was gedagtekend op 25-02-2010 - heb ik Accountor group telefonisch en vervolgens per brief met bankafschrift van de betaling aan Bol.com verzocht het bedrag van €34,51 terug te storten. Omdat ik na 14 dagen nog niets had gehoord, heb ik eerst per mail, en vervolgens telefonisch contact gezocht. Tijdens dit gesprek is mij gezegd dat de hoofdsom terug gestort zal worden, maar niet de incasso- en administratiekosten. Ondanks mijn bezwaar en verwijzing naar de eigen brief van Accountor Group, dat betaald was voor dagtekening, en ik dus niet had hoeven betalen, immers, ik had de brief als niet verzonden mogen beschouwen, weigert men mij de incassokosten terug te betalen. Dit is gewoonweg belachelijk. Hoe krijg ik dat geld terug? Het is een dusdanig klein bedrag, het gaat om € 20,97, dat het geen zin heeft om hiervoor juridische stappen te ondernemen, maar dit kan toch niet zomaar? Weet iemand een oplossing?

alfatrion

Re: Acountor Groep weigeren terugstorting incassokosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt nogmaals een brief (geen e-mail dit keer) sturen waarin je aangeeft dat jij het bedrag 38 euro 51 cent terug vordert als zijnde onverschuldigd betaald, dat nu ze de hoofdsom terug betalen de buitenrechtelijke kosten ook onverschuldigd betaald zijn en je het openstaande bedrag binnen 14 dagen op je rekening moet staan. En dat als dit bedrag dan nog niet op je rekening staat jij naar de kantonrechter zult gaan en de kosten hiervan voor hun rekening komen. En daarnaast aangifte zal doen bij de politie van verduistering. Dan krijg je waarschijnlijk wel hun aandacht wel. Dan gaan zij aan de kosten denken en krabbelen ze misschien terug.

Gesloten